Letépte a biciklis karját az autó

Tombol a közúti adok-kapok Brazíliában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.29. 06.10

Szó szerint fél karját adta a biztonságos kerékpározás ügyéért egy Sao Paulo-i férfi. A közvélemény forrong, azonnali megoldás kell a tarthatatlan helyzetre.

Néhány hete egy perui tüntetésről írtunk, ahol meztelen kerékpárosok követeltek maguknak figyelmet és biztonságosabb közlekedési körülményeket. Mint mondták: azért ültek csupaszon a nyeregbe, hogy megmutassák, mennyire védtelenek az autókkal szemben.

Brazíliában nem sokkal később véresebb helyzetben bizonyosodott be ugyanez.

David Santos de Souza a kórházban

David Santos de Souza a kórházban


Egy ifjú ablaktisztító, David Santos de Souza éppen munkába igyekezett drótszamarán, amikor elgázolta őt egy autó, és leszakította a jobb karját. A gépkocsi vezetője, egy 21 éves pszichológus hallgató (!) megállás nélkül tovább hajtott, magával hurcolva a vérző végtagot. A városon kívül aztán megállt, a kart bedobta egy csatornába, és feladta magát a rendőrségen.

David Santos de Souza egy csapásra a kerékpárosok és autósok között folyó háború jelképe lett. A városszerte műanyag végtagokkal tüntető kerékpárosok (nyitóképünkön) biztonságos körülményeket, az autósok szabályos közlekedést követelnek a másik féltől, abban mindenki egyetért, hogy ez így nem mehet tovább.

A Sao Paulo-i kerékpáros közösség, amelyből évente ezren halnak meg az utakon, gyűjtést kezdeményezett, hogy az áldozat művégtagot vásárolhasson magának. David Santos De Souza a balesete előtt a festészettel kacérkodott, kórházi ágyán elmondta, hogy fél karral sem mond le művészi ambícióiról.

Az elmúlt évtizedben egynegyedével nőtt a halálos kimenetelű közlekedési balesetek aránya Brazíliában. Bármilyen meglepő, volt már a mostaninál megrázóbb kerékpáros baleset az országban: 2011-ben egy autós szándékosan belehajtott egy Critical Mass felvonulásba, és negyven kerékpárost gázolt el.

Olvasta már? Lopott autókat rejteget a rendőrség. Kattintson!

Kommentek

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.