Sokan ülnek ittasan kerékpárra

És sokan bicikliznek a járdán

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 14.00

Egy felmérés szerint a férfiak akár sportolásra és munkába járásra is használják biciklijüket, viszont sokszor alkoholfogyasztás után is tekernek.

A Wáberer Hungária Biztosító Zrt. Bukósisak Felmérésében 960-an vettek részt, a válaszokból jól körvonalazódnak az országos kerékpározási szokások. A felmérésből kitűnik, hogy a megkérdezettek közül sokan használják kerékpárjukat akár napi rendszerességgel is. A kitöltők közel kétharmada (66%) használja naponta, míg 18 százalékuk hetente kerékpárját. A kérdőívet kitöltők kerékpárjukat nemcsak közlekedésre, de sportolásra és szabadidős tevékenységre is rendszeresen használják. Sőt közel egyharmaduk (28%) több célból is előveszi kétkerekűjét.

A válaszadók közel fele (48%) kerékpárúton hajtja biciklijét, ami jó aránynak tekinthető. Meglepő viszont, hogy minden tizedik kerékpáros járdát használ közlekedése során, ami a KRESZ szerint csak abban az esetben tekinthető szabályosnak, amikor az úttest erre alkalmatlan, illetve a biciklisták számára tiltott az ott közlekedés. Sajnos, biciklijük műszaki állapotának ellenőrzését sem nem tekintik olyan fontos teendőnek a bringások: csupán 31 százalékuk végzi el ezt évente többször. Évi egy alkalommal azért a többség (55%) átnézi, vagy átnézeti a kerékpár állapotát.

A felmérés az alkoholfogyasztás és a bringázás kapcsolatát is vizsgálta: a kérdésre, hogy “Biciklizéskor szokott Ön alkoholt fogyasztani?? a kitöltők 9 százaléka válaszolt igennel, többnyire férfiak. Ez a tevékenység amellett, hogy balesetveszélyes, szabálysértést jelent és bírságot is vonhat maga után.
 
A Bukósisak Felmérés a kerékpárok felszereltségét is kutatta: kiderült, hogy a kitöltők 88 százaléka rendelkezik lámpával, bár ez kötelező tartozéknak minősül. A saját biztonságukat szem előtt tartva a megkérdezettek fele (50%) rendelkezik sisakkal, ami a felnőttek számára ugyan nem kötelező, de erősen ajánlott. A nemek aránya ennél a kérdésnél kiegyenlített volt. A társaság biztosítási szempontból is körbejárta a biciklizés témakörét: a válaszadók háromnegyede (76%) hasznosnak tartana egy felelősségbiztosítást kifejezetten kerékpáros közlekedés során okozott balesetekre.

Kommentek

  • matematt

    Kérdéseim:
    1. Merre építenek összefüggő, nagyobb távolságok megtételére alkalmas gépkocsi forgalomtól elzárt kerékpárutakat az agglomeráció és a főváros között, vidéken és a fővárosban?

    2. A meglévő kerékpárutakat miért nem tartják megfelelő állapotban például Budapest-Szentendre szakaszon és még sorolhatnám?

    3. Amíg nem éri el a kerékpárút hálózat a például Szeged belvárosi vagy Zürich-i szintet, addig várható e az autósoktól nagyobb odafigyelés, a KRESZ szabályain túlmenő tolerancia a kerékpárosokkal szemben?

    4. Az autósoknak van elegendő útjuk! Vajon ők betartják a szabályokat?

    5. Vajon Magyarországon olyan sok lenne a kerékpáros által az autós vétlen magatartása ellenére okozott baleset?

    Tény, hogy a kerékpáros, szemben az autóssal védtelen (puhatestű) közlekedő aki kénytelen a zajban, az autók által okozott porban és kipufogógázban közlekedni, nagyrészt az autók által használt utakon ahol az autósok cseppet sem toleránsak és odafigyelőek (eltekintve a kevés kivételtől) és rögtön olyan szabályozásra mutogatnak amit jellemzően ők sem tartanak be.

    Tény, hogy Magyarország lakosságának alig 7 %-a sportol rendszeresen, következésképpen az az autós aki nap mint nap beül az autójába, hogy városi viszonylatban az 5-20 km-es távolságot megtegye, fogalma sincs arról, hogy milyen mozogni egy koszos, zajos úton úgy, hogy még az autós is akadályozza a kerékpáros szabad közlekedését.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.