Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Rekordot döntött a kínai szuperexpressz

Szerző: levél küldés
Dátum: 2010.12.04. 10:00
Sebességrekordot döntött a kínai szuperexpressz, amely az átadás előtt álló Peking-Sanghaj vonalon érte el az abszolút világcsúcsnak** számító 486 kilométeres óránkénti sebességet - jelentette pénteken a kínai központi televízió.

Rekordot döntött a kínai szuperexpressz

Ez az eddigi legjobb eredmény, amit az utasforgalomban is használt nagysebességű személyszállító vonatoknál mértek. A rekord beállítására a Santung (Shandong) tartományi Caocsuang (Zaozhuang) város és az Anhujhoz (Anhui) tartozó Penkpu (Bengbu) közötti pályaszakaszt használták.

A fehér CRH380A típusú vonat pontosan 486,1 km/órás sebességet ért el, azaz olyan gyorsan haladt, mint egy alacsonyabb utazósebességű repülőgép. Ugyanez a vonat szeptember 28-án Sanghaj és Hangcsou (Hangzhou) között 416,6 km/órát teljesített.



A világ jelenlegi leghosszabb gyorsvasúti pályája címet is viselő 1318 kilométer hosszú Peking-Sanghaj vonal november 15-én készült el. A forgalomnak viszont csak 2011 vége felé fogják átadni, s akkortól Kína két központi városa között vonaton mintegy négy órára rövidül majd a jelenlegi 10 órás menetidő. A beruházás értéke 33,3 milliárd dollár (6927 milliárd forint).

A kínai vasútügyi minisztérium vezető mérnöke szerint a világ leggyorsabb és technológiailag legfejlettebb gyorsvasútján közlekedő szerelvények a "hétköznapi" forgalomban legfeljebb 380 kilométeres óránkénti sebességre gyorsulnak fel és folyamatosan tartani tudják majd a 350 km/órás sebességet.

A CRH380A már menetrend szerint közlekedik a 202 kilométeres Sanghaj-Hangcsou távon, valamint Vuhan (Wuhan) és Kanton (Guangzhou) között. A kínai tervek szerint a kelet-ázsiai országban lesz a világ leghosszabb gyorsvasút hálózata. Az első vonalat 2008-ban, az olimpia évében adták át a főváros és Tencsin (Tianjin) között.

A Kínában jelenleg üzemelő gyorsvasúti pályák hossza: 7431 kilométer. Ezeken naponta több mint ezer vonat szállítja kínaiak millióit. A vasútügyi tárca szerint 2012-re a hálózat 110 ezer kilométerre bővül. Akkor Pekingből valamennyi tartományi főváros - a Hajnan (Hainan) szigeti Hajkout (Haikou), a hszincsiangi (Xinjiang) Urumcsit (Urumqi) és a tibeti Lhászát (Lhasa) kivéve - nyolc órán belül lesz elérhető vasúton.

Nem egy MÁV



Vasutasok segítsetek!

**Mi elsősorban autókkal foglalkozunk így nem tudjuk, hogy mit is takar pontosan "az utasforgalomban is használt nagysebességű személyszállító vonat" kifejezés, de a francia TGV 2007-ben 574,8 km/órás sebességet ért el, ami rekord a kerekes vonatoknál, de 2003-ban a Japán mágnes vasút 581 km/órával száguldott. Mindkettőt rekordként tartják számon. Akkor most kié a rekord?

Cikk nyomtatása

14 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment14 hozzászólás

bubibeka1.6 - 2010.12.06   19:07

Németek még jobbak, csak vkiknek hiper gyorsan jár a kezük, és elteszik sebre más találmányát....

Régebbi példa: orosz kémkedéssel lett a szovjeteknek "saját" atombombája, maguktól nem tudták kifejleszteni, később a hidrogént igen ---> lásd Cár bomba.... brahiból néha robbantgatják az Antarktiszon :)

Tényleg megőrjít már amúgy h ezek a szemét tolvaj komcsik ellen se belföldön se külföldön nem lehet mit tenni :S lopnak, csalnak, hamisítanak, és minden megy tovább...:S:S

v_holiday - 2010.12.06   10:28

Zsolti!
Pedig mikrobiológiában, fizikában és társadalomtudományok közül is néhányban kimagaslóan jók a komcsi tömb országai. Magyarország különösképpen.

bubibeka1.6 - 2010.12.05   21:09

Nem akarok kötekedni, de inkább ne dicsérjük agyon ezt a tolvaj kommunista népséget!

Az a "kínai" mágnesvonat ami Shanghaj és nem tom mi(kb 20 km res táv) üzemel az kb 500 km/h
utazósebességet tud.
A probléma csak az, h az nem az övék, pontosabban szerintük igen, a német cég pedig régóta sikertelenül perel.
A siemens tesztpályán látható mágnesvonat az eredeti, és ennek a megvalósítására kérték fel a dajcsokat a sárgák, rendeltek belőle, elkezdték a németek építeni, majd hirtelen visszamondták, de a terveit "lemásolták". Így véletlenül született egy "önnálló" kínai mágnesvasút...

