Miután bejelentette, hogy bevezeti első globális villanyautóját, a Soul EV-t, a Kia gondolt egy nagyot, és tovább álmodta az elektromos álmot. A Genfi Autószalonon két villanykerékpár-tanulmányt is bemutattak, amelyek stílusukban, szerelvényeikben és célcsoportjukban eltérőek, ám a lényeg megegyezik. 

A KEB (Kia Electric Bike, de magyarul is működik: Kia elektromos bringa) egy 250 wattos hátsó agymotorral működik, amelynek teljesítménye ugyan parányi, viszont 45 Nm nyomatéka a műfajban igen komolynak számít. Így könnyen megy a tekerés 25 km/óráig (az EU jogszabályai idáig engedik a kerékpárnak tekintett e-bike-okon a rásegítést), akár 40 kilométeren át. A lítiumion-polimer akkucsomag kiemelhető, és otthon vagy az irodában tölthető – ha van négy óránk, akár fullra. 
A 26 colos kerekekkel szerelt mountain bike kecsesen agresszív darab, de nem tűnik fel rajta, amit a 28 colos, unisex vázas városi kerékpáron kihangsúlyoztak: a különleges vázgyártási eljárás. Ehhez ugyanis az autóiparban szokásos folyamatokat dolgozott ki a Kia kutatás-fejlesztési részlege. 
A sajtolt fémlemezeket meghajlítják, majd egy robot emberi beavatkozás nélkül összehegeszti azt – így állítólag gyorsabb és olcsóbb a gyártás, ráadásul szemmel láthatóan szabadabban játszhatnak a formákkal és a felületi mintázattal, sőt, az autóipari minőségbiztosítási rendszerbe tagozódó termelés kiváló minőségű termékeket eredményez. 
És hogy miért éppen kerékpár? Nos, a Kia annak idején, egészen pontosan hetven éve bringavázak gyártásával kezdte az ipart – nagyon néznének az alapítók, ha látnák, hol tart ma a szakma!