Sokan ülnek ittasan kerékpárra

És sokan bicikliznek a járdán

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 14.00

Egy felmérés szerint a férfiak akár sportolásra és munkába járásra is használják biciklijüket, viszont sokszor alkoholfogyasztás után is tekernek.

A Wáberer Hungária Biztosító Zrt. Bukósisak Felmérésében 960-an vettek részt, a válaszokból jól körvonalazódnak az országos kerékpározási szokások. A felmérésből kitűnik, hogy a megkérdezettek közül sokan használják kerékpárjukat akár napi rendszerességgel is. A kitöltők közel kétharmada (66%) használja naponta, míg 18 százalékuk hetente kerékpárját. A kérdőívet kitöltők kerékpárjukat nemcsak közlekedésre, de sportolásra és szabadidős tevékenységre is rendszeresen használják. Sőt közel egyharmaduk (28%) több célból is előveszi kétkerekűjét.

A válaszadók közel fele (48%) kerékpárúton hajtja biciklijét, ami jó aránynak tekinthető. Meglepő viszont, hogy minden tizedik kerékpáros járdát használ közlekedése során, ami a KRESZ szerint csak abban az esetben tekinthető szabályosnak, amikor az úttest erre alkalmatlan, illetve a biciklisták számára tiltott az ott közlekedés. Sajnos, biciklijük műszaki állapotának ellenőrzését sem nem tekintik olyan fontos teendőnek a bringások: csupán 31 százalékuk végzi el ezt évente többször. Évi egy alkalommal azért a többség (55%) átnézi, vagy átnézeti a kerékpár állapotát.

A felmérés az alkoholfogyasztás és a bringázás kapcsolatát is vizsgálta: a kérdésre, hogy “Biciklizéskor szokott Ön alkoholt fogyasztani?? a kitöltők 9 százaléka válaszolt igennel, többnyire férfiak. Ez a tevékenység amellett, hogy balesetveszélyes, szabálysértést jelent és bírságot is vonhat maga után.
 
A Bukósisak Felmérés a kerékpárok felszereltségét is kutatta: kiderült, hogy a kitöltők 88 százaléka rendelkezik lámpával, bár ez kötelező tartozéknak minősül. A saját biztonságukat szem előtt tartva a megkérdezettek fele (50%) rendelkezik sisakkal, ami a felnőttek számára ugyan nem kötelező, de erősen ajánlott. A nemek aránya ennél a kérdésnél kiegyenlített volt. A társaság biztosítási szempontból is körbejárta a biciklizés témakörét: a válaszadók háromnegyede (76%) hasznosnak tartana egy felelősségbiztosítást kifejezetten kerékpáros közlekedés során okozott balesetekre.

Kommentek

  • matematt

    Kérdéseim:
    1. Merre építenek összefüggő, nagyobb távolságok megtételére alkalmas gépkocsi forgalomtól elzárt kerékpárutakat az agglomeráció és a főváros között, vidéken és a fővárosban?

    2. A meglévő kerékpárutakat miért nem tartják megfelelő állapotban például Budapest-Szentendre szakaszon és még sorolhatnám?

    3. Amíg nem éri el a kerékpárút hálózat a például Szeged belvárosi vagy Zürich-i szintet, addig várható e az autósoktól nagyobb odafigyelés, a KRESZ szabályain túlmenő tolerancia a kerékpárosokkal szemben?

    4. Az autósoknak van elegendő útjuk! Vajon ők betartják a szabályokat?

    5. Vajon Magyarországon olyan sok lenne a kerékpáros által az autós vétlen magatartása ellenére okozott baleset?

    Tény, hogy a kerékpáros, szemben az autóssal védtelen (puhatestű) közlekedő aki kénytelen a zajban, az autók által okozott porban és kipufogógázban közlekedni, nagyrészt az autók által használt utakon ahol az autósok cseppet sem toleránsak és odafigyelőek (eltekintve a kevés kivételtől) és rögtön olyan szabályozásra mutogatnak amit jellemzően ők sem tartanak be.

    Tény, hogy Magyarország lakosságának alig 7 %-a sportol rendszeresen, következésképpen az az autós aki nap mint nap beül az autójába, hogy városi viszonylatban az 5-20 km-es távolságot megtegye, fogalma sincs arról, hogy milyen mozogni egy koszos, zajos úton úgy, hogy még az autós is akadályozza a kerékpáros szabad közlekedését.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.