Elkészült a láthatatlan sisak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 19.45

Forradalmi újdonságot talált fel két svéd egyetemista lány. Itt a láthatatlan bringás sisak.

Biciklizés közben nem árt, ha valamivel óvjuk a fejünket, és erre már rég ki is találtak egy megfelelő eszközt, a bringás sisakot. Ezzel csak két probléma van: az egyik, hogy a nyakunkat, csigolyáinkat nem védi meg az esetleges sérülésektől, a másik pedig, hogy nem láttam még olyan embert – profi sportolókon kívül -, akinek jól állna a manapság használatos sisakok bármelyike is. 
A nőknél pedig ez még sarkalatosabb probléma, hiszen a frizurájukat még a széltől is óvják, nemhogy egy otromba fejfedőtől, ami pillanatok alatt tönkreteheti a tökéletes hajkoronát. Azonban két végzős svéd egyetemista megtalálta a forradalmi megoldást a problémára, és olyan láthatatlan sisakot alkottak, amitől még Anna Haupt és Terese Alstin professzora is dobott egy hátast.
Persze míg egy ilyen nagyszabású tervből sorozatgyártás lesz, ahhoz rengeteg idő kell. A két lány több mint 8 éve kezdett bele a projektbe, és csak nemrég próbálhatták fel kemény munkájuk eredményét. A láthatatlan bukósisak, vagy más szóval fej-légzsák, már megvásárolható a neten, 400 euró ellenében (120 ezer forint).
Alapjában véve azoknak találták ki, akik rendszeresen bicikliznek, de nincsenek igazán kibékülve a bukósisakkal. A speciális védőeszköz idén megszerezte a CE címkét is, ami azt jelenti, hogy megfelel az Európai Unió biztonsági előírásainak és azt, hogy azokon a teszteken is átment, amelyeket a videóban is láthattunk.
Az eszközt hivatalosan “Hövding” névre keresztelték, és egy egyszerű USB kábel segítségével lehet felölteni az akkumulátorát, a töltöttségi szintről pedig pici LED-ek tájékoztatnak minket. Egy töltéssel akár 18 órán keresztül is tekerhetünk úgy, hogy közben biztonságban érezzük magunkat.
Az ügyes szerkezetbe még egy fekete dobozt is beépítettek, ami a légzsák kinyílása után 10 másodpercen keresztül rögzíti a balesettel kapcsolatos adatokat. Az érzékelők nagyon kifinomultak, és több száz mozdulatot meg tudnak különböztetni, hogy akkor ne csapja a fejünk köré a biztonsági kapucnit, mikor csak a leejtett kulcsunkért hajolunk le. A tesztelések során kiderült, hogy mindenféle baleseti szituációnak van saját mozdulatsora, amit normális esetben soha nem csinálunk, így ezekre finomhangoltak a “sisakot”.
Maga a Hövding nem mosható, azonban a külső lecsatolható része igen, amit többféle mintázattal meg lehet vásárolni, így teljesen egyedivé és uniszexszé varázsolhatjuk láthatatlan sisakunkat.

Kommentek

  • Guevara

    Öhöm.. hát.. hogyismondjam.. ezeknek a lányoknak szépségén a hagyomásnyos sisak viselése sem csorbít jottányit sem.
    Egyébként szeretlek kerékpározni, van is sisakom, de ezt a fejlégzsákot egy elég nagy baromságnak tartom. Azonkívül hogyan lehet elviselni nyáron? Ja, tudom, olyan évszak nincsen Svédországban.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.