Gondolom a TGV szerű supervonatuk is kb így keletkezhetett...

Undorító banda, utálom az egész mentalitásukat.

Emlékeztek még a kínai X5 ös bmw re ???

MInden alkatrészen reszeltek 1-2 mm-t és bebizonyították h az nem is a német koppintása, hanem önálló fejlesztés...

A gond csak az volt vele h csangcsung motorral szerelték, és az kb az lada szintjén volt....

Sines - 2010.12.04   15:27

Ja ! És G-Shocknak igaza van! A MÁV jegyárait az állam határozza meg ,politikai döntés alapján !!! Nem pedig a működési költség alapján!!! Ha hasonló (akár százalékos is) költségvetési hozzájárulása lesz a hazai vasútnak ,akkor lehet hasonlítgatni ...

Sines - 2010.12.04   15:23

Utasforgalomban máshol nem használnak ekkora sebességet ! Az ,hogy a TGV és más gyorsvasutak sebességkísérleteket hajtanak végre az más. De utastovábbításra máshol nem használnak ekkora sebességet ! Csak megfogalmazás kérdése...

További 9 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

A Porschénak mindent lehet?

Tizenkilencre húzott lapot ezzel a színezéssel a német gyártó, döntsétek el Ti, hogy illik-e a márkához

Elakadt Ladán ennyire jót ritkán röhög az ember

Nehéz eldönteni, hogy kívül vagy belül áztak-e el jobban a felvételen szereplő srácok. Annyi biztos, hogy elakadt Ladán ennyire ...

Átlagos garázs volt, F1-es boksz lett

A Renault meglepett egy Clio RS-tulajdonost, akinek átlagos garázsában hatalmas átalakításokat eszközöltek.

Hangtalan, szagtalan

Mennyire lehet takarékos egy tágas szabadidő-autó, ha konnektorból is tölthetjük?

F1: A Lotus semmi jót nem vár Monzától

Romain Grosjean és Pastor Maldonado szerint a Lotus szenvedni fog a hétvégi Olasz Nagydíjon, a csapatnak a szingapúri versenyre ...

Titokzatos új modell a Suzukitól

A Worldcarfans.com egyelőre nem azonosított Suzuki prototípusról közölt felvételeket. Mini egyterűnek tűnik.

F1: Vettel szerint brutális a monzai pálya

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai ...

Csupasz és nagyon siet

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a ...

5 videó, amit imádni fognak a kutyások

A nap kérdése: miért szeretnek a kutyák kihajolni az ablakon?

F1: A dobogóért küzdhet a Force India?

Bár a fejlesztési versenyben és a bajnokságban is lemaradtak nyáron, a Force Indiánál sokat várnak a monzai pályától, a hétvégi ...


Ezért ne vigyél nőt a versenypályára

Amikor az embert megpróbálja kilapítani másfél tonna, kontrollálatlanul repülő acél, nem hiányzik a nyakára még egy ijedős őzike. ...


A Ford Focus beelőzte a ©koda Octaviát

Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. Az Octavia csak második lett a modellek versenyében.


Ismét gyártja nyugdíjazott modelljét a Toyota

Tíz év szünet után visszatér a Land Cruiser 70, hogy megörvendeztesse rajongóit. Csupán 12 hónapig lesz kapható.


Meghalt az F1 nagy öregje

Elhunyt a Forma-1-es versenyszervezők egyik veteránja, a Paul Ricard, a szepangi és az abu-dzabi pálya atyja.


1
Balszerencsés hétvége Csehországban

Balszerencsés hétvége Csehországban

Jól indult a csehországi verseny a magyar kamionos csapat számára, aztán jött a hideg zuhany.


F1: Együtt maradna Bottas és a Williams

A Forma-1 egyik új csillagának számító Valtteri Bottas egyelőre nem szeretné elhagyni a Williamst - a csapat is ragaszkodik hozzá. ...


F1: Alonso hétfőtől szabad préda?

Bár a Ferrari-főnök azt állítja, mindkét pilótája marad a csapatnál, sajtóértesülések szerint Fernando Alonso mától szabadon ...


Hétfőtől csak sárga taxi jöhet Budapesten

Az új taxirendelet egy évvel ezelőtti bevezetése után minden taxisnak meg kellett újítania engedélyét, annak egyik feltétele ...


Autótöréssel mutatkozott be az F1-es tini

Ciki epizóddal végződött a Red Bull új csodagyereke, Max Verstappen első Forma-1-es bemutatója, a Toro Rossót a falnak küldte ...


A nap képe - oldtimerek égtek el Monoron

Egy ablakgyártó cég telephelyének 300 négyzetméter alapterületű raktára gyulladt ki és lángolt teljes terjedelmében Monoron.


Önérzetes férfiaknak készül a VW divatszedánja

A Golf rugalmas padlólemezére épülő Lamando a fél éve bemutatott NMC kupélimuzin sorozatgyártású változata. A jól felszerelt ...