Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Megérkezett az új Audi A8

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.12.01. 10:00
Tegnap este az Audi leleplezte luxusautójának új generációját, itt az új A8. Semmi meglepetés, semmi hivalkodás, az új modell továbbviszi a 2002-ben bemutatott elődje formáit. Ahogy korábban, az A8 ezúttal is igen hasonlít az A4-re, csak jóval nagyobb.

Amiről azonban a hozzá nem értők is könnyen azonosíthatják az A8-ast, az a LED-es fényszóró, vagyis itt már a nappali fény mellett, a normál lámpák szerepét is diódák veszik át. Az 5500 Kelvin színhőmérsékletű fény színe közel van a napéhoz, így kevésbé fárasztó a szemnek.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
LED-ek világítanak elöl

Az autó előtti területet egy kamera figyeli és automatikusan állítja be a mindig elérhető legjobb fénynyalábot. Ugyanakkor a navigációs rendszerrel összeköttetésben álló lámpa már magától tudja, hogy az autó felhajt az autópályára (több fény), vagy kanyarodni fog (eltérő nyaláb).

A luxusautó karosszériája továbbra is teljesen alumíniumból készül, ami 40 százalékos súlymegtakarítást jelent, mintha acélból készülne.  Az új A8 nagyon nagy, hossza eléri az 513 centimétert, azaz 7 centivel hosszabb, mint elődje. Ezzel a mérettel a Hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt is felülmúlja, viszont jóval könnyebb az Audi.  A jármű tengelytávolsága 2,99 méter, vagyis a kényelmes utastér garantált. Mindezek a normál változatra vonatkoznak, később bizonyosan érkezik majd a nyújtott variáns is. A csomagtartó 510 literes. 

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Nem csak quattro készül

Az utastér a külsőhöz hasonlóan visszafogott, de elegáns. Ötféle alapszín közül választhatnak a vevők, amelyhez háromféle tetőkárpit kérhető. Az utastér hangulatát azonban nemcsak ez, hanem különleges belső LED-es világítás teszi különlegessé. Ami a képekről is megállapítható az utastér nagyon tágas, ugyanakkor a vezető helyét úgy alakították ki, mintha egy sportkocsiban ülne, minden közel, szűken helyezkedik el.

Belül újdonság a fedélzeti rendszereket vezérlő MMI továbbfejlesztése. Korábban egyetlen gombbal irányított rendszerhez a jövőben touchpad is tartozik, amelyen számok és betűk vihetők be, akár kézírással is, de hat darab gyorsan elérhető rádióállomás is "elhelyezhető".

Alaphelyzetben a Bose 14 hangszórója és 600 watt teljesítmény biztosít kellemes zenei élményt, több milliós felárért bekerül a Bang & Olufsen 19 hangszórós 1400 wattos rendszere.




Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Ötféle alapszín létezik

Két motorral indul az Audi A8 gyártása. A 4,2 literes benzines 372 lóerős, nyomatéka 445 Nm. A már ismert, de továbbfejlesztett motorral 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 250 km/óra, fogyasztása elődjéhez képest 1,4 literrel kevesebb, 9,5 liter.

Ennél takarékosabb a 4,2-es dízel. A 350 lóerős, ugyanakkor 800 Nm nyomatékú motor 7,2 liter gázolajjal beéri, miközben a benzinesnél is gyorsabban, 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége ugyanúgy 250 km/óra.

Nem sokkal később 3.0 TDI (250 LE) variánssal is forgalomba kerül a jármű, amely 6,6 másodperc alatt van százon és 6,6 litert fogyaszt átlagosan. Ebből a motorból tervez az Audi egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Két 4,2-es motorral indul a gyártás

Új sebességváltót fejlesztett a modell számára az Audi, az elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú egység egy, a repülőgépek gázkarjához hasonlatos váltókarral aktivizálható, de a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathat a vezető. Igazi érdekessége az a funkció, hogy a navigációs rendszerrel együtt dolgozva, fölöslegesen nem kapcsol fel, hogyha várhatóan kanyarodás miatt úgyis vissza kellene váltania.  
Az alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyhez juttató összkerékhajtáshoz felárért sport differenciálmű is rendelhető, amely aktívan osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. 

Az A8 természetesen adaptív légrugózással kerül forgalomba. A futómű és a kormányzás alapvetően három változata közül választhat a vezető: comfort, dynamic és auto. Ugyanakkor van lehetőség egyéni beállításra is. A módosítások hatással vannak a motor és sebességváltó működésére is.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Éjszaka segít a hőkamera

Nem feledkeztek meg a biztonságról sem az Audinál, ezen a fronton a legnagyobb újdonság a pre sense rendszer megjelenése. Az alapváltozata minden A8-ban meglesz, de további extrákkal bővíthető a rendszer. Alaphelyzetben egy továbbfejlesztett menetstabilizáló, amely veszély esetén aktiválja a vészvillogót, becsukja az oldal és tetőablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A komolyabb rendszerekben a távolságtartó tempomat (ACC) képes riasztani a vezetőt, ha előtte megáll egy autó, de ha kell, önállóan lassít is. A következő lépcsőben vészfékezésre is képes az A8. Emellett a memóriás ülések a vezető védelmére a legjobb pozícióba állnak.  

