Lesz BuBi, de senki nem tudja, mikor

Továbbra is rengeteg a hiba

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.05. 11.00

A Budapesti Közlekedési Központ szerint mindenképpen megvalósul a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL BuBi. Még mindig sok a hiba.

A Budapesti Közlekedési Központ szerint mindenképpen megvalósul a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL BuBi (Budapest Bicikli). A központ ezt azok után közölte, hogy az Index azt írta: felmondhatja a szerződést a MOL BuBi kiépítésére a BKK a T-Systemsszel és a Csepel kerékpárgyártóval, mert a legutóbbi belső teszteken sem “ment át” a rendszer, emiatt még tovább csúszik az eredetileg áprilisra tervezett átadás.

Ránézésre kész


A BKK szerint a konzorcium a legolcsóbb ajánlattal nyerte meg a tendert, de kockázatként kezelték, hogy magyar Csepel-biciklikkel és a BuBi alapját képező, számos referenciával bíró német informatikai háttérrel hasonló rendszer még nem működik Európában.

Már februárban látható volt a késés – írta a BKK. A gyűjtőállomások telepítése és a biciklik szállítása rendben lezajlott, a rendszer lelkét képező informatikai megoldások véglegesítése azonban jelentős, immár két hónapos késedelemben van. A BKK száz emberrel folyamatosan teszteli a rendszert, amely még most is számos szoftveres problémával és működési zavarral küzd, ezek javítása nélkül viszont nem vehetik át a rendszert.

A szerződés szerint április 7-ig kellett volna átadni a BuBi-t, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án éri el az alvállalkozó konzorcium. Ha eddig nem készül el a BuBi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést, de erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó addig nem képes a hibák megnyugtató javítására.

A BKK minden lehetséges és szükséges intézkedést megtett és megtesz a projekt megvalósításának gyorsításáért. Az MTI az ügyben kereste az alvállalkozó T-Systems Kft-t is, ahol későbbre ígértek tájékoztatást.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.