Több ezer forintot spórolhat, aki átül biciklire

Most kell figyelni, mert jön a baleseti szezon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 16.00

A magyarok 34,1 százaléka az elmúlt két-három évben többet használta kerékpárját közlekedési eszközként, mint a korábbi években. Több ezer forintot lehet így megspórolni.

A rendszeresen kerékpározók 42,7 százaléka 5 ezer forint alatti összeget, 42 százaléka 5 és 10 ezer forint közötti összeget, míg 15,3 százaléka 10 ezer forintot meghaladó összeget takarított meg havonta annak köszönhetően, hogy nem autóval vagy közösségi közlekedéssel jutott el például munkahelyére vagy bevásárolni.

Az egoMedia 930 ezer főt számláló adatbázisából kiválasztott, 21 853 kerékpáros körében végzett kutatása arra is rákérdezett, hogy kerékpározás közben mennyire érezzük magunkat biztonságban. Az eredmény lesújtó: csak 18,89 százalék (4129 fő) válaszolta azt, hogy teljes biztonságban érzi magát az utakon. Biztonságukért azonban ők sem tesznek meg mindent: átlagosan ugyanis négyből három bringás (a megkérdezettek 76,09 százaléka) nem használ sisakot, illetve térd- és könyökvédőt, és 20 százalékuk (4580 válaszoló) kétkerekűje még a KRESZ által kötelezően előírt valamennyi eszközzel (első-hátsó lámpa, fényvisszaverő prizma, csengő, küllőprizma) sem rendelkezik.

Az egoMedia kutatásának megállapításaival összhangban az elmúlt években drámaian emelkedett a közúti közlekedési balesetekben elhunyt kerékpárosok aránya is: ez a 2008-as 10,94 százalékról a tavalyi évre 15 százalékra nőtt (az összes, közúti közlekedési balesetben meghalt személy számához viszonyítva). Most kell egyébként nagyon óvatosnak lenni, mert az elmúlt évek adatai szerint a következő két és fél hónapban történik a bringások által okozott évi nagyjából 2000 baleset mintegy 40 százaléka.

A hazai kerékpárosok körében elvégzett kutatás során az egoMedia rákérdezett arra is, hogyan védjük kerékpárunkat, s ebből sajnos kiderült, hogy nem nagyon. A 21 853 rendszeresen kerékpározó mintegy 10 százaléka (2166 fő) jelölte meg azt a választ, hogy járművét lezáratlanul szokta hagyni, míg 59 százalékuk (12 905 válaszoló) csak látszólagos védelmet jelentő, gyenge minőségű lánccal vagy spirálzárral szokta biciklijét rögzíteni. A kutatás is megerősítette ugyanakkor azt a tényt, hogy a kerékpárosok jelentős része elővigyázatosabbá vált: az anyagi veszteségeket lopás-, elemi- és töréskár esetén megtérítő, és akár a személyi sérülésekre is fedezetet kínáló kerékpár-biztosítás iránt több tízezren érdeklődtek.

Kommentek

  • andrej

    Aki meg egész augusztusban szabaddá tudja tenni magát, az vállalhatja ezt a melót: http://bit.ly/tekerjaugusztusban
    Magyarországon kell keresztül-kasul bringázni, a túrákat videózni, blogolni róla, és ezért még egy millát fizetnek is..

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.