Biciklire cserélik az autót az olaszok

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.20. 12.09

Autósból biciklis nemzetté válik az olasz – kommentálta az olasz sajtó az erősödő kerékpártrendet, amelybe már a divatházak is bekapcsolódtak.

A gazdasági válság és a drága üzemanyag miatt az olaszok autó helyett egyre inkább kerékpárra ülnek. Az olasz autópiac zsugorodása közepette 2012 első hat hónapjában kétszázezerrel több kerékpárt vásároltak, mint a tavalyi évnek ugyanebben az időszakában. 2011-ben 1 millió 750 ezer biciklit adtak el – számoltak be a lapok a megváltozott közlekedési szokásokról.

 

Az újságok szerint Olaszországban utoljára a második világháború után volt ekkora divatja a kerékpárnak. A legtöbben a városi utcákon használható “city” kerékpárfajtát választják, amely már két-háromszáz euróért megvásárolható. Ennek többszörösébe kerül az elektromos kerékpár, melyet egyre többen vesznek a dombokkal és emelkedőkkel teli Rómában.

 

A kerékpárdivat a kereskedők mellett a bicikliszerelőknek is kedvez. A Kétkerekű Járművek Nemzeti Szövetségének (Ancma) adatai szerint az olasz otthonokban 32 millió régi kerékpár van, ezek karbantartására egymás után nyitnak a szerelőműhelyek.

 

Kerékpárra álltak át az olasz divatházak is: elsők között a Dolce&Gabbana és a Gucci készített saját márkájú és stílusú kerékpárt. Biciklihez illő szoknyát, nadrágot és cipőt kínálnak az olasz butikok is.

 

Az olasz bicikliseknek azonban főleg kerékpárútra lenne szükségük. Rómában 225 kilométeren haladhatnak saját sávban. Az olasz fővárosban 2008-tól működő bike-sharing szolgálat 29 állomásán 271 kerékpár bérelhető. Milánóban 135 kilométer a kerékpársávok hossza, és 143 bringakölcsönző állomás létezik.

 

Forrás: MTI

Kommentek

Ki a gyorsabb – Az ember vagy a számítógép?

Méréseink azt mutatták, hogy nedves úton a mai ESP-rendszerek ellenében egy nagyon jó kezű profi sem képes számottevő előnyt kiautózni. A Hockenheimringen teszteltük a különbséget ember és gép között.

F1: Aktív fejvédőn gondolkodnak

A 2017-re leszavazott glória és a Red Bull-féle szélvédő melletti alternatívaként egy szükség esetén automatikusan nyíló fejvédőn is gondolkodnak az FIA-nál.

Kulcsrakész versenyautó Angliából

Minden idők legfürgébb Lotus Elise-eként emlegeti gyártója a forgalmi engedéllyel nem rendelkező, ám minden bizonnyal rendkívül szórakoztató pályanapi versenyautót.

F1: Új sisakkal versenyez Vettel és Rosberg

A hazai versenyre a mezőny négy német pilótájából három új sisakfestéssel készült, mutatjuk, mit hordanak Hockenheimben.

Három keréken nyomul az új zsarurobogó

Mostantól rendőrségi feladatokra felkészített kivitelben is kínálja háromkerekű, nyolcadliteres modelljét a Yamaha.

Fél év alatt egymillió motor Győrből

Több mint egymillió motort és közel 64 000 autót gyártott 2016 első félévében az Audi Hungaria Győrben.

F1: Így ünnepelték Alonsót a garázsban

Fernando Alonso ma ünnepli 35. születésnapját, a McLaren egész komoly zsúrt hozott össze a spanyolnak a Német Nagydíj első szabadedzésére.

Gázbuszokkal csökkentik a szmogot Verne Gyula szülővárosában

Egyszerre, közel 100 darab gázüzemű autóbusz beszerzése talán még nem akkora világszenzáció. Az viszont igen, hogy mekkora emissziócsökkentést hajtanak ezzel végre.

F1: Leosztották a lapokat Hockenheimben?

A Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes hatalmas fölénnyel volt a leggyorsabb, Nico Rosberg az élen. Mögöttük szépen sorba rendeződött a mezőny.

Új versenyautót épít a BMW

2018 elején mutatja be új, középkategóriás versenyautóját a BMW. Privát csapatok érdeklődésére számítanak.

Csökkenti termelését a győri Audi

Két műszakra áll át a termelés a jelenlegi háromról az Audi Győri üzemében. Kevesebb autó fogy az itt gyártott modellekből.

F1: “Futárszolgálat” rabolta el Ecclestone anyósát

Immár egy hete, hogy Brazíliában elrabolták a Forma-1 urának anyósát – néhány részlet már ismert az ügyről.