A kerék egy forgástest alakú szerkezet, amely alkalmas a tengelye körül forogni, ezáltal megkönnyíti a mozgást, a szállítást vagy a munkát. A tűzhasználat és az élelemtermelő életmódra történt áttérés után a kerék alkalmazása a harmadik forradalmi lépés az emberiség múltjában.
Akkor támadt rá igény, amikor az újkőkori ember letelepedett, kapás földművelést folytatott, állatot nevelt és szüksége lett olyan alkalmatosságra amellyel nagyobb távolságot súlyos teherrel is meg tudott tenni, viszonylag gyorsan. Amíg az egyszerű, kerek farönköktől eljutott az ember a küllős kerékig, durván 3000 év telt el. Az első ilyen kerekeket szíriai harci szekereken használták először. 
Most pedig újabb lépcsőfokhoz érkezett a kerekek evolúciója, egy izraeli cég kifejlesztette az úgynevezett SoftWheelt, aminek összesen három küllője van. 
Míg egy hagyományos futómű – legyen az bármilyen járművön -, csak az abroncs rugalmasságának mértékében tudja csillapítani a vízszintes irányú  ütközést – például járdaszegély vagy padka -, addig a SoftWheel képes előre és hátra is elmozdulni ha kell, külső lengéscsillapítók vagy teleszkópok segítsége nélkül. 
A háromküllős megoldásnál maguk a merevítők látják el a szuszpenziós szerepet. A kerék belső részében elhelyezett teleszkópok össze vannak kapcsolva a kerékaggyal, így az képes bármilyen irányban elmozdulni, akár kitérni a kerék középpontjából is. Az alábbi videó remekül szemlélteti működését. 
A készítők azt állítják, hogy a SoftWheel technológia minden járműre alkalmazható lesz, és már egy repülőgépgyártó is érdeklődött a termékük iránt. De elsőként a kerekesszékkel közlekedők fognak örülni – a bringások után -, hiszen a nekik szánt verzió már készen is van. 

Evolúciós fejlődés történt 1