Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Rekordot döntött a kínai szuperexpressz

Szerző: levél küldés
Dátum: 2010.12.04. 10:00
Sebességrekordot döntött a kínai szuperexpressz, amely az átadás előtt álló Peking-Sanghaj vonalon érte el az abszolút világcsúcsnak** számító 486 kilométeres óránkénti sebességet - jelentette pénteken a kínai központi televízió.

Rekordot döntött a kínai szuperexpressz

Ez az eddigi legjobb eredmény, amit az utasforgalomban is használt nagysebességű személyszállító vonatoknál mértek. A rekord beállítására a Santung (Shandong) tartományi Caocsuang (Zaozhuang) város és az Anhujhoz (Anhui) tartozó Penkpu (Bengbu) közötti pályaszakaszt használták.

A fehér CRH380A típusú vonat pontosan 486,1 km/órás sebességet ért el, azaz olyan gyorsan haladt, mint egy alacsonyabb utazósebességű repülőgép. Ugyanez a vonat szeptember 28-án Sanghaj és Hangcsou (Hangzhou) között 416,6 km/órát teljesített.



A világ jelenlegi leghosszabb gyorsvasúti pályája címet is viselő 1318 kilométer hosszú Peking-Sanghaj vonal november 15-én készült el. A forgalomnak viszont csak 2011 vége felé fogják átadni, s akkortól Kína két központi városa között vonaton mintegy négy órára rövidül majd a jelenlegi 10 órás menetidő. A beruházás értéke 33,3 milliárd dollár (6927 milliárd forint).

A kínai vasútügyi minisztérium vezető mérnöke szerint a világ leggyorsabb és technológiailag legfejlettebb gyorsvasútján közlekedő szerelvények a "hétköznapi" forgalomban legfeljebb 380 kilométeres óránkénti sebességre gyorsulnak fel és folyamatosan tartani tudják majd a 350 km/órás sebességet.

A CRH380A már menetrend szerint közlekedik a 202 kilométeres Sanghaj-Hangcsou távon, valamint Vuhan (Wuhan) és Kanton (Guangzhou) között. A kínai tervek szerint a kelet-ázsiai országban lesz a világ leghosszabb gyorsvasút hálózata. Az első vonalat 2008-ban, az olimpia évében adták át a főváros és Tencsin (Tianjin) között.

A Kínában jelenleg üzemelő gyorsvasúti pályák hossza: 7431 kilométer. Ezeken naponta több mint ezer vonat szállítja kínaiak millióit. A vasútügyi tárca szerint 2012-re a hálózat 110 ezer kilométerre bővül. Akkor Pekingből valamennyi tartományi főváros - a Hajnan (Hainan) szigeti Hajkout (Haikou), a hszincsiangi (Xinjiang) Urumcsit (Urumqi) és a tibeti Lhászát (Lhasa) kivéve - nyolc órán belül lesz elérhető vasúton.

Nem egy MÁV



Vasutasok segítsetek!

**Mi elsősorban autókkal foglalkozunk így nem tudjuk, hogy mit is takar pontosan "az utasforgalomban is használt nagysebességű személyszállító vonat" kifejezés, de a francia TGV 2007-ben 574,8 km/órás sebességet ért el, ami rekord a kerekes vonatoknál, de 2003-ban a Japán mágnes vasút 581 km/órával száguldott. Mindkettőt rekordként tartják számon. Akkor most kié a rekord?

15 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment14 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2010.12.06   19:07

Németek még jobbak, csak vkiknek hiper gyorsan jár a kezük, és elteszik sebre más találmányát....

Régebbi példa: orosz kémkedéssel lett a szovjeteknek "saját" atombombája, maguktól nem tudták kifejleszteni, később a hidrogént igen ---> lásd Cár bomba.... brahiból néha robbantgatják az Antarktiszon :)

Tényleg megőrjít már amúgy h ezek a szemét tolvaj komcsik ellen se belföldön se külföldön nem lehet mit tenni :S lopnak, csalnak, hamisítanak, és minden megy tovább...:S:S

v_holiday - 2010.12.06   10:28

Zsolti!
Pedig mikrobiológiában, fizikában és társadalomtudományok közül is néhányban kimagaslóan jók a komcsi tömb országai. Magyarország különösképpen.

bubibeka1.6 - 2010.12.05   21:09

Nem akarok kötekedni, de inkább ne dicsérjük agyon ezt a tolvaj kommunista népséget!

Az a "kínai" mágnesvonat ami Shanghaj és nem tom mi(kb 20 km res táv) üzemel az kb 500 km/h
utazósebességet tud.
A probléma csak az, h az nem az övék, pontosabban szerintük igen, a német cég pedig régóta sikertelenül perel.
A siemens tesztpályán látható mágnesvonat az eredeti, és ennek a megvalósítására kérték fel a dajcsokat a sárgák, rendeltek belőle, elkezdték a németek építeni, majd hirtelen visszamondták, de a terveit "lemásolták". Így véletlenül született egy "önnálló" kínai mágnesvasút...

Gondolom a TGV szerű supervonatuk is kb így keletkezhetett...

