Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:301.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Sportosabb az új Toyota RAV4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.11.29. 11:35
Kétféle automata váltóval, aktív négykerék-hajtással érkezik az új Toyota RAV4. A családoknak szánt szabadidő-autó tágasabb utastérrel és csomagtartóval készül.
Hivatalosan is bemutatkozott az új Toyota RAV4 - a hét elején kiszivárgott képek után megnézhetjük a gyár fotóin is. A Toyota szerint a modell vásárlói - az aktív életet élő családok - nagyobb teret és sokoldalúságot várnak el. Erre igyekszik koncentrálni az új modell.

Toyota  Sportosabb az új Toyota RAV4

Míg az első RAV4 mindössze 3,69 méter hosszú volt, a most bemutatott negyedik generáció már 4,57 méteres. 20,5 centivel hosszabb, mint az előző generáció, 3 centivel szélesebb, ugyanakkor 2,5 centivel alacsonyabb.  A tengelytávolság tízcentis bővülést követően 266 centiméter.

 

Ennek a jelentős méretnövekedésnek köszönhetően az utastér és a csomagtartó is tágasabb, mint korábban. A hátsó lábtér a Toyota közlése szerint a kategória legjobbja és a csomagtartó is bőséges, 547 literes.

 

Újdonság, hogy immár nem oldalra nyílik a RAV4 csomagtartó-ajtaja, hanem az általánosan használt felső felfüggesztést alkalmazza a Toyota is. Felárért motoros nyitással is elérhető. A nyílás alja 645 milliméterre van a talajtól, ami a legjobb a kategóriában.  

 

Háromféle motorral kerül piacra az autó mifelénk, kettő dízellel és egy benzinessel. Utóbb 2,0 literes, 151 lóerős teljesítménnyel. Elérhető hatfokozatú manuális, illetve folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval is.

 

Toyota  Sportosabb az új Toyota RAV4

Dízelből a 2,0 literes 124, a 2,2 liter hengerűrtartalmú 150 lóerős. Alapkivitelben mindkettőhöz hatsebességes kézi váltó jár, de az erősebbhez kérhető hatfokozatú automata is. Leszámítva a 2,0 literes dízelt, amelyben csak az első kerekekre jut a nyomaték, az összes RAV4 összkerékhajtással készül.

 

Az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást a Dynamic Torque Control 4WD rendszer irányítja, amely egy a hátsó differenciálmű előtti elektromágneses tengelykapcsolóval dolgozik. A sebesség, a fojtószelep állása, a karosszéria perdülete (a függőleges tengely körül) stb. alapján a nyomatékelosztás elméletileg 100:0 (első:hátsó tengely) és 50:50 arány között  változhat folyamatosan.

 

Érdekesség, hogy "Normal" módban nemcsak az első kerekek kipörgésekor kapcsolódik be a hátsó hajtás, hanem akkor is, ha rendszer az autó alulkormányzottságát érzékeli. Ez a korábbi RAV4-ben nem volt meg. "Sport" módban a kormány elfordításakor egyből megindul a nyomaték hátra is, 90:10 elosztással kezd a rendszer, csökkentve az első tengely terhelését. A terepezéshez ajánlott "Lock" módban pedig 50:50 százalékos fix arány marad egészen 40 km/óráig.

 

Minden modellhez elérhető - az automata váltósokhoz széria - a hegymeneti segéd, illetve a lejtmenetvezérlő, utóbbi automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát és az egyes kerekek fékezését, csúszásmenetesen levezetve a járművet. Az utasok biztonságáról hét légzsák, automatikus távolsági fényszóró-vezérlés, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer fokozza.

 

Több mint 150 országban forgalmazzák a RAV4-est, amelyből 1994 óta 4,5 millió darab kelt el, 1,2 millió került Európába. A Toyota reményei szerint sikeres marad a modell, igaz, ehhez az időközben nagyjából húsztagúra bővült konkurenciának is lesz egy-két szava.

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Na, ilyen ruhában sem láttuk még Vettelt!

A négyszeres bajnok zöldre cserélte a vörös overállját. Olaszországban gokartozott.

4
Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

"A sorozatos támadások láttán arra jutottam, hogy nem szeretném, hogy ez alapján ítéljék meg a munkámat, esetleg Ózdot."

Olyan nincs, hogy a Tesla nyereséget tudjon termelni

A Tesla Motors csütörtökön sorban a tizenegyedik negyedéves veszteségéről számolt be, ami ráadásul messze nagyobbnak bizonyult ...

F1: Na, ilyen ruhában sem láttuk még Vettelt!

A négyszeres bajnok zöldre cserélte a vörös overállját. Olaszországban gokartozott.


4
Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

"A sorozatos támadások láttán arra jutottam, hogy nem szeretném, hogy ez alapján ítéljék meg a munkámat, esetleg Ózdot."


10
Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Kissé indulatos volt, de így biztos átjött az üzenet a vétkes sofőrnek is.


Olyan nincs, hogy a Tesla nyereséget tudjon termelni

A Tesla Motors csütörtökön sorban a tizenegyedik negyedéves veszteségéről számolt be, ami ráadásul messze nagyobbnak bizonyult ...


Erre a Mercedesre biztosan nem mondanál nemet

Luxuskiadással bővíti a Mercedes V-osztályt. Az exkluzív megjelenésű kisbuszt márciusban mutatják be, Genfben.


Teljes a Top Gear stábja, új arcokkal bővült a csapat

Chris Evans autó őrültekből álló csapatot toboroz össze a világ legnagyobb autós szórakoztató műsor újraindításáért.


F1: Nem fog alibizni a Renault újonca

A GP2-bajnok Jolyon Palmer azt ígéri, hogy odateszi magát első renault-s szezonjában. Nem fogja vissza magát.


Ha jót akarsz, vegyél jót!

Felvette a kesztyűt a lámpahamisítókkal az Osram. Címke és online adatbázis segít kiszűrni a kamu izzókat.


Így tanulnak vezetni a milliomosok

Ha 550 lóerős sportkocsival akarsz egy lefagyott mezőn szlalomozni, irányváltás után türelmesen várd meg, míg átterhelődik a ...


4
Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Egyesek szerint minden idők legdurvább hóvihara csapott le néhány hete az Egyesült Államokra, és erre ez a BMW M5-tulajdonos ...


F1: Még mindig bizonytalan az Olasz Nagydíj jövője

Noha az olasz autóklub elnöke nemrég azt mondta, sikerült megállapodni Bernie Ecclestone-nal, aláírt szerződése továbbra sincs ...


Visszatér a Mazda Wankel-kupéja

Fél évvel a világpremier után ismét színre lép a Mazda szépséges kupétanulmánya. Lehet, hogy tényleg gyártani fogják?