Nagyobb a veszély, ha sisakban bringázunk?

Ellentmondásos állítások egy idegsebésztől

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.01. 10.00

Egy brit orvos alaposan felkavarta a közvéleményt, amikor azt állította: semmit nem érnek a kerékpáros sisakok, sőt, nagyobb veszélybe sodorják a biciklistákat.

Nagyobb a veszély, ha sisakban bringázunk?

Henry Marsh londoni idegsebész szerint időpocsékolás csupán a kerékpáros sisak. “Az évek során számtalan, balesetet szenvedett kerékpárost kezeltem, többségüknél semmit nem ért a vékonyka kis sisak” – mondta el egy fesztiválon, ahová egy orvosi krimi premierje kapcsán hívták meg, mint szakértőt.

Szavazás

Szerinted is értelmetlen a kerékpáros sisak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
“Én magam is rendszeresen kerékpározom, de soha nem hordok sisakot” – sokkolta tovább közönségét, majd egy statisztikával forgatta meg bennük a tőrt: a kutatások szerint az autósok akár 8 centiméterrel kisebb oldaltávolságot tartanak, amikor sisakot viselő kerékpáros mellett haladnak el, mert úgy gondolják, amúgy is nagyobb biztonságban vannak.
“Negyven év alatt csupán egyszer gázoltak el. Cowboy-kalapban és -csizmában szoktam bringázni, úgy nézek ki, mint egy bolond” – búcsúzott közönségétől Dr. Marsh.
Magyarországon nem kötelező, de ajánlott a sisak viselése. Egyébként a sisak varázslatos tulajdonsággal bír: jelentősen megnöveli a bringás sebességét. A dolognak nem az aerodinamikához, hanem a hatályos KRESZ-hez van köze, amely kimondja: lakott területen kívül sisak nélkül 40, sisakban 50 km/óra az utast nem szállító kerékpáros megengedett legnagyobb sebessége.

Kommentek

  • husky

    Nem bringázok, de szerintem egyáltlaán nem hülyeség! Ha meg gyanúsan sokan sérülnek meg sisakban, akkor sz…r az egész, felül kellene vizsgálni gondosan a konstrukciót és az anygaminőséget, kikísérletezni valami olyat, ami tényleg véd! Ez így működik!

  • qnadam

    az nem lehet, hogy a sisakban bringázók ritkábban kerülnek az illető úr kezei közé? :)

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.