Undorító banda, utálom az egész mentalitásukat.

Emlékeztek még a kínai X5 ös bmw re ???

MInden alkatrészen reszeltek 1-2 mm-t és bebizonyították h az nem is a német koppintása, hanem önálló fejlesztés...

A gond csak az volt vele h csangcsung motorral szerelték, és az kb az lada szintjén volt....

Sines - 2010.12.04   15:27

Ja ! És G-Shocknak igaza van! A MÁV jegyárait az állam határozza meg ,politikai döntés alapján !!! Nem pedig a működési költség alapján!!! Ha hasonló (akár százalékos is) költségvetési hozzájárulása lesz a hazai vasútnak ,akkor lehet hasonlítgatni ...

Sines - 2010.12.04   15:23

Utasforgalomban máshol nem használnak ekkora sebességet ! Az ,hogy a TGV és más gyorsvasutak sebességkísérleteket hajtanak végre az más. De utastovábbításra máshol nem használnak ekkora sebességet ! Csak megfogalmazás kérdése...

További 9 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Vettel úgy érzi, cserben hagyta a Ferrarit

Sebastian Vettelnek nem sikerült túl jól a bahreini verseny, több hiba után csak ötödik lett. Vállalja a felelősséget.

F1: Räikkönennek a második hely édeskevés

Nico Rosberg csalódottan vette tudomásul, hogy Kimi Räikkönen a verseny végén elvette tőle a második helyet. A Bahreini Nagydíj ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

A nap képe is lehetne, de ez a nap videója

Mennyire kétségbeesettnek kell lenni ahhoz, hogy bicikliként lakatolja valaki egy korláthoz az autóját?

F1: Hamilton másodszor vagy Vettel harmadszor?

Hamarosan kezdődik a Forma-1-es Bahreini Nagydíj, adatokkal, videókkal és szavazással melegítünk.

Kínai kisautó a Peugeot Citroën-től

Kínai együttműködésben fejleszt új kisautót a Peugeot Citroën. Ugyanarra az alapra épül majd a Dongfemg és a PSA autója.

F1: A gyártók nem kérnek a V8-asokból

Hiába kampányol Bernie Ecclestone, a Forma-1-es motorgyártók egyike sem akar visszatérni a régi, V8-as motorokhoz. A turbós V6-osból ...

F1: Alonso alapos vizsgálatot akar

Fernando Alonso nagyon szeretné tudni, miért állt le a McLaren-Honda Jenson Button alatt az első és második szabadedzésen, majd ...

1
Marad a havas idő

Marad a havas idő

Az autópályák, főutak már szárazak, de sokfelé találkozhatunk még csúszós havas útszakaszokkal. Továbbra is téli időjárásra kell ...


1
Mivel jár a Mikulás?

Mivel jár a Mikulás?

A marketing legenda szerint a Mikulás a messzi északon lakik és rénszarvasszánon közlekedik. Szerintünk pedig inkább valami méretes, ...


1
Könnyű spórolni a kötelezővel

Könnyű spórolni a kötelezővel

Magyarországon minden évben csak novemberben válthatunk kötelezőbiztosítást. A 2008-as tarifák ismertek, a díjak és a kedvezmények ...


1
Éles verseny az autósokért

Éles verseny az autósokért

A korábbiaknál is nagyobb verseny alakulhat ki a társaságok között, miután valószínűleg minden korábbinál többen cserélik le ...


1
Nagyvad lett a kis Merciből

Nagyvad lett a kis Merciből

Egyedi sportkocsit épített a Mercedes-Benz SLK alapjaira a dán Kleemann. Az autó ezúttal nemcsak nagyon gyors, de úgy is néz


1
A Volvo átment brutálba

A Volvo átment brutálba

Idén is rákészült a Volvo Észak-Amerika legfontosabb tuningkiállítására. Öt modellt hoztak a SEMA show-ra.


1
Négycsillagos a Smart ForTwo

Négycsillagos a Smart ForTwo

A Smart ForTwo sem kerülhette el a sorsát, az EuroNCAP szakemberei a miniautót is összetörték, hogy elmondhassák, mekkora eséllyel ...


1
Négycsillagos a VW Caddy

Négycsillagos a VW Caddy

A Volkswagen családi batárja, a megújított Caddy Life az EuroNCAP-nál négy csillagra vizsgázott.


1
Svéd meló az Ikarusnál

Svéd meló az Ikarusnál

Az Ikarus a '70-es évektől kezdve megpróbálta nyugati alvázakra is felépíteni gyártmányait. Ekkor jöttek a svédek, a Scania és ...


Jöhet az új magyar városi busz

Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az Evopro Kft. Az elektromos hajtású prototípusokból trolibusz születik majd.


5
Mai bunkó parkolónk

Mai bunkó parkolónk

Nem tudom, mi a rosszabb, ha véletlenül sikerült így beállni - mit sem érzékelve az őt körülvevő világból - vagy ha tudatos döntéssel ...


F1: Így szívatta Hamilton Rosberget

Lewis Hamilton nagyon nyeregben érzi magát, a pályán kívül is borsot tör a csapattársa, Nico Rosberg orra alá.