Autógyárban készül a Kia villanybringája

Hetven év után újra biciklit gyárt a cég

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 14.00

Két e-bicaj-tanulmánnyal rukkolt elő a Kia. Pofásak, de forradalmivá nem megjelenésük, nem is hajtásláncuk, hanem speciális vázszerkezetük teszi őket.

Miután bejelentette, hogy bevezeti első globális villanyautóját, a Soul EV-t, a Kia gondolt egy nagyot, és tovább álmodta az elektromos álmot. A Genfi Autószalonon két villanykerékpár-tanulmányt is bemutattak, amelyek stílusukban, szerelvényeikben és célcsoportjukban eltérőek, ám a lényeg megegyezik. 

A KEB (Kia Electric Bike, de magyarul is működik: Kia elektromos bringa) egy 250 wattos hátsó agymotorral működik, amelynek teljesítménye ugyan parányi, viszont 45 Nm nyomatéka a műfajban igen komolynak számít. Így könnyen megy a tekerés 25 km/óráig (az EU jogszabályai idáig engedik a kerékpárnak tekintett e-bike-okon a rásegítést), akár 40 kilométeren át. A lítiumion-polimer akkucsomag kiemelhető, és otthon vagy az irodában tölthető – ha van négy óránk, akár fullra. 
A 26 colos kerekekkel szerelt mountain bike kecsesen agresszív darab, de nem tűnik fel rajta, amit a 28 colos, unisex vázas városi kerékpáron kihangsúlyoztak: a különleges vázgyártási eljárás. Ehhez ugyanis az autóiparban szokásos folyamatokat dolgozott ki a Kia kutatás-fejlesztési részlege. 
A sajtolt fémlemezeket meghajlítják, majd egy robot emberi beavatkozás nélkül összehegeszti azt – így állítólag gyorsabb és olcsóbb a gyártás, ráadásul szemmel láthatóan szabadabban játszhatnak a formákkal és a felületi mintázattal, sőt, az autóipari minőségbiztosítási rendszerbe tagozódó termelés kiváló minőségű termékeket eredményez. 
És hogy miért éppen kerékpár? Nos, a Kia annak idején, egészen pontosan hetven éve bringavázak gyártásával kezdte az ipart – nagyon néznének az alapítók, ha látnák, hol tart ma a szakma!

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.