Bajban a bringások

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.17. 16.00

Rossz időszak vár a kerékpárosokra. Évről-évre sokkal több kerékpárt lopnak el a nyár végével, ősz elején, mint az év többi hónapjában, ráadásul ekkor a biciklisek által okozott balesetek száma is számottevően megemelkedik.

Kora ősszel rájár a rúd a bringásokra az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint.

A KSH elmúlt 10 éves statisztikáiból kiderül, hogy a közutakon a személyi sérüléses balesetek okozói között évről-évre nő a kerékpárosok aránya, ami nem meglepő, hiszen az utóbbi években egyre népszerűbbé vált a kerékpáros közlekedés. Az adatokból az is kiderül, hogy a nyár végi, kora őszi időszak a legveszélyesebb, hiszen ekkor történik a bringások által okozott évi 1700-2000 baleset mintegy 30 százaléka.

Az ORFK országos statisztikája szerint ebben az időszakban minden évben jelentősen megemelkedik a regisztrált kerékpárlopások száma is. A tavalyi összes biciklilopás (10508 alkalom) több mint 61 százaléka, míg a 2010-ben regisztrált esetek (9181 alkalom) 63 százaléka történt az év második felében.

Ráadásul az eltulajdonított járművek értéke is egyre nagyobb: míg az ellopott bringák száma 2010-ről 2011-re 14,4 százalékkal nőtt, addig a tolvajok által okozott kár értéke tavaly 20 százalékkal volt több (2010-ben 450 millió, 2011-ben 540 millió forintnyi). Az ORFK számaiból még az is kiderül, hogy az elmúlt öt évben a nyomozások eredményessége átlagosan 21,17 százalék volt, tehát nagyjából csak minden ötödik ellopott kétkerekű került elő.

“A tapasztalatok szerint sajnos a sértettek sem tesznek meg mindent a bűncselekmények megelőzése érdekében: számos esetben lezáratlanul hagyják kerékpárjaikat, vagy azokat olcsó, gyakorlatilag csak látszólagos védelmet jelentő, gyenge minőségű lakatokkal látják el” – összegzi az ORFK tapasztalatait Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója. “Kedvező jel ugyanakkor, hogy a közelmúltban bevezetett kerékpárbiztosítás iránt az elmúlt másfél hónapban közel 12 ezren érdeklődtek.”

Forrás: Aegondirekt

Kommentek

  • Mirage

    Ha én elkapnék egy ilyen kis gennyes tolvajt, mint amilyen a képen van (persze jelképesen), akkor leverném a kis kapucnis fejét az aszfaltra és a vágóeszközével szabadítanám meg pár ujjától…azután otthagynám fetrengeni az aszfalton…ráérne breakelni, nem??? Ezt érdemli mind, aki a máséhoz nyúl!!!

  • Liverpool87

    Hát amilyen drágák az új kerékpárok nem is csodálkózóm hogy lopják!egy normális új bringa 70 80 ezer forint ami már brutális összeg!

  • Holiday

    Liverpool!
    A brutális összeg nem 70-80 ezer…egy rendes bringa meg 100 fölött kezdődik.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.