Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Itt a Bugatti Veyron Super Sport

Szerző: levél küldés
Dátum: 2010.07.05. 08:30
Valósággá váltak a hírek, a Bugatti elkészítette a Veyron Super Sportot. Az 1200 lóerős sportkocsi új rekordot állított fel a sorozatgyártású autók között.
Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Évek óta pletykálták, majd Ferdinand Piëch, a Volkswagen AG Felügyelő-bizottságának elnöke idén májusban a Bécsi Műszaki Egyetemen tartott előadásában utalt rá: a Bugatti dolgozik a Veyron továbbfejlesztett kivitelén. Az autó elkészült; megérkezett a Bugatti Veyron Super Sport, amely ismét a francia márkához rendeli a leggyorsabb sorozatgyártású modell címet.

Pierre Henri Raphanel, a Bugatti hivatalos tesztpilótája Ehra-Lessienben, a Volkswagen saját tesztpályáján előbb 427,933 km/órás sebességet ért el, majd az ellentétes irányban még gyorsabban, 434,211 km/órás tempóval repesztett. Így a Veyron a TÜV és a Guinness által is hitelesített végsebessége 431,072 km/óra.  

Ez a tempó nemcsak nekünk megdöbbentő, de állítólag a Bugatti sem számított rá. "Úgy véltük, hogy 425 km/órás átlagos sebességet érhetünk el" - mondta Dr. Wolfgang Schreiber, a Bugatti főmérnöke.

Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

A 430 feletti élmény azonban csak Raphanelé marad, ugyanis az ügyfelek lefojtva kapják autóikat. A gumik védelme érdekében az utcai Veyron Grand Sport végsebessége 415 km/óra, annak ellenére, hogy műszakilag megegyeznek a rekordautóval. Ám ne legyenek illúzióink, ha a gyár nem teszi meg, akkor majd egy tuningcég - pl. a Mansory - kiiktatja a tiltást egy-egy dúsgazdag milliárdos kedvéért.

Persze a 415 km/óra is elég, hogy újra a Bugatti legyen a leggyorsabb autó, miután a hagyományos Veyrontól (407 km/óra) 2007-ben elvette az SSC Ultimate Aero "csak" 412 km/órával hasított.

A Super Sportba is az ismert 8000-es, 16 hengeres motor kerül, ám módosításokkal. Lecserélték a négy turbót és újak a töltőlevegő-hűtők is. Ennek hatására sikerült 1001-ről 1200 lóerőre növelni a motor teljesítményét, miközben a maximális nyomaték 1250-ről 1500 Nm-re nőtt.

Nem egyszerű motortuningról van azonban szó, a gyártó ugyanis a nagyobb teljesítményhez igazította a vázszerkezetet, új szénszálas műanyag struktúra biztosít kiemelkedő merevséget még az elérhető 1,4 G-s oldalgyorsulás esetén is. Megváltozott a futómű beállítása is, a rugók és a lengéscsillapítók is újak. Maradt viszont az állandó négykerék-hajtás és a hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó.

Újra a Bugatti a világ leggyorsabb autója

Amellett, hogy műszakilag más a Super Sport, a megjelenésén is változtattak. Módosítottak az első spoileren, amelyben nagyobbra szabták a hűtőnyílásokat. Hátul viszont szinte teljesen elrejtették a motort, az új, nagyobb, áramvonalasabb tetőkialakítással. A motor immár a tetőn keresztül szív levegőt, nem az eddig látott két nagy "csövön" át. Átalakult a diffúzor is hátul, míg az egy négyzet alakú kipufogó helyett immár két téglalapon át távozik a 16 henger gáza.

Az új változat bemutatásával sem lesz népautó a Veyron.  Eddig 260 hagyományos Veyront és 35 targatetős Grand Sportot adott el a Bugatti, ezek közül eddig 249-et, illetve 22-t szállítottak ki az ügyfeleknek. Az első öt Veyron Grand Sport úgynevezett World Record Edition kivitelben készül, összeállításuk megegyezik a képeken is látható rekordautóéval. Mindegyik elkelt elővételben.

