Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Sivatagi rekord

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.11.24. 12:55

Annak ellenére, hogy a korábbi hónapokban több próba is kudarcba fulladt az elektronika és az akkumulátorok hibája miatt, a britek bíznak a járművük sikerében. A sárga, rakétaszerű járművet a négy csoportba rendezett, 52 darab ólomakkumulátor energiája által táplált, elektromos motorok gyorsítják.

Mivel a két, ventilátorokkal hűtött motor váltóáramról működik, egy áramátalakítót is be kellett építeni, ami a 600V-os egyenfeszültséget alakítja át. Nagy előnye az elektromos hajtásnak, hogy nem igényel sebességváltót, az ABB által gyártott villanymotorok fordulatszámát csupán elektronika vezérli.

A tíz méter hosszú, 75 centiméter magas és 60 cm széles rekorder motorjainak a sofőr, Mark Newby szerint 102 másodpercre lesz szükségük a várt 480 km/órás csúcssebesség eléréséhez.

Mielőtt a jármű elérné azt az 1,6 kilométeres szakaszt ahol a sebességét mérik, közel 10 kilométeren keresztül fog gyorsulni a sivatagban. A szabályok értelmében 1000 méteres távot kell megtenni kétszer egymás után és a két menet között maximum egy órányi idő telhet el.

Miután teljesítették az első szakaszt, a jármű friss, feltöltött akkumulátorokat kap, és máris indulhat visszafelé a korábban megtett távon.

Eddig 394 km/óra volt a világrekord, amit még 1999-ben állítottak fel az amerikai, White Lightning névre keresztelt szerkezettel. A rekorddöntések hagyományos helyszíne a bonneville-i sóstó kiszáradt medre az Egyesült Államokban.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

4
Olyan ©kodára bukkantunk, amire nem számítottunk

Olyan ©kodára bukkantunk, amire nem számítottunk

Ízlések és pofonok ugye, de vajon megtaláltuk a legfeltűnőbb hazai ©kodát?

Amikor nem a baleset a videó tetőpontja

Önkívületi állapotban kászálódik ki a fiatal férfi az autóból, túl sok volt a "jóból".

Razziáznak a teherautósok között

Az Európai Unió számos tagállamához hasonlóan keddtől csütörtökig a nehéz tehergépjárműveket és autóbuszokat ellenőrzi fokozottan ...

F1: Jó ritmus nélkül véged Mogyoródon

Nico Hülkenberg zsinórban tíz pontszerzés után érkezik a Force Indiával a Magyar Nagydíjra, a német pilóta szerint van esély ...

Autonóm autók? Terroristaveszély!

Még nem kaphatók, de az FBI már retteg az önjáró autókról, amelyek szerintük a merénylők kedvencei lesznek majd, és ez még nem ...

A nap képe - frontális karambol a 76-oson

Egy házaspár súlyos, egy férfi pedig könnyebb sérülést szenvedett abban a balesetben, amely kedden történt a 76-os főúton, Bagod ...

Ez a kemény, nem a kád széle

Azt hiszed, ha kimész hétvégénként a homokbányába csapatni, kemény vagy? Közel sem!

F1: Nem könnyű jól menni a Hungaroringen

A Sauber mindkét pilótája szerint különleges a Magyar Nagydíjnak otthont adó mogyoródi pálya. A csapat nehezen tudja megjósolni ...

Világelső biztonsági rendszerek a Volvótól

Két világújdonsággal fokozza a közlekedők biztonságát a Volvo. A cél, hogy 2020-tól egyetlen embernek se kelljen Volvóban meghalnia. ...

Vége a szürke, fekete autóknak!

Mennyi időt és pénzt öl egy autóipari szereplő a festékek fejlesztésébe? A BASF megmutatta: többet, mint gondoltuk!


F1: A Ferrarinak nagyon kell Räikkönen

A Ferrari csapatfőnöke szerint a jelenleg siralmas szériát produkáló Kimi Räikkönen megtartása nagyon is fontos az alakulat számára. ...


Budapestre jön a legnagyobb Smart-találkozó

Jövőre Budapesten rendezik a világ legnagyobb smart-találkozóját, a smart timest.


Fiatalosabb lesz a Kia nagy terepjárója

Jövőre megújul a Kia Sorento. Ahogy sejthető volt, a Sportage fizimiskáját ölti magára.


F1: Hamiltonnak terápia kell a Magyar Nagydíjra

A hockenheimi időmérős baleset után Lewis Hamilton kezelésre szorul. Az év végén, a duplapontos szezonzáró után ennél több is ...


Egy nőnek sem segítünk kereket cserélni

A magyar autósok több mint fele elméletileg megállna segíteni kereket cserélni egy ismeretlen nőnek, a gyakorlatban azonban legfeljebb ...


35
F1: Ki mit tud Magyarországon?

F1: Ki mit tud Magyarországon?

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...


1
5 jármű, amit csak az oroszok találhattak ki

5 jármű, amit csak az oroszok találhattak ki

Nehézsúlyú orosz vasak, amiktől még a Transformerek is visítva menekülnének. El tudnál bánni velük?


Nullszériás elektromos buszok Kölnnek

Németország a jelek szerint nagy jövőt lát a tisztán elektromos üzemű járművekben. Köln nullszériás elektromos buszok beszerzéséről ...


F1: Massa nem tojt be Bottastól

Sorozatban három dobogós helyezése után egyre többen bélyegzik a jövő egyik szupersztárjának Valtteri Bottast, de veterán Felipe ...


1
Wartburg-facelift házilag

Wartburg-facelift házilag

Az optikai tuning kétségkívül egyedivé tette a kék Wartburgot, de nem vagyok benne egészen biztos, hogy szebb is lett tőle.


F1: Miért sült be a Német Nagydíj?

A múlt vasárnapi Német Nagydíj látogatottsága szégyenletesen alacsony volt. Hol rontották el?