Sokan ülnek ittasan kerékpárra

És sokan bicikliznek a járdán

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 14.00

Egy felmérés szerint a férfiak akár sportolásra és munkába járásra is használják biciklijüket, viszont sokszor alkoholfogyasztás után is tekernek.

A Wáberer Hungária Biztosító Zrt. Bukósisak Felmérésében 960-an vettek részt, a válaszokból jól körvonalazódnak az országos kerékpározási szokások. A felmérésből kitűnik, hogy a megkérdezettek közül sokan használják kerékpárjukat akár napi rendszerességgel is. A kitöltők közel kétharmada (66%) használja naponta, míg 18 százalékuk hetente kerékpárját. A kérdőívet kitöltők kerékpárjukat nemcsak közlekedésre, de sportolásra és szabadidős tevékenységre is rendszeresen használják. Sőt közel egyharmaduk (28%) több célból is előveszi kétkerekűjét.

A válaszadók közel fele (48%) kerékpárúton hajtja biciklijét, ami jó aránynak tekinthető. Meglepő viszont, hogy minden tizedik kerékpáros járdát használ közlekedése során, ami a KRESZ szerint csak abban az esetben tekinthető szabályosnak, amikor az úttest erre alkalmatlan, illetve a biciklisták számára tiltott az ott közlekedés. Sajnos, biciklijük műszaki állapotának ellenőrzését sem nem tekintik olyan fontos teendőnek a bringások: csupán 31 százalékuk végzi el ezt évente többször. Évi egy alkalommal azért a többség (55%) átnézi, vagy átnézeti a kerékpár állapotát.

A felmérés az alkoholfogyasztás és a bringázás kapcsolatát is vizsgálta: a kérdésre, hogy “Biciklizéskor szokott Ön alkoholt fogyasztani?? a kitöltők 9 százaléka válaszolt igennel, többnyire férfiak. Ez a tevékenység amellett, hogy balesetveszélyes, szabálysértést jelent és bírságot is vonhat maga után.
 
A Bukósisak Felmérés a kerékpárok felszereltségét is kutatta: kiderült, hogy a kitöltők 88 százaléka rendelkezik lámpával, bár ez kötelező tartozéknak minősül. A saját biztonságukat szem előtt tartva a megkérdezettek fele (50%) rendelkezik sisakkal, ami a felnőttek számára ugyan nem kötelező, de erősen ajánlott. A nemek aránya ennél a kérdésnél kiegyenlített volt. A társaság biztosítási szempontból is körbejárta a biciklizés témakörét: a válaszadók háromnegyede (76%) hasznosnak tartana egy felelősségbiztosítást kifejezetten kerékpáros közlekedés során okozott balesetekre.

Kommentek

  • matematt

    Kérdéseim:
    1. Merre építenek összefüggő, nagyobb távolságok megtételére alkalmas gépkocsi forgalomtól elzárt kerékpárutakat az agglomeráció és a főváros között, vidéken és a fővárosban?

    2. A meglévő kerékpárutakat miért nem tartják megfelelő állapotban például Budapest-Szentendre szakaszon és még sorolhatnám?

    3. Amíg nem éri el a kerékpárút hálózat a például Szeged belvárosi vagy Zürich-i szintet, addig várható e az autósoktól nagyobb odafigyelés, a KRESZ szabályain túlmenő tolerancia a kerékpárosokkal szemben?

    4. Az autósoknak van elegendő útjuk! Vajon ők betartják a szabályokat?

    5. Vajon Magyarországon olyan sok lenne a kerékpáros által az autós vétlen magatartása ellenére okozott baleset?

    Tény, hogy a kerékpáros, szemben az autóssal védtelen (puhatestű) közlekedő aki kénytelen a zajban, az autók által okozott porban és kipufogógázban közlekedni, nagyrészt az autók által használt utakon ahol az autósok cseppet sem toleránsak és odafigyelőek (eltekintve a kevés kivételtől) és rögtön olyan szabályozásra mutogatnak amit jellemzően ők sem tartanak be.

    Tény, hogy Magyarország lakosságának alig 7 %-a sportol rendszeresen, következésképpen az az autós aki nap mint nap beül az autójába, hogy városi viszonylatban az 5-20 km-es távolságot megtegye, fogalma sincs arról, hogy milyen mozogni egy koszos, zajos úton úgy, hogy még az autós is akadályozza a kerékpáros szabad közlekedését.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.