Evolúciós fejlődés történt

Forradalmi kereket készített Izrael

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 10.45

Minek a sok küllő, ha elég három is, a felfüggesztésekről, teleszkópokról nem is beszélve.

A kerék egy forgástest alakú szerkezet, amely alkalmas a tengelye körül forogni, ezáltal megkönnyíti a mozgást, a szállítást vagy a munkát. A tűzhasználat és az élelemtermelő életmódra történt áttérés után a kerék alkalmazása a harmadik forradalmi lépés az emberiség múltjában.
Akkor támadt rá igény, amikor az újkőkori ember letelepedett, kapás földművelést folytatott, állatot nevelt és szüksége lett olyan alkalmatosságra amellyel nagyobb távolságot súlyos teherrel is meg tudott tenni, viszonylag gyorsan. Amíg az egyszerű, kerek farönköktől eljutott az ember a küllős kerékig, durván 3000 év telt el. Az első ilyen kerekeket szíriai harci szekereken használták először. 
Most pedig újabb lépcsőfokhoz érkezett a kerekek evolúciója, egy izraeli cég kifejlesztette az úgynevezett SoftWheelt, aminek összesen három küllője van. 
Míg egy hagyományos futómű – legyen az bármilyen járművön -, csak az abroncs rugalmasságának mértékében tudja csillapítani a vízszintes irányú  ütközést – például járdaszegély vagy padka -, addig a SoftWheel képes előre és hátra is elmozdulni ha kell, külső lengéscsillapítók vagy teleszkópok segítsége nélkül. 
A háromküllős megoldásnál maguk a merevítők látják el a szuszpenziós szerepet. A kerék belső részében elhelyezett teleszkópok össze vannak kapcsolva a kerékaggyal, így az képes bármilyen irányban elmozdulni, akár kitérni a kerék középpontjából is. Az alábbi videó remekül szemlélteti működését. 
A készítők azt állítják, hogy a SoftWheel technológia minden járműre alkalmazható lesz, és már egy repülőgépgyártó is érdeklődött a termékük iránt. De elsőként a kerekesszékkel közlekedők fognak örülni – a bringások után -, hiszen a nekik szánt verzió már készen is van. 

Evolúciós fejlődés történt 1

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.