Ilyen névvel akár a pesti aluljáróban muzsikáló perui zenekar is lehetne, de a Yuba elMundo kerékpár, nem is akármilyen. Csúnya. 
A Fiat Multipla az előző évtized legkülönlegesebb járgánya volt. Szépsége egy kiszáradt dagonyában ébredő, zavart varangyéhoz volt fogható, de sajátos fizimiskája mögött máig utánozhatatlan, hiperpraktikus beltér rejlett; hat embert és csomagjaikat szállította könnyedén egy kisautónyi helyen. Egyébként meg szerintem szép volt, de ez már igazán egyéni ízlés(telenség) kérdése. 
Hasonló vitákra adhat okot a Yuba elMundo kerékpár. Ha a sarkon fordul be, először olyan, mint bármely átlagos bicikli. Aztán a vázon megpillantjuk az akkucsomagot – aha, elektromos segédmotoros kerékpár! Aztán meg várunk, várunk, várunk, de az agymotoros hátsó kerék csak nem akar megérkezni: bizony, alaposan megnyújtották a bringa vázát. Nem csak megnyújtották, át is szabták: a csövek a hátsó tengely után folytatódnak. és egy kunkorral visszatérve kétoldalt masszív fellépőt formáznak. 
Hogy ezt mire használjuk, már rajtunk múlik: a hátsó sárvédő fölött kialakított dupla ülőpárnán akár ketten is elférnek, de ha leszereljük ezeket, és a reciklált műanyagból vagy bambuszból készült lábtartókat, egyszerű csomagtartó keretet kapunk, amikre gumipókokkal bármi felerősíthető. 
Ezzel sincs azonban vége a lehetőségeknek, a Yuba elMundo ugyanis vontatni is képes: a lábtartó trepniken kialakított résekbe pont belecsusszan egy első kerék (ld. fent), így ha elfárad a gyerek a túrán, őt magát és kerékpárját is el tudjuk szállítani, bár kérdés, hogy ehhez mit szól a rendőr. 
Pontosan az ilyen málhás feladatok indokolják egyébként a kerékpár villamosítását: két utassal, sok csomaggal vagy dupla vontatmánnyal bizony beleizzadnánk a tekerésbe. De nem úgy a villanymotor: a 350 wattos agymotor akár 32 km/óra sebességgel képes mozgatni a harminc kilós (plusz emberek és csomagok) biciklit, Európában ez értelemszerűen 25 km/órára korlátozódik, de legalább maradnak tartalékok. A 425 wattórás LiIon akkucsomag maximum 60 kilométeres hatótávolságot nyújt; teljes terheléssel nyilván ennek töredékét. 
Könnyű belelátni a retro stílusú bringát a budapesti éjszakába, akár bérfuvarosként, akár szabadelvű kerékpárosok öntudatos járműveként. Ennek csupán két akadálya lehet: az egyik a 3199 dolláros (711 ezer Ft) vételár, a másik, hogy Európában jelenleg csak egy németországi cég forgalmazza a Yuba termékeit, és ott sem kapható még az elMundo. A furmányos kiegészítők egyébként külön kaphatók, még szép…
A legszebb egyébként, hogy a Mundo száraz, motor nélküli kivitelben is megvásárolható (képeink java részén ilyen látható), sőt, felszerelték a NuVinci zseniális, fokozatmentes sebességváltójával, aminek működéséről itt gyorsan meg is nézhetsz egy kisfilmet.