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
2,99 méter a tengelytávolsága

Természetesen az ACC dugóban araszolva is jó szolgálatot tesz, magától fékez és egy pedálnyomásra újra indul. Az A8 vezetőjét sávtartó és holttérfigyelő, valamint éjjel hőkamera segíti, amely figyelmeztet az autó előtt feltűnő gyalogosokra.

Igazi újdonság a sebességhatár-figyelmeztető, a kínálatban később megjelenő opció automatikusan jelzi a vezetőnek az éppen megengedett maximális sebességet. Ez persze főként Németországban lehet jó, ahol az autópályák 40 százalékán van valamiféle korlátozás.

Az új Audi A8-as Magyarországon 2010 áprilisától vásárolható meg.

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

11 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment11 hozzászólás

Tazzz - 2009.12.01   21:46

A külső tényleg nem illik egy A8-féle presztízskörhöz, ez egy szép nagy A4es... Az első lámpa a kisebb modelleken még nem is lenne gáz, de ide nem illik, a hátsóval nekem nincs bajom, de inkább az eggyel régebbi modellre szavaznék ( szal a formavilággal sincs bajom, a régi hihetetlen jó volt, normális első lámpával sztem ez is az lenne ), vagy az új 7esre... De a hifi tényleg nagyon komoly... Legendásan szépen szól az a Bang & Olufsen :)

Kisrudi - 2009.12.01   17:03

Sztem meg pont ellenkezőleg. Nekem nagyon tetszik az új lámpa. A kis fénycsík(helyzetjelző) tökéletes folytatja az autó vonalát. mintha csal látnánk a tervező mozdulatait :)

Nekem tetszik. Az arany színnel vannak bajok való igaz. Nem adja ki jól a kocsi formáját.
Na de képzeljétek egy egy gyönyörű fekete vagy hófehér színben.....

Ankhiszesz - 2009.12.01   15:24

Az egy dolog, hogy óvatosan nyúltak a formavilághoz, mert sikeres(?) volt az előd, de hogy ennyire? Komolyan mondom ennél még a VW is innovatívabb kűlsőre! A ledes lámpák nevetségesen hülyén néznek ki elől, a led az jó meg minden, de könyörgöm nem így!
Adameusnak igaza van, ha el tudsz vonatkoztatni az autó külsejétől, akkor ez tényleg nagyon szupi.

Adameus - 2009.12.01   15:02

Valóban nem sokat változott, a lámpái elég rondák lettek, hátul lett is egy "szép" Seat Exeo hatása... Belülről viszont pazarabb lett, csak a sebváltó még fura. Végülis ha az ember mindig el tudja játszani, hogy csak bent ülve nyitja ki a szemeit, úgy nagyon jól sikerült autó. :)

presidental - 2009.12.01   14:57

Mi ez az S-osztályhoz meg a 7-es BMW-hez képest?
Ez egy nulla olyan mintha csak ráncfelvarrás lett volna.
Hát ez AUDI ez igen hoztátok a tőletek várhatót.

További 6 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

1
Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Új körömlakk-sorozatot mutatnak be Amerikában, amit az 50 éves Ford Mustang ihletett.

A nap képe - Ross Brawn köszönti a lapátra tett Ferrari főnököt

Ross Brawn a visszavonult csapatfőnökök csodavilágában várja a Ferrari csapat lapátra tett vezetőjét, igaz csak egy karikatúrán ...

1
Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Itt a négy irányból érkező tömeget nem irányítja közlekedési lámpa, rendőr, csak a vakszerencse.

F1: Maldonado, a balesetek királya

Sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál

Új appal rendelhetünk taxit a fővárosban

Telefonon követhetjük, hol jár a taxi, amit hívtunk. Tiszta scifi.

Budapesten nyílt a világ első MINI bárja

A közelmúltban hivatalosan is megnyílt a világ első MINI bárja, a brit kisautó által inspirált MINI BAR BUDAPEST.

F1: Tisztogatás a Ferrarinál

Stefano Domenicali nem az egyetlen áldozat a Ferrarinál, a csapat alapos átszervezésbe kezd annak érdekében, hogy újra futamgyőzelmekért ...

Kapkodtak az autógumikért Európában

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének adatai szerint az ágazat az idei év első negyedévében kétszámjegyű növekedést ...

Bíróság előtt Sz. úr, az autókarcoló

Tárgyaláson jártunk, ahol csak egyetlen autó összekarcolását ismerte be a vádlott. WC-be menekülés, állítólagos füst, kisolló ...


5
Karbantartási művészet a BKV-nál

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


2
Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.