Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Megérkezett az új Audi A8

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.12.01. 10:00
Tegnap este az Audi leleplezte luxusautójának új generációját, itt az új A8. Semmi meglepetés, semmi hivalkodás, az új modell továbbviszi a 2002-ben bemutatott elődje formáit. Ahogy korábban, az A8 ezúttal is igen hasonlít az A4-re, csak jóval nagyobb.

Amiről azonban a hozzá nem értők is könnyen azonosíthatják az A8-ast, az a LED-es fényszóró, vagyis itt már a nappali fény mellett, a normál lámpák szerepét is diódák veszik át. Az 5500 Kelvin színhőmérsékletű fény színe közel van a napéhoz, így kevésbé fárasztó a szemnek.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
LED-ek világítanak elöl

Az autó előtti területet egy kamera figyeli és automatikusan állítja be a mindig elérhető legjobb fénynyalábot. Ugyanakkor a navigációs rendszerrel összeköttetésben álló lámpa már magától tudja, hogy az autó felhajt az autópályára (több fény), vagy kanyarodni fog (eltérő nyaláb).

A luxusautó karosszériája továbbra is teljesen alumíniumból készül, ami 40 százalékos súlymegtakarítást jelent, mintha acélból készülne.  Az új A8 nagyon nagy, hossza eléri az 513 centimétert, azaz 7 centivel hosszabb, mint elődje. Ezzel a mérettel a Hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt is felülmúlja, viszont jóval könnyebb az Audi.  A jármű tengelytávolsága 2,99 méter, vagyis a kényelmes utastér garantált. Mindezek a normál változatra vonatkoznak, később bizonyosan érkezik majd a nyújtott variáns is. A csomagtartó 510 literes. 

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Nem csak quattro készül

Az utastér a külsőhöz hasonlóan visszafogott, de elegáns. Ötféle alapszín közül választhatnak a vevők, amelyhez háromféle tetőkárpit kérhető. Az utastér hangulatát azonban nemcsak ez, hanem különleges belső LED-es világítás teszi különlegessé. Ami a képekről is megállapítható az utastér nagyon tágas, ugyanakkor a vezető helyét úgy alakították ki, mintha egy sportkocsiban ülne, minden közel, szűken helyezkedik el.

Belül újdonság a fedélzeti rendszereket vezérlő MMI továbbfejlesztése. Korábban egyetlen gombbal irányított rendszerhez a jövőben touchpad is tartozik, amelyen számok és betűk vihetők be, akár kézírással is, de hat darab gyorsan elérhető rádióállomás is "elhelyezhető".

Alaphelyzetben a Bose 14 hangszórója és 600 watt teljesítmény biztosít kellemes zenei élményt, több milliós felárért bekerül a Bang & Olufsen 19 hangszórós 1400 wattos rendszere.




Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Ötféle alapszín létezik

Két motorral indul az Audi A8 gyártása. A 4,2 literes benzines 372 lóerős, nyomatