Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Itt a Bugatti Veyron Super Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2010.07.05. 08:30
Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Évek óta pletykálták, majd Ferdinand Piëch, a Volkswagen AG Felügyelő-bizottságának elnöke idén májusban a Bécsi Műszaki Egyetemen tartott előadásában utalt rá: a Bugatti dolgozik a Veyron továbbfejlesztett kivitelén. Az autó elkészült; megérkezett a Bugatti Veyron Super Sport, amely ismét a francia márkához rendeli a leggyorsabb sorozatgyártású modell címet.

Pierre Henri Raphanel, a Bugatti hivatalos tesztpilótája Ehra-Lessienben, a Volkswagen saját tesztpályáján előbb 427,933 km/órás sebességet ért el, majd az ellentétes irányban még gyorsabban, 434,211 km/órás tempóval repesztett. Így a Veyron a TÜV és a Guinness által is hitelesített végsebessége 431,072 km/óra.  

Ez a tempó nemcsak nekünk megdöbbentő, de állítólag a Bugatti sem számított rá. "Úgy véltük, hogy 425 km/órás átlagos sebességet érhetünk el" - mondta Dr. Wolfgang Schreiber, a Bugatti főmérnöke.

Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

A 430 feletti élmény azonban csak Raphanelé marad, ugyanis az ügyfelek lefojtva kapják autóikat. A gumik védelme érdekében az utcai Veyron Grand Sport végsebessége 415 km/óra, annak ellenére, hogy műszakilag megegyeznek a rekordautóval. Ám ne legyenek illúzióink, ha a gyár nem teszi meg, akkor majd egy tuningcég - pl. a Mansory - kiiktatja a tiltást egy-egy dúsgazdag milliárdos kedvéért.

Persze a 415 km/óra is elég, hogy újra a Bugatti legyen a leggyorsabb autó, miután a hagyományos Veyrontól (407 km/óra) 2007-ben elvette az SSC Ultimate Aero "csak" 412 km/órával hasított.

A Super Sportba is az ismert 8000-es, 16 hengeres motor kerül, ám módosításokkal. Lecserélték a négy turbót és újak a töltőlevegő-hűtők is. Ennek hatására sikerült 1001-ről 1200 lóerőre növelni a motor teljesítményét, miközben a maximális nyomaték 1250-ről 1500 Nm-re nőtt.

Nem egyszerű motortuningról van azonban szó, a gyártó ugyanis a nagyobb teljesítményhez igazította a vázszerkezetet, új szénszálas műanyag struktúra biztosít kiemelkedő merevséget még az elérhető 1,4 G-s oldalgyorsulás esetén is. Megváltozott a futómű beállítása is, a rugók és a lengéscsillapítók is újak. Maradt viszont az állandó négykerék-hajtás és a hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó.

Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Amellett, hogy műszakilag más a Super Sport, a megjelenésén is változtattak. Módosítottak az első spoileren, amelyben nagyobbra szabták a hűtőnyílásokat. Hátul viszont szinte teljesen elrejtették a motort, az új, nagyobb, áramvonalasabb tetőkialakítással. A motor immár a tetőn keresztül szív levegőt, nem az eddig látott két nagy "csövön" át. Átalakult a diffúzor is hátul, míg az egy négyzet alakú kipufogó helyett immár két téglalapon át távozik a 16 henger gáza.

Az új változat bemutatásával sem lesz népautó a Veyron.  Eddig 260 hagyományos Veyront és 35 targatetős Grand Sportot adott el a Bugatti, ezek közül eddig 249-et, illetve 22-t szállítottak ki az ügyfeleknek. Az első öt Veyron Grand Sport úgynevezett World Record Edition kivitelben készül, összeállításuk megegyezik a képeken is látható rekordautóéval. Mindegyik elkelt elővételben.

A Bugatti Veyron 16.4 Super Sport első nyilvános fellépése augusztus közepén Kaliforniában lesz a Pebble Beach Concours kiállításon. Gyártása ősszel indul, a másik két variánssal együtt Molsheimban készül.