A Bugatti Veyron 16.4 Super Sport első nyilvános fellépése augusztus közepén Kaliforniában lesz a Pebble Beach Concours kiállításon. Gyártása ősszel indul, a másik két variánssal együtt Molsheimban készül.

13 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment12 hozzászólás

Tazzz - 2010.07.09   21:34

Egy Veyront nem csak mindennapi használatra, én csak magáért a birtoklás tudatáért is megvenném, ha tehetném. Elképesztően jó érzés lehet, hogy a Világ legjobb kocsija ( a szaksajtó objektív és az én szubjektív véleményem is ez róla ) áll a garázsomban a Pagani Zonda meg a többi csudaautó közt... Ferrariból max régit vennék, a legújabb, ami még tetszik az az 512 TR Testarossa, az sem mai darab...
De bubibekanak igaza van, egy ferka sosem fog felérni egy ilyen Klasszikushoz... Nem a márka híre a lényeges, hanem az érték, amit maga az AUTÓ képvisel... Ez az egyik legkönnyebben vezethető autó a világon, tele van minden földi jóval, jelenleg ez a csúcs. Csak épp 2 személyes, amúgy a Roll Royce Phantom kényelemben megverheti, de semmi másban nincs ellenfele...
Motor, meg ilyenek, ugyanmár... Nem egy árkategória, egy ilyen kocsival meg lehet jelenni egy fogadáson, vagy valami komolyabb rendezvényen is, motorra nem tudom ki vesz fel öltönyt...

bubibeka1.6 - 2010.07.06   17:14

BBHD 007 !

Pest pest pest... Neked nincs más?? Kit érdekel Budapest?? Ki akart 1 sportkocsit egy olyan városban használni ahol rosszabbak az utak mint nálunk a földutak, a közlekedők bunkók az emberek többsége pedig beképzelt? (bocs de eddig az összes pesti élményem ilyen). 2 éve jártam utoljára pesten, az is 1 rémálom volt. Ha bárhogy megtehetem inkább elkerülöm.
Jah és az ország többi általatok "vidékinek" nevezett része 8 millió főt számol míg pest agglomerációval is 2 őt....
Más okosság h a Veyron 500 millió Ft. nem nem annyi bárhol utána nézhettél volna h kerek 1 millió AJRÓ az új meg 1,2. Vagyis kb 280 millió Ft de mivel Magyarországon nem lehet megvenni, így kb 250 millió Ft ra jön ki egy külföldi Veyron.
Amúgy megállítható a hasmagassága, a ferkának nem...

Nightwind Boti - 2010.07.06   15:01

elottem szolo mondott valamit...40ev mulva tobbet fog erni ez az auto! Na azt megneznem! Megneznem ha most ilyen kurva draga akkor mennyi lesz. Akkor lehet mar a duplajat fogjak fizetni erte. Erost brutal ez az auto. Csak versenypalyan engednem a hasznalatat! Irto veszelyes mikor 1200lo elszabadul s az ember 300folotti temponal hulyeseget csinal.

rsp200 - 2010.07.06   12:55

ZX-10R? Hmmm... Normál körülmények között egy szaros sportmotor egy kanyart nem tud oly tempóval bevenni, mint egy Swift(LOL), mert nincs tapadása egy autóhoz képest. (kivéve ha fos amcsi:)
Egyébként meg épp emiatt mondom, hogy első szempont a kezelhetőség. Egy sportkocsinál ez a legfontosabb "élménytényező". Egy ilyen jellegű 2,6 tonás autót nem azért vesznek, hogy élvezkedjenek(max. egyenesben), hanem mert 40 év mulva még többet fog érni...

