Legális dopping

Nyomd le a profikat!

Szerző: Murlasits Attila - Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.12. 08.00

Bár nem verték nagydobra, a nemrég megrendezett “Kékesi Csúcstámadás” nevű kerékpárverseny nagy meglepetéssel végződött.

Bár nem verték nagydobra, a nemrég megrendezett “Kékesi Csúcstámadás” nevű kerékpárverseny nagy meglepetéssel végződött. Egy eddig ismeretlen amatőr kerékpáros percekkel gyorsabban tekert fel Magyarország legmagasabb hegycsúcsára, mint a részt vevő profik, pedig ő a mezőny után, később indulhatott csak el.
Legális dopping 1
A Kékestetőn a célvonalnál türelmetlenül várakozó nézők döbbenten meredtek maguk elé, és nem akartak hinni a szemüknek, amikor a várt profi versenyzők helyett egy túrakerékpárral induló bringás haladt át először a célvonalon. Ráadásul még csak nem is lihegett, pedig egy 18 km-es, 6-14 százalékos emelkedő legvégén már igazán elvárható, hogy legalább némi kimerültséget lásson az ember egy győztes versenyzőn! De nem, a vékony fiú lazán, és szemmel láthatóan megerőltetés nélkül érkezett fel elsőként, és szakította át a nem létező célszalagot!
Legális dopping 2
Mielőtt azonban bárki le akarná igazolni, eláruljuk, hogy az extra jó ideje nem volt véletlen, ugyanis olyan legális doppingszer segítségével előzött meg mindenkit, könnyedén, amelyet mindenki használhat. Ez pedig az elektromos kerékpár. A szervezők ugyanis a kiírásba elfelejtették beleírni, hogy csak hagyományos, villanymotor nélküli kerékpárral lehet a versenyen elindulni! Erre eddig azért sem került sor, mivel senki sem gondolta közülük korábban, hogy van olyan elektromos bringa, mellyel a profiknál is gyorsabban fel lehet tekerni, másrészt az se volt valószínű, hogy az akkumulátor kibírja ezt a terhelést. Mostantól már biztos nem feledkeznek majd el erről a kikötésről…
Technikai paraméterek:
Gyártó BULLS
Fokozatok Száma 30
Gumik Schwalbe Energizer Pro
Váz Alumínium
Villa Suntour Raidon E, Lockout
Tömeg N/A
Első Váltó Shimano Deore XT
Hátsó Váltó Shimano Deore XT 10 seb.
Váltókarok Shimano Deore XT
Motor Elhelyezése hátsó agymotor
Beépített Rendszer Green Mover
Motor Teljesítménye 500 W
Akkumulátor Feszültség 36 V
Akkumulátor Kapacitás 20,4 Ah
Akkumulátor Típus: Li-ion 735 Wh
Maximális Hatótáv 100 km
Nyomaték Érzékelő van
Rendelhető Méretek 50/55/60 cm
Fékrendszer Tektro Dorado, hidraulikus tárcsafék
Dinamó N/A
Világítás Busch+Müller LED, állófénnyel
A kínálkozó lehetőséget – érthető okokból – egy villanybringákat forgalmazó kerékpárbolt szúrta ki. Az Annyira Más Bringabolt – többféle különleges bringájukat kipróbáltuk már – szépen benevezett a versenyre egy olyan spéci elektromos bringával, amely a megszokott 25 km/órás csúcssebesség helyett akár 45-ig képes segíteni a kerékpárost. Mindezt akár 100 kilométeren át. Így reális esélye volt a győzelemnek.
Nevezés után korrekt módon jelezték a szervezőknek, hogy nem akármilyen bringával vágnak majd neki a távnak, akik ugyan a szabályok szerint nem tilthatták meg a részvételt, de az indulótól azt kérték, hogy a rajtszámot ne viselje és a mezőny után induljon, utolsóként.
Az útvonal:
Legális dopping 3
Vélhetően a szervezők még ekkor sem hitték el, hogy a Bulls E45 kerékpárral induló vékony srác elsőként érhet fel a hegyre ilyen hátrányok mellett – aki hátulról indul, nem csak azért kerül hátrányba, mert csak percekkel később tud áthaladni a rajtvonalon, amikor a többiek már akár km-ekre eltávolodtak, hanem mert utána még a többszáz előtte induló kikerülése is komoly nehézséget és hátráltatást okoz.
Mint később kiderült, a rajtszám elrejtése indokolt volt, mert a versenyzők egy része komoly lelki törésként, nem pedig poénként élte meg a villanybicikli részvételét.
Az AMbringa “versenyzője” fejkamerával indult, így az elkészült felvétel tanúsága szerint ugyan sokszor volt kénytelen befékezni és néha hosszan kellett “totyognia” az előtte haladók mögött, hogy bevárja a biztonságos előzés lehetőségét, de mikor erre végre módja volt, még így is könnyedén és megerőltetés nélkül előzött le bárkit az emelkedőkön. 
A bolt vezetője így kommentálta a sikert:
“A célunk az volt, hogy megértessük az emberekkel, hogy az elektromos kerékpárra bátran tekinthetnek sporteszközként, sőt vele akár olyan eredményt is el tud érni a bringás, amit normál kerékpárral még a versenyzők sem. Így leomlanak a falak, melyek elválasztják egymástól a versenyzőket és a kocabringásokat, ezáltal bárhol, akár hegyvidéken is együtt tekerhet a nagyon edzett bringás és a csak ritkán kerekező barátja vagy éppen barátnője. Fantasztikus kerékpáros élményekben részesülhetnek olyanok, akik számára eddig az edzettség hiánya jelentette a legnagyobb korlátot.”
Szóval akit eddig csak az tartott vissza a bringázástól, hogy ő lenne a leglassabb, meg ő úgyse bírná, annak új kifogás után kell néznie…

Kommentek

  • Guevara

    Leleményes dolog az biztos. Ám hogy kukacoskodjak, az ominózus jármű már nem fér bele a KRESZ által meghatározott kerékpár meghatározásába, mivel a segédmotor maximális tejlesítménye több 300W-nál (500). Így viszont már gondolom semmiképpen nem indulhatna el kerékpáros versenyen. Ezen túlmenően pedig részt kellene vennie egy NKH általi szemlén ahol segédmotoros kerékpárrá és forgalomképessé nyilvánítják (díjköteles eljárás). Szükséges még a vezetéséhez valamilyen jogosítvány és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás is, valamint európai szabványnak megfelelő (E jeles) motorkerékpáros bukósisak és végül éjjel és nappal is működő világítás. Igen, mindez nyamvadt 200W plusz teljesítmény miatt.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.