Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Sportosabb az új Toyota RAV4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.11.29. 11:35
Kétféle automata váltóval, aktív négykerék-hajtással érkezik az új Toyota RAV4. A családoknak szánt szabadidő-autó tágasabb utastérrel és csomagtartóval készül.
Hivatalosan is bemutatkozott az új Toyota RAV4 - a hét elején kiszivárgott képek után megnézhetjük a gyár fotóin is. A Toyota szerint a modell vásárlói - az aktív életet élő családok - nagyobb teret és sokoldalúságot várnak el. Erre igyekszik koncentrálni az új modell.

Toyota  Sportosabb az új Toyota RAV4

Míg az első RAV4 mindössze 3,69 méter hosszú volt, a most bemutatott negyedik generáció már 4,57 méteres. 20,5 centivel hosszabb, mint az előző generáció, 3 centivel szélesebb, ugyanakkor 2,5 centivel alacsonyabb.  A tengelytávolság tízcentis bővülést követően 266 centiméter.

 

Ennek a jelentős méretnövekedésnek köszönhetően az utastér és a csomagtartó is tágasabb, mint korábban. A hátsó lábtér a Toyota közlése szerint a kategória legjobbja és a csomagtartó is bőséges, 547 literes.

 

Újdonság, hogy immár nem oldalra nyílik a RAV4 csomagtartó-ajtaja, hanem az általánosan használt felső felfüggesztést alkalmazza a Toyota is. Felárért motoros nyitással is elérhető. A nyílás alja 645 milliméterre van a talajtól, ami a legjobb a kategóriában.  

 

Háromféle motorral kerül piacra az autó mifelénk, kettő dízellel és egy benzinessel. Utóbb 2,0 literes, 151 lóerős teljesítménnyel. Elérhető hatfokozatú manuális, illetve folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval is.

 

Toyota  Sportosabb az új Toyota RAV4

Dízelből a 2,0 literes 124, a 2,2 liter hengerűrtartalmú 150 lóerős. Alapkivitelben mindkettőhöz hatsebességes kézi váltó jár, de az erősebbhez kérhető hatfokozatú automata is. Leszámítva a 2,0 literes dízelt, amelyben csak az első kerekekre jut a nyomaték, az összes RAV4 összkerékhajtással készül.

 

Az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást a Dynamic Torque Control 4WD rendszer irányítja, amely egy a hátsó differenciálmű előtti elektromágneses tengelykapcsolóval dolgozik. A sebesség, a fojtószelep állása, a karosszéria perdülete (a függőleges tengely körül) stb. alapján a nyomatékelosztás elméletileg 100:0 (első:hátsó tengely) és 50:50 arány között  változhat folyamatosan.

 

Érdekesség, hogy "Normal" módban nemcsak az első kerekek kipörgésekor kapcsolódik be a hátsó hajtás, hanem akkor is, ha rendszer az autó alulkormányzottságát érzékeli. Ez a korábbi RAV4-ben nem volt meg. "Sport" módban a kormány elfordításakor egyből megindul a nyomaték hátra is, 90:10 elosztással kezd a rendszer, csökkentve az első tengely terhelését. A terepezéshez ajánlott "Lock" módban pedig 50:50 százalékos fix arány marad egészen 40 km/óráig.

 

Minden modellhez elérhető - az automata váltósokhoz széria - a hegymeneti segéd, illetve a lejtmenetvezérlő, utóbbi automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát és az egyes kerekek fékezését, csúszásmenetesen levezetve a járművet. Az utasok biztonságáról hét légzsák, automatikus távolsági fényszóró-vezérlés, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer fokozza.

 

Több mint 150 országban forgalmazzák a RAV4-est, amelyből 1994 óta 4,5 millió darab kelt el, 1,2 millió került Európába. A Toyota reményei szerint sikeres marad a modell, igaz, ehhez az időközben nagyjából húsztagúra bővült konkurenciának is lesz egy-két szava.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Nádaratónak állt kedvenc japán F1-esünk

Kobayashi Kamui újabban mezőgazdasági munkát vállal, de ha nem, poénnak sem rosszak legújabb fotói. Reméljük, nem töri össze ...

Zsibbasztóan csábító csajok, akikkel lemennél Alfába

Az Alfa Romeo képviselte esztétikai magasságot, szépséget sosem lehetett elválasztani a női nemtől. Összetartoznak, akár borsó ...

Megmutatta magát az új Prius

Egy szállítókonténer belsejében, félig letakarva fotózták le a negyedik generációs Toyota Priust. Jól néz ki, bár ez ízlés dolga. ...

Tucatnyi embert ölt meg a népszerű autós extra

Az USA szövetségi hivatalai pert indítottak a világ tíz legnagyobb autógyártója ellen, azt állítva, hogy az iparág egyik legnépszerűbb ...

5
A rendőröknek mindent lehet? - fotók!

A rendőröknek mindent lehet? - fotók!

Olvasónk küldte az általa Kőszegen készített fotókat.

Megmutatta magát az új Prius

Egy szállítókonténer belsejében, félig letakarva fotózták le a negyedik generációs Toyota Priust. Jól néz ki, bár ez ízlés dolga. ...


Nádaratónak állt kedvenc japán F1-esünk

Kobayashi Kamui újabban mezőgazdasági munkát vállal, de ha nem, poénnak sem rosszak legújabb fotói. Reméljük, nem töri össze ...


Tucatnyi embert ölt meg a népszerű autós extra

Az USA szövetségi hivatalai pert indítottak a világ tíz legnagyobb autógyártója ellen, azt állítva, hogy az iparág egyik legnépszerűbb ...


Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...


2
50 éves, mégis járnál vele

50 éves, mégis járnál vele

Ilyen, amikor nem ciki, ha fiatalon egy 1965-össel jársz. Sőt, meg is néznek vele.


5
A rendőröknek mindent lehet? - fotók!

A rendőröknek mindent lehet? - fotók!

Olvasónk küldte az általa Kőszegen készített fotókat.


Zsibbasztóan csábító csajok, akikkel lemennél Alfába

Az Alfa Romeo képviselte esztétikai magasságot, szépséget sosem lehetett elválasztani a női nemtől. Összetartoznak, akár borsó ...


Megint iskolázott a magyar Európa-bajnok

Nyert, majd 4-ik lett Kiss Norbi, az összetettben tovább növelte előnyét.


2
70 éves nyugdíjast gázoltak egy benzinkúton

70 éves nyugdíjast gázoltak egy benzinkúton

Az eset Malajziában történt. A vétkes sofőr fékezés nélkül hajtott neki az előtte álló, gyanútlanul tankoló autósnak.


F1: Bottas idén csalódott a Williamsben

Valtteri Bottas nem bánja, hogy a ferraris átigazolás helyett a Williamsnél maradt, de azt mondja, az idei év alulmúlta a várakozásait. ...


F1: Alonso újabb fájdalmas hétvégére készül

Fernando Alonso úgy sejti, a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon is szenvedni fog a McLaren-Honda, igaz, bízik benne, hogy az idény ...