Lexus bicikli 2,5 millióért

F1-es váltófülek, elektronikus váltóvezérlés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 10.00

Az LFA szupersportkocsi nimbuszát hivatott életben tartani a korlátozott példányszámban gyártott, egymillió jenért kínált F Sport Road Bike.

Szinte minden prémium és luxusgyártó, sőt, egynémely hétköznapi autómárka is kínál kerékpárt a kedves márkahű vásárlóknak. Ezek a biciklik a legritkább esetben kerülnek racionálisnak mondható összegbe, amit részben az autógyártó emblémája, részben a presztízs-megfontolásokból alkalmazott, igényes, modern technika indokol.

A Lexus esetében ez utóbbit a szénszálas komponensek széles körű alkalmazásával létrehozott vázszerkezet és a különleges váltómű képviseli: a 22 fokozatú sebességváltóban elektronikus vezérlés kapcsolgat; a váltási parancsot a kormányon elhelyezett, Forma-1-es stílusú váltófüleken keresztül adhatja ki a pilóta. 
Az egymillió japán jenbe (2,25 millió forint) kerülő kerékpárt áthidaló megoldásnak szánja a gyár: a figyelem középpontjában szeretnék tartani az LFA típusjelzést, amíg újra elő nem rukkolnak valami brutálissal – ebből a szempontból különösen szimpatikus a korlátozott példányszámban gyártott drót- (azaz szénszál-)szamár.

Szerző:

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.