Cikk nyomtatása

12 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment12 hozzászólás

Tazzz - 2010.07.09   21:34

Egy Veyront nem csak mindennapi használatra, én csak magáért a birtoklás tudatáért is megvenném, ha tehetném. Elképesztően jó érzés lehet, hogy a Világ legjobb kocsija ( a szaksajtó objektív és az én szubjektív véleményem is ez róla ) áll a garázsomban a Pagani Zonda meg a többi csudaautó közt... Ferrariból max régit vennék, a legújabb, ami még tetszik az az 512 TR Testarossa, az sem mai darab...
De bubibekanak igaza van, egy ferka sosem fog felérni egy ilyen Klasszikushoz... Nem a márka híre a lényeges, hanem az érték, amit maga az AUTÓ képvisel... Ez az egyik legkönnyebben vezethető autó a világon, tele van minden földi jóval, jelenleg ez a csúcs. Csak épp 2 személyes, amúgy a Roll Royce Phantom kényelemben megverheti, de semmi másban nincs ellenfele...
Motor, meg ilyenek, ugyanmár... Nem egy árkategória, egy ilyen kocsival meg lehet jelenni egy fogadáson, vagy valami komolyabb rendezvényen is, motorra nem tudom ki vesz fel öltönyt...

bubibeka1.6 - 2010.07.06   17:14

BBHD 007 !

Pest pest pest... Neked nincs más?? Kit érdekel Budapest?? Ki akart 1 sportkocsit egy olyan városban használni ahol rosszabbak az utak mint nálunk a földutak, a közlekedők bunkók az emberek többsége pedig beképzelt? (bocs de eddig az összes pesti élményem ilyen). 2 éve jártam utoljára pesten, az is 1 rémálom volt. Ha bárhogy megtehetem inkább elkerülöm.
Jah és az ország többi általatok "vidékinek" nevezett része 8 millió főt számol míg pest agglomerációval is 2 őt....
Más okosság h a Veyron 500 millió Ft. nem nem annyi bárhol utána nézhettél volna h kerek 1 millió AJRÓ az új meg 1,2. Vagyis kb 280 millió Ft de mivel Magyarországon nem lehet megvenni, így kb 250 millió Ft ra jön ki egy külföldi Veyron.
Amúgy megállítható a hasmagassága, a ferkának nem...

Nightwind Boti - 2010.07.06   15:01

elottem szolo mondott valamit...40ev mulva tobbet fog erni ez az auto! Na azt megneznem! Megneznem ha most ilyen kurva draga akkor mennyi lesz. Akkor lehet mar a duplajat fogjak fizetni erte. Erost brutal ez az auto. Csak versenypalyan engednem a hasznalatat! Irto veszelyes mikor 1200lo elszabadul s az ember 300folotti temponal hulyeseget csinal.

rsp200 - 2010.07.06   12:55

ZX-10R? Hmmm... Normál körülmények között egy szaros sportmotor egy kanyart nem tud oly tempóval bevenni, mint egy Swift(LOL), mert nincs tapadása egy autóhoz képest. (kivéve ha fos amcsi:)
Egyébként meg épp emiatt mondom, hogy első szempont a kezelhetőség. Egy sportkocsinál ez a legfontosabb "élménytényező". Egy ilyen jellegű 2,6 tonás autót nem azért vesznek, hogy élvezkedjenek(max. egyenesben), hanem mert 40 év mulva még többet fog érni...

Laca 70 - 2010.07.06   07:15

Amibe benne van a VW keze eleve nem lehet tartós. 200-ad részébe, de lehet, hogy keveset mondtam, tehát 2 millió forintért már jó sportmotort veszek, Persze, ha csak, hangsúlyozom ha csak, a száguldás élményét keressük. Ok, végre egy ZX-10 se megy enyit, viszont a gyorsulások közel ott vannak. Egy jól felhergelt rendszerrel, az is teljesíti 14mp alatt a 300-at. Ok, ez teljesen más, egy kétkerekű, soha nem lesz olyan biztonságos. Viszont árbeli különbség az van rendesen.

