A kerékpárok Fiat Multiplája

Csúf, de sokoldalú jószág

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.23. 16.00

Teherszállító kerékpárnak tervezték, de végső soron utasokkal is jól elboldogul: a Yuba elMundóval akár taxizni is lehetne, ha akad, aki felkapaszkodik hátra.

Ilyen névvel akár a pesti aluljáróban muzsikáló perui zenekar is lehetne, de a Yuba elMundo kerékpár, nem is akármilyen. Csúnya. 
A Fiat Multipla az előző évtized legkülönlegesebb járgánya volt. Szépsége egy kiszáradt dagonyában ébredő, zavart varangyéhoz volt fogható, de sajátos fizimiskája mögött máig utánozhatatlan, hiperpraktikus beltér rejlett; hat embert és csomagjaikat szállította könnyedén egy kisautónyi helyen. Egyébként meg szerintem szép volt, de ez már igazán egyéni ízlés(telenség) kérdése. 
Hasonló vitákra adhat okot a Yuba elMundo kerékpár. Ha a sarkon fordul be, először olyan, mint bármely átlagos bicikli. Aztán a vázon megpillantjuk az akkucsomagot – aha, elektromos segédmotoros kerékpár! Aztán meg várunk, várunk, várunk, de az agymotoros hátsó kerék csak nem akar megérkezni: bizony, alaposan megnyújtották a bringa vázát. Nem csak megnyújtották, át is szabták: a csövek a hátsó tengely után folytatódnak. és egy kunkorral visszatérve kétoldalt masszív fellépőt formáznak. 
Hogy ezt mire használjuk, már rajtunk múlik: a hátsó sárvédő fölött kialakított dupla ülőpárnán akár ketten is elférnek, de ha leszereljük ezeket, és a reciklált műanyagból vagy bambuszból készült lábtartókat, egyszerű csomagtartó keretet kapunk, amikre gumipókokkal bármi felerősíthető. 
Ezzel sincs azonban vége a lehetőségeknek, a Yuba elMundo ugyanis vontatni is képes: a lábtartó trepniken kialakított résekbe pont belecsusszan egy első kerék (ld. fent), így ha elfárad a gyerek a túrán, őt magát és kerékpárját is el tudjuk szállítani, bár kérdés, hogy ehhez mit szól a rendőr. 
Pontosan az ilyen málhás feladatok indokolják egyébként a kerékpár villamosítását: két utassal, sok csomaggal vagy dupla vontatmánnyal bizony beleizzadnánk a tekerésbe. De nem úgy a villanymotor: a 350 wattos agymotor akár 32 km/óra sebességgel képes mozgatni a harminc kilós (plusz emberek és csomagok) biciklit, Európában ez értelemszerűen 25 km/órára korlátozódik, de legalább maradnak tartalékok. A 425 wattórás LiIon akkucsomag maximum 60 kilométeres hatótávolságot nyújt; teljes terheléssel nyilván ennek töredékét. 
Könnyű belelátni a retro stílusú bringát a budapesti éjszakába, akár bérfuvarosként, akár szabadelvű kerékpárosok öntudatos járműveként. Ennek csupán két akadálya lehet: az egyik a 3199 dolláros (711 ezer Ft) vételár, a másik, hogy Európában jelenleg csak egy németországi cég forgalmazza a Yuba termékeit, és ott sem kapható még az elMundo. A furmányos kiegészítők egyébként külön kaphatók, még szép…
A legszebb egyébként, hogy a Mundo száraz, motor nélküli kivitelben is megvásárolható (képeink java részén ilyen látható), sőt, felszerelték a NuVinci zseniális, fokozatmentes sebességváltójával, aminek működéséről itt gyorsan meg is nézhetsz egy kisfilmet.

Kommentek

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.