Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Sportosabb az új Toyota RAV4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.11.29. 11:35
Hivatalosan is bemutatkozott az új Toyota RAV4 - a hét elején kiszivárgott képek után megnézhetjük a gyár fotóin is. A Toyota szerint a modell vásárlói - az aktív életet élő családok - nagyobb teret és sokoldalúságot várnak el. Erre igyekszik koncentrálni az új modell.

Toyota RAV4 Sportosabb az új Toyota RAV4

Míg az első RAV4 mindössze 3,69 méter hosszú volt, a most bemutatott negyedik generáció már 4,57 méteres. 20,5 centivel hosszabb, mint az előző generáció, 3 centivel szélesebb, ugyanakkor 2,5 centivel alacsonyabb.  A tengelytávolság tízcentis bővülést követően 266 centiméter.

 

Ennek a jelentős méretnövekedésnek köszönhetően az utastér és a csomagtartó is tágasabb, mint korábban. A hátsó lábtér a Toyota közlése szerint a kategória legjobbja és a csomagtartó is bőséges, 547 literes.

 

Újdonság, hogy immár nem oldalra nyílik a RAV4 csomagtartó-ajtaja, hanem az általánosan használt felső felfüggesztést alkalmazza a Toyota is. Felárért motoros nyitással is elérhető. A nyílás alja 645 milliméterre van a talajtól, ami a legjobb a kategóriában.  

 

Háromféle motorral kerül piacra az autó mifelénk, kettő dízellel és egy benzinessel. Utóbb 2,0 literes, 151 lóerős teljesítménnyel. Elérhető hatfokozatú manuális, illetve folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval is.

 

Toyota RAV4 Sportosabb az új Toyota RAV4

Dízelből a 2,0 literes 124, a 2,2 liter hengerűrtartalmú 150 lóerős. Alapkivitelben mindkettőhöz hatsebességes kézi váltó jár, de az erősebbhez kérhető hatfokozatú automata is. Leszámítva a 2,0 literes dízelt, amelyben csak az első kerekekre jut a nyomaték, az összes RAV4 összkerékhajtással készül.

 

Az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást a Dynamic Torque Control 4WD rendszer irányítja, amely egy a hátsó differenciálmű előtti elektromágneses tengelykapcsolóval dolgozik. A sebesség, a fojtószelep állása, a karosszéria perdülete (a függőleges tengely körül) stb. alapján a nyomatékelosztás elméletileg 100:0 (első:hátsó tengely) és 50:50 arány között  változhat folyamatosan.

 

Érdekesség, hogy "Normal" módban nemcsak az első kerekek kipörgésekor kapcsolódik be a hátsó hajtás, hanem akkor is, ha rendszer az autó alulkormányzottságát érzékeli. Ez a korábbi RAV4-ben nem volt meg. "Sport" módban a kormány elfordításakor egyből megindul a nyomaték hátra is, 90:10 elosztással kezd a rendszer, csökkentve az első tengely terhelését. A terepezéshez ajánlott "Lock" módban pedig 50:50 százalékos fix arány marad egészen 40 km/óráig.

 

Minden modellhez elérhető - az automata váltósokhoz széria - a hegymeneti segéd, illetve a lejtmenetvezérlő, utóbbi automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát és az egyes kerekek fékezését, csúszásmenetesen levezetve a járművet. Az utasok biztonságáról hét légzsák, automatikus távolsági fényszóró-vezérlés, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer fokozza.

 

Több mint 150 országban forgalmazzák a RAV4-est, amelyből 1994 óta 4,5 millió darab kelt el, 1,2 millió került Európába. A Toyota reményei szerint sikeres marad a modell, igaz, ehhez az időközben nagyjából húsztagúra bővült konkurenciának is lesz egy-két szava.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

A legendás Merkur autószalon egyik korhű plakátjára bukkantunk, amin gyors, modern és elegáns kényelmet kínálnak.

A Volkswagen nekifuthat a Forma-1-nek?

A Volkswagen-csoport élén történt változás a német autóipari óriás Forma-1-hez való viszonyának is új irányt szabhat. Jöhet a ...

Olyan balhé lett a sávváltásból, amilyet csak az oroszok tudnak

Ajtócsapkodás, autórugdosás, gázspray és kakaskodás. Oroszország, így szeretünk.

Zűrök lehetnek a Volkswagennél

Stratégiai kihívás elé állította a felügyelőbizottság elnökének távozásával keletkezett hatalmi űr a Volkswagen-konszernt - vélik ...

Ford Escort RS Cosworth - Még ma is odaver!

Ne kezdj ki az éjfekete bombázóval! - üzeni sokkal drágább és modernebb autók vezetőinek az Escort RS Cosworth. Valóban nagy ...

F1: Saját gumikat minden csapatnak?

A Force India a csapatok egyéni gumiválasztási lehetőségével szeretné színesebbé tenni a versenyhétvégéket és kiélezni a versenyt. ...

Megkopott Dacia-hirdetés, amit még ma is imádunk

A legendás Merkur autószalon egyik korhű plakátjára bukkantunk, amin gyors, modern és elegáns kényelmet kínálnak.


A Volkswagen nekifuthat a Forma-1-nek?

A Volkswagen-csoport élén történt változás a német autóipari óriás Forma-1-hez való viszonyának is új irányt szabhat. Jöhet a ...


Olyan balhé lett a sávváltásból, amilyet csak az oroszok tudnak

Ajtócsapkodás, autórugdosás, gázspray és kakaskodás. Oroszország, így szeretünk.


Zűrök lehetnek a Volkswagennél

Stratégiai kihívás elé állította a felügyelőbizottság elnökének távozásával keletkezett hatalmi űr a Volkswagen-konszernt - vélik ...


Ford Escort RS Cosworth - Még ma is odaver!

Ne kezdj ki az éjfekete bombázóval! - üzeni sokkal drágább és modernebb autók vezetőinek az Escort RS Cosworth. Valóban nagy ...


F1: Saját gumikat minden csapatnak?

A Force India a csapatok egyéni gumiválasztási lehetőségével szeretné színesebbé tenni a versenyhétvégéket és kiélezni a versenyt. ...


Sportmodellel erősít a Dacia!

Az anyacég emblémájával és technológiájával lép színre a Dacia első sportos modellje. A Sandero RS-től 150 lóerős teljesítményre ...


Biztonságban 125 éve

Európa első számú biztosító társasága egyidős a mobilitás legnagyszerűbb találmányával. Nem véletlen, hogy az Allianz és az autó ...


F1: Alonso kinyírta a karrierjét?

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint Fernando Alonso hatalmas hibát követett el, amikor a Ferraritól a McLarenhez ...


Fantasztikus magyar siker: Kiss Norbi az élen

Hétvégén elstartolt a FIA Kamion Európa-bajnokság idei szezonja. Kiss Norbert címvédőként újra az élre állt.


Örömhír a Schumacher-családban: Mick győzött!

Michael Schumacher 16 éves fia a hétvégén futamgyőzelemmel indította formaautós karrierjét.


A Nürburgringen tesztelt a Bugatti Veyron utódja

Hatalmas szárnya már korábban is gyanút keltett, most pedig immár bizonyos, hogy ez a torzszülött Veyron valójában a következő ...