Laca 70 - 2010.07.06   07:15

Amibe benne van a VW keze eleve nem lehet tartós. 200-ad részébe, de lehet, hogy keveset mondtam, tehát 2 millió forintért már jó sportmotort veszek, Persze, ha csak, hangsúlyozom ha csak, a száguldás élményét keressük. Ok, végre egy ZX-10 se megy enyit, viszont a gyorsulások közel ott vannak. Egy jól felhergelt rendszerrel, az is teljesíti 14mp alatt a 300-at. Ok, ez teljesen más, egy kétkerekű, soha nem lesz olyan biztonságos. Viszont árbeli különbség az van rendesen.

További 7 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

10 jó tanács, amit megfogadva imádni fognak az utakon

Egy kis odafigyelés, pár apró gesztus elég, hogy az átlagautósból a jófej közlekedő kategóriába emelkedj.

F1: Rosberg szerint még nem úszott el a vb-cím

Nico Rosberg úgy érzi, még van esélye a világbajnoki címre, szerinte nem az időmérős teljesítmény a kulcs.

F1-es tévésorozatot tervez a Grace klinika színésze

A színészként és autóversenyzőként is ismert Patrick Dempsey tévésorozatot készítene az 1961-es bajnokság eseményeiből.

Okos bringás navi minimál stílusban

Navi, fényszóró, riasztó, édzésmenedzser bringához, egyben? Itt a megoldás!

Városi sportoló a Hyundaitól

Bemutatta az "N" almárka első sorozatgyártású tagját a Hyundai. Az i20 N jól néz ki, és vélhetőleg jól is megy.

Kempingeznél még egy utolsót idén? Akkor ezt nézd meg!

Ezzel a T3-as kisbusszal nem lehet gond, ha nem találsz szállást a Balaton körül, vagy bárhol a világon.

10 jó tanács, amit megfogadva imádni fognak az utakon

Egy kis odafigyelés, pár apró gesztus elég, hogy az átlagautósból a jófej közlekedő kategóriába emelkedj.


F1: Rosberg szerint még nem úszott el a vb-cím

Nico Rosberg úgy érzi, még van esélye a világbajnoki címre, szerinte nem az időmérős teljesítmény a kulcs.


F1-es tévésorozatot tervez a Grace klinika színésze

A színészként és autóversenyzőként is ismert Patrick Dempsey tévésorozatot készítene az 1961-es bajnokság eseményeiből.


Okos bringás navi minimál stílusban

Navi, fényszóró, riasztó, édzésmenedzser bringához, egyben? Itt a megoldás!


Városi sportoló a Hyundaitól

Bemutatta az "N" almárka első sorozatgyártású tagját a Hyundai. Az i20 N jól néz ki, és vélhetőleg jól is megy.


5
Így hasít a turbós Toyota Auris

Így hasít a turbós Toyota Auris

A Toyota sokáig tartotta magát a turbózuhatagban, de most elengedte, amibe kapaszkodott. A konkurenciához képest óriási késéssel, ...


Kempingeznél még egy utolsót idén? Akkor ezt nézd meg!

Ezzel a T3-as kisbusszal nem lehet gond, ha nem találsz szállást a Balaton körül, vagy bárhol a világon.


F1: Még magasabbra tör a Force India

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a silverstone-i középcsapat 2016-ban akár a konstruktőri 4. helyért is küzdhet majd. ...


F1: Verstappenre vár a Ferrari?

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari komolyan szemet vetett a Toro Rossó-s Max Verstappenre, Kimi Räikkönen után ő ülhet majd ...


Ilyen lakókocsit még az életedben nem láttál

Kéménnyel és kályhával is felszerelte saját, kézzel készített lakókocsiját egy asztalos. Most viszont már megválna tőle.


F1: Az autóval is baj van a McLarennél

A Hondánál hangsúlyozzák, hogy a McLaren idei küszködése nem írható kizárólag az erőforrás számlájára, Wokingban sem végeztek ...


Ettől még az aszfalt is berúgott!

Hiába kemény, a férfiember elmorzsol egy könnycseppet, amikor jóféle alkoholt lát kárba veszni, főleg, ha meg lehetett volna ...