További 7 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ilyen egy verseny, ha Darth Vader ül a volán mögött

Szegény Csubakkának esélye sem volt a sötét nagyúrral szemben.

Nem hétköznapi 11-es párbaj

A Volkswagen világbajnoka, a foci-vb győztes Thomas Müller ellen.

1
Hegymenetben borult a betonkeverő - videó

Hegymenetben borult a betonkeverő - videó

Túl meredek volt az emelkedő, a betonkeverő súlypontja pedig túlságosan hátra került, így a képlet végeredménye egy látványos, ...

F1: Mediterrán GP-ért nyomul Görögország

Noha Görögország költségvetésére a csődközeli a legenyhébb jelző, az ország nagyon szeretne Forma-1-es futamot rendezni.

Szappanopera

Ontják a modellgyárak a különböző SLS-eket, ez itt épp a legmérgesebb verzió apró változata a Minichamps-től, ami sajnos nem ...

Így szállítanak egy 700 milliós hímes tojást

A Bugatti csapata semmit nem bíz a véletlenre, még a küllőket is szépen becsomagolták.

F1: Button először beszélt a visszavonulásról

Jenson Button először ismerte be nyilvánosan, hogy a McLarennél zajló átalakítások visszavonulásra kényszeríthetik.

Valódi halálfélelem egy versenyautóban

Ha a tökösség alatt ezt a történetet találjátok az értelmező szótárban, ne lepődjetek meg.

1
15 érv, hogy miért ne parkolj tilosban!

15 érv, hogy miért ne parkolj tilosban!

Ha a mikuláscsomag nem elég, majd a nép igazságot tesz, de abban nem lesz köszönet.

Menetpróbán az országutak királynője

A Scania második generációs Euro 6-os motorral szerelt G 410-es nyergesvontatója sem okozott csalódást. Van olyan jó, mint a ...


F1: A Mercedes befogta Hamiltonék száját

A Mercedes minden erejével szeretné elejét venni a háborúskodásnak Nico Rosberg és Lewis Hamilton között. Nem nyilatkozhatnak.


Újra áremelés a kutakon

Mindkét üzemanyag árát emeli pénteken a magyar olajtársaság.


Menetiránnyal szemben haladt a metró!

Elinduláskor az ellenirányú vágányra tévedt egy New York-i metrószerelvény. Személyzete nem hallotta a figyelmeztetést, 10 percen ...


Már tesztelik a Maserati terepjáróját

Ritka rusnya jószág a Maserati Levante prototípusa. Szerencsére a karosszéria még csak tákolmány: a lényeg a Ghibli eltorzított ...


F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar

A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb ...


Megvan a nyár legrészegebb melósa

Ilyen állapotban még a legegyszerűbb feladat is pokolian nehéz.


Renault versenyautó Nissan GT-R motorral

Bemutatta Le Mans-homológ vázra épülő versenyautóját a Renault. A 111 millióért kínált gép egyelőre márkakupában indul majd.


Összkerékhajtással jön a Ford Focus RS

A legfrissebb hírek szerint négy hajtott kerék viszi majd át a Focus RS akár 350 lóerős teljesítményét az aszfaltra. Premier ...


Nem segített a rendőrség a kocsiba zárt babán

Egy floridai rendőrségi diszpécser elutasította egy anya segélyhívását, mert gyermeke nem volt közvetlen életveszélyben. Nyomozás ...


10
Lehúzás a ferihegyi reptéren

Lehúzás a ferihegyi reptéren

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid ...


3
Kimaxolták a jeges vödröt!

Kimaxolták a jeges vödröt!

Új szintre emelte az amerikai srác a jeges zuhanyt, csoda, hogy nem fulladt meg.