Újabb buszsávok a bringásoknak

11 kilométerrel bővül a hálózat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.12. 13.00

Hétfőtől további tíz buszsávban engedélyezik a kerékpáros közlekedést Budapesten. Tábla és útfelfestést is jelzi a buszsáv használhatóságát a kerékpárosoknak.

2013. július 15-étől Budapesten a kerékpárosok további tíz helyszínen használhatják buszsávokat. A most megnyitott szakaszokkal együtt idén összesen több mint 11 kilométerrel növekszik a fővárosban azon buszsávok hossza, amelyeket az autóbuszok és a kerékpárosok közösen használhatnak.

A változás nyomán a BKK szerint javul a bringások biztonsága: a kerékpárosok az út szélén vezetett buszsávban haladhatnak, ellentétben az ezeken a szakaszokon életben lévő szabályozással, mely szerint a bicikliseknek lényegében buszsáv és az első forgalmi sáv között egyensúlyozva kellett végighaladni.

A BKK tapasztalatai szerint a már megnyitott buszsávokban a kerékpárosok érdemben nem akadályozzák az autóbuszok közlekedését, és a járatok menetideje is tartható maradt. Egyrészt a közös busz- és kerékpársávokat a rutinosabb, gyorsabb kerékpárosok használják, akiknek az adott utcában van az úti célja, vagy az adott útszakasz biztosítja a legrövidebb eljutási lehetőséget, másrészt a sokszor megálló és utast cserélő autóbuszok és a kerékpárosok átlagsebessége között nincs nagy különbség.

A hosszú, kiemelkedően nagy autóbusz-forgalmú és sok gyorsjáratot befogadó buszsávokban (pl. Rákóczi út – Kossuth Lajos utca, Nagykőrösi út) továbbra sem megengedett a kerékpározás. Ezeken a helyeken a közeli párhuzamos utcákban biztonságos a biciklis közlekedés.

 
Július 15-től az alábbi tíz helyszínen használhatják a kerékpárosok és az autóbuszok a közös forgalmi sávot:
 
1. III. kerület, Vörösvári út, városközpont felé, Körte utca ? Flórián tér között – 870 méter;
2. IX. kerület, Soroksári út, városközpont felé, Kén utca ? Koppány utca között – 1185 méter; Vágóhíd utca – Boráros tér között, 1010 méter; városhatár felé, a Beöthy utca és Szabadkai utca között – 2080 méter;
3. X. kerület, Körösi Csoma út, városközpont felé, Szent László tér – Kápolna utca között – 330 méter;
4. X. kerület, Vajda Péter utca, városközpont felé, Könyves Kálmán körút előtt – 250 méter;
5. XII. kerület, Krisztina körút, Szilágyi Erzsébet fasor felé, Csaba utca -Széll Kálmán tér között – 110 méter;
6. XII. kerület, Alkotás utca, Déli pályaudvar felé, Hegyalja út – Déli pályaudvar között – 1350 méter;
7. XII. kerület, Hegyalja út, városközpont felé, Alkotás utca – Avar utca között,450 méter; városhatár felé Alkotás utca előtt – 40 méter;
8. XIII. kerület, Szent László utca, városközpont felé, Mór utca – Mohács utca között – 310 méter;
9. XIV. kerület, Dózsa György út, Kerepesi út felé, a Kerepesi úti csomópont előtt – 60 méter;
10.   XVII. kerület, Pesti út, városközpont felé, Csabai utca – Ferihegyi út között – 230 méter;
 
Újabb buszsávok a bringásoknak 1

Tanácsok kerékpárosoknak a közös busz- és kerékpársáv használatához:

– A kerékpározás továbbra is csak azokban az autóbuszsávokban megengedett, ahol a besorolás rendjét jelző táblán a nyílban az autóbusz piktogram alatt a kerékpár piktogram is megjelenik. (KRESZ 117/c. ábra). Ezt az úttestre festett kerékpár piktogramok is kiegészítik.
 
– Ha utoléri a gyorsabb autóbusz, és még messze van a következő megálló, és van erre alkalmas hely, akkor inkább előzékenyen félrehúzódással engedje előre az autóbuszt!
 
– Ne előzze meg a megállóban tartózkodó autóbuszt, ha az már rövidesen indul, hiszen ebben az esetben a busz röviddel utána utol fogja érni a kerékpárost, aki így feltartja azt. Csak egyszer kell legfeljebb 20-30 másodpercet várni azért, hogy elkerüljük az utána többszöri előzés és megállóban visszaelőzés miatti fokozott akadályozást és balesetveszélyt. 
 
– Kiszámíthatóan, körültekintően közlekedjünk a közös busz- és kerékpársávokban is!

 

Kommentek

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.