A bringa, amelyik napsugarat eszik

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.08. 09.45

Ezt a kerékpárt könnyű tekerni, motorját feltölti a nap, és akár a cementes zsákot is elbírja.

A környezettudatos életmód egyik első lépéseként azt kellene belátnunk, hogy igenis itt az ideje lerakni az autókat, legalább a nagyvárosokban. Budapesten nem telik el olyan munkanap, hogy ne legyen valahol dugó a reggeli és délutáni órákban, de egyre többször fordul elő, hogy szinte az egész belváros megbénul. 
Úgy tűnik, nem zavar minket, hogy órákon át állunk a dugóban, reggelente tövig rágjuk a körmünket, mert nem érünk be időben a munkahelyre, délután pedig sietnénk haza, de nem tudunk, kapkodunk, káromkodunk majd koccanunk, így még tovább várakozunk. 
A bringások a sorok között lavíroznak légszűrő maszkkal az arcukon, mert már megint szmogriadó van, és a dugóban állva hirtelen bevillan: “biciklivel már rég otthon lennék”. Persze most okoskodok, de én is csak egy vagyok a sok közül, akik az autó szélvédőjén keresztül bámulják az elsuhanó kerékpárost.  

Szavazás

Volt olyan, hogy bringával mentél dolgozni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A lustaság nagy úr, olyannyira, hogy inkább autóval araszolunk, mint pedált tekerünk, hiába tudjuk, hogy nem csak egészséges a bringázás, de még környezetbarát is. Aztán ott vannak az elektromos rásegítéssel működő változatok (pedelec), amiket még tekerni sem megerőltető, míg van szufla az akkumulátorban. 
“Oké, hogy közvetlenül nem szennyezik a levegőt, de a feltöltéshez szükséges energiát füstokádó erőművek termelik meg” – jogos a felvetés, a válaszom erre az alábbi képen látható. 
Ezt a pedelec bringát az elejére szerelt napelem tölti, és a panel alatti rész praktikus tárolórekeszként szolgál. Kiránduláshoz, futárkodáshoz jó alternatíva lehet egy ilyen kerékpár. 
Az amerikai NTS Works állítása szerint, a “SunCycle” névre keresztelt kétkerekű fotovoltaikus rendszere 8 óra alatt tudja csurig tölteni a 36 voltos, 14,3 amperórás lítiumion-akkumulátor, ami a 250 wattos, első kerékre szerelt motort táplálja. Persze a hétköznapi felhasználók nem igen tekernek 8 órán keresztül a napon, így ha lemerül rásegítőrendszerünk, vagy borús napon indulnánk útnak, a hálózatról is fel lehet tölteni a biciklit, körülbelül 3-4 óra alatt.
A kormányon lévő vezérlőegységgel lehet szabályozni, hogy mennyire legyen könnyű tekerni, azonban ha nagyon kényelemesek akarunk lenni, és maximum teljesítményre csavarjuk a rendszert, annak ára van. Pikk-pakk lemerül az akku, aztán tekerhetjük önerőből a 31 kilogrammos járművet. Átlagos használat mellett egyébként a hatótávolság durván 40 kilométer egy feltöltéssel.
A tárolódobozt 45 kilóig pakolhatjuk, szóval akár a cementes zsákot is elbírná, a 3900 amerikai dollárt (879 ezer forint) kóstáló kerékpár. A Santa Cruz-i cég májusban dobja hivatalosan piacra a “NapBringát”.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Nem is tudtam, hogy van olyan magyar szó, hogy “közlekedek”….

    Norti mester taníts MÉG!!!

    “Dolgozom” helyett “dolgozok” lenne a tuti….

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.