Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Megérkezett az új Audi A8

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.12.01. 10:00
Tegnap este az Audi leleplezte luxusautójának új generációját, itt az új A8. Semmi meglepetés, semmi hivalkodás, az új modell továbbviszi a 2002-ben bemutatott elődje formáit. Ahogy korábban, az A8 ezúttal is igen hasonlít az A4-re, csak jóval nagyobb.

Amiről azonban a hozzá nem értők is könnyen azonosíthatják az A8-ast, az a LED-es fényszóró, vagyis itt már a nappali fény mellett, a normál lámpák szerepét is diódák veszik át. Az 5500 Kelvin színhőmérsékletű fény színe közel van a napéhoz, így kevésbé fárasztó a szemnek.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
LED-ek világítanak elöl

Az autó előtti területet egy kamera figyeli és automatikusan állítja be a mindig elérhető legjobb fénynyalábot. Ugyanakkor a navigációs rendszerrel összeköttetésben álló lámpa már magától tudja, hogy az autó felhajt az autópályára (több fény), vagy kanyarodni fog (eltérő nyaláb).

A luxusautó karosszériája továbbra is teljesen alumíniumból készül, ami 40 százalékos súlymegtakarítást jelent, mintha acélból készülne.  Az új A8 nagyon nagy, hossza eléri az 513 centimétert, azaz 7 centivel hosszabb, mint elődje. Ezzel a mérettel a Hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt is felülmúlja, viszont jóval könnyebb az Audi.  A jármű tengelytávolsága 2,99 méter, vagyis a kényelmes utastér garantált. Mindezek a normál változatra vonatkoznak, később bizonyosan érkezik majd a nyújtott variáns is. A csomagtartó 510 literes. 

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Nem csak quattro készül

Az utastér a külsőhöz hasonlóan visszafogott, de elegáns. Ötféle alapszín közül választhatnak a vevők, amelyhez háromféle tetőkárpit kérhető. Az utastér hangulatát azonban nemcsak ez, hanem különleges belső LED-es világítás teszi különlegessé. Ami a képekről is megállapítható az utastér nagyon tágas, ugyanakkor a vezető helyét úgy alakították ki, mintha egy sportkocsiban ülne, minden közel, szűken helyezkedik el.

Belül újdonság a fedélzeti rendszereket vezérlő MMI továbbfejlesztése. Korábban egyetlen gombbal irányított rendszerhez a jövőben touchpad is tartozik, amelyen számok és betűk vihetők be, akár kézírással is, de hat darab gyorsan elérhető rádióállomás is "elhelyezhető".

Alaphelyzetben a Bose 14 hangszórója és 600 watt teljesítmény biztosít kellemes zenei élményt, több milliós felárért bekerül a Bang & Olufsen 19 hangszórós 1400 wattos rendszere.




Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Ötféle alapszín létezik

Két motorral indul az Audi A8 gyártása. A 4,2 literes benzines 372 lóerős, nyomatéka 445 Nm. A már ismert, de továbbfejlesztett motorral 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 250 km/óra, fogyasztása elődjéhez képest 1,4 literrel kevesebb, 9,5 liter.

Ennél takarékosabb a 4,2-es dízel. A 350 lóerős, ugyanakkor 800 Nm nyomatékú motor 7,2 liter gázolajjal beéri, miközben a benzinesnél is gyorsabban, 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége ugyanúgy 250 km/óra.

Nem sokkal később 3.0 TDI (250 LE) variánssal is forgalomba kerül a jármű, amely 6,6 másodperc alatt van százon és 6,6 litert fogyaszt átlagosan. Ebből a motorból tervez az Audi egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Két 4,2-es motorral indul a gyártás

Új sebességváltót fejlesztett a modell számára az Audi, az elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú egység egy, a repülőgépek gázkarjához hasonlatos váltókarral aktivizálható, de a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathat a vezető. Igazi érdekessége az a funkció, hogy a navigációs rendszerrel együtt dolgozva, fölöslegesen nem kapcsol fel, hogyha várhatóan kanyarodás miatt úgyis vissza kellene váltania.  
Az alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyhez juttató összkerékhajtáshoz felárért sport differenciálmű is rendelhető, amely aktívan osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. 

Az A8 természetesen adaptív légrugózással kerül forgalomba. A futómű és a kormányzás alapvetően három változata közül választhat a vezető: comfort, dynamic és auto. Ugyanakkor van lehetőség egyéni beállításra is. A módosítások hatással vannak a motor és sebességváltó működésére is.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Éjszaka segít a hőkamera

Nem feledkeztek meg a biztonságról sem az Audinál, ezen a fronton a legnagyobb újdonság a pre sense rendszer megjelenése. Az alapváltozata minden A8-ban meglesz, de további extrákkal bővíthető a rendszer. Alaphelyzetben egy továbbfejlesztett menetstabilizáló, amely veszély esetén aktiválja a vészvillogót, becsukja az oldal és tetőablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A komolyabb rendszerekben a távolságtartó tempomat (ACC) képes riasztani a vezetőt, ha előtte megáll egy autó, de ha kell, önállóan lassít is. A következő lépcsőben vészfékezésre is képes az A8. Emellett a memóriás ülések a vezető védelmére a legjobb pozícióba állnak.  

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
2,99 méter a tengelytávolsága

Természetesen az ACC dugóban araszolva is jó szolgálatot tesz, magától fékez és egy pedálnyomásra újra indul. Az A8 vezetőjét sávtartó és holttérfigyelő, valamint éjjel hőkamera segíti, amely figyelmeztet az autó előtt feltűnő gyalogosokra.

Igazi újdonság a sebességhatár-figyelmeztető, a kínálatban később megjelenő opció automatikusan jelzi a vezetőnek az éppen megengedett maximális sebességet. Ez persze főként Németországban lehet jó, ahol az autópályák 40 százalékán van valamiféle korlátozás.

Az új Audi A8-as Magyarországon 2010 áprilisától vásárolható meg.

Cikk nyomtatása

11 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment11 hozzászólás

Tazzz - 2009.12.01   21:46

A külső tényleg nem illik egy A8-féle presztízskörhöz, ez egy szép nagy A4es... Az első lámpa a kisebb modelleken még nem is lenne gáz, de ide nem illik, a hátsóval nekem nincs bajom, de inkább az eggyel régebbi modellre szavaznék ( szal a formavilággal sincs bajom, a régi hihetetlen jó volt, normális első lámpával sztem ez is az lenne ), vagy az új 7esre... De a hifi tényleg nagyon komoly... Legendásan szépen szól az a Bang & Olufsen :)

Kisrudi - 2009.12.01   17:03

Sztem meg pont ellenkezőleg. Nekem nagyon tetszik az új lámpa. A kis fénycsík(helyzetjelző) tökéletes folytatja az autó vonalát. mintha csal látnánk a tervező mozdulatait :)

Nekem tetszik. Az arany színnel vannak bajok való igaz. Nem adja ki jól a kocsi formáját.
Na de képzeljétek egy egy gyönyörű fekete vagy hófehér színben.....

Ankhiszesz - 2009.12.01   15:24

Az egy dolog, hogy óvatosan nyúltak a formavilághoz, mert sikeres(?) volt az előd, de hogy ennyire? Komolyan mondom ennél még a VW is innovatívabb kűlsőre! A ledes lámpák nevetségesen hülyén néznek ki elől, a led az jó meg minden, de könyörgöm nem így!
Adameusnak igaza van, ha el tudsz vonatkoztatni az autó külsejétől, akkor ez tényleg nagyon szupi.

Adameus - 2009.12.01   15:02

Valóban nem sokat változott, a lámpái elég rondák lettek, hátul lett is egy "szép" Seat Exeo hatása... Belülről viszont pazarabb lett, csak a sebváltó még fura. Végülis ha az ember mindig el tudja játszani, hogy csak bent ülve nyitja ki a szemeit, úgy nagyon jól sikerült autó. :)

presidental - 2009.12.01   14:57

Mi ez az S-osztályhoz meg a 7-es BMW-hez képest?
Ez egy nulla olyan mintha csak ráncfelvarrás lett volna.
Hát ez AUDI ez igen hoztátok a tőletek várhatót.

További 6 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Ráfázik a Merci, ha túlreagálja a belső harcot

Alain Prost szerint a Mercedesnek mostantól fokozott óvatossággal kell beavatkoznia két pilótája világbajnoki harcába.

Nagyon veszik az autókat Európában

Augusztusban már a tizenkettedik egymást követő hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai ...

Ördögtől való találmány: életveszélyes az iWatch

Egy brit közlekedésbiztonsági szervezet tanulmánya szerint a mobiltelefonnal kommunikáló okoskarórák hatványozott kockázatot ...

Ritka az ennyire bunkó autós

Hajsza a városban egy X3-as BMW után, itt tényleg senki nem volt biztonságban.

F1: Szingapúrban már tesztelni fog a Ferrari

A Ferrari a hétvégi Szingapúri Nagydíjon már inkább 2015-re dolgozik, persze azért égni nem szeretnének.

Megújul a családosok Fordja

Az S-Max után annak kisöccsét, a kompakt egyterű C-Max aktuális ráncfelvarrását is bemutatta a Ford. Új motorok, jobb minőség.

F1: Kobajasit most nem dobták ki

Bár egy-két nappal ezelőtt még maga sem tudta, hogy vezethet-e Szingapúrban, mostanra úgy tűnik, hogy a hétvégén megint nem kispadoztatják ...

Öt perc alatt kapták el a Trabant-tolvajokat

A kaposvári rendőrkapitányság lopás miatt indított eljárást két büssüi és egy kaposvári lakos ellen.

Autóbalesete volt a svéd királynak

XVI. Károly Gusztáv svéd király sérülés nélkül vészelt át egy autóbalesetet Stockholmban szerda reggel, útját másik járművel ...

Ez tuti Chuck Norris autója

A sugárhajtóművel felszerelt pickup több mint tíz méteres lángcsóvát vág. Grillezéshez is jó lenne.


F1: Kifuthatnak az autók a benzinből

A Renault motorfőnöke szerint a hétvégi Szingapúri Nagydíjon sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, azonban nagyon necces lesz ...


Amiben a lengyelek előttünk járnak

Két évtizeddel ezelőtt még hozzánk jártak piacozni a lengyelek, ma már viszont előttünk járnak. Legalábbis az elektromos buszok ...


F1: Lemezszerződést ajánlanak Lewis Hamiltonnak

Egy angol zenész-producer gondolkodás és előzetes meghallgatás nélkül lemezszerződést adna Lewis Hamiltonnak.


Ennyi pénz nincs is a világon...

Harminc darab nyújtott tengelytávú Phantommal fogja fuvarozni vendégeit a 2016 derekán megnyitó, dél-kelet ázsiai hiperluxus-szálloda, ...


F1: Szingapúrban nem durrant a Williams

A Williams a spá és monzai dobogók után a hétvégi éjszakai versenyre nem mer hasonló eredményt ígérni, de mindenképp az élmezőnyben ...


Elveszett rendszámokat találtak

Arasznyi esőben gázolva könnyen elveszhet az első rendszám. Kettőről tudjuk is, hogy hol vannak.


44 óra alatt készült el a nyomtatott autó

A látogatók szeme láttára elevenedett meg a világ leggyorsabban elkészült 3D-s technológiával nyomtatott autója.


Retteghetnek a német taxisok

Két héttel elrendelése után a frankfurti tartományi bíróság feloldotta az Uber fuvarmegosztó szolgáltatás működését betiltó végzést. ...


F1: A kipofozott autóval villantana Hülkenberg

Nico Hülkenberg számára csalódás volt az utolsó futam, de az Olasz Nagydíjon nem önhibájából gyengélkedett.


Ez már az európai Honda Jazz!

Valamivel nagyobb, még tágasabb, de koncepciójában változatlan a Honda Jazz harmadik generációja. Egyféle motorral kínálják.


2
Megbukott a magyar utak kétharmada

Megbukott a magyar utak kétharmada

A magyar utak nagy része megbukott a szakmai teszten, a burkolatállapot az Országos Közúti Adatbank szerint rossz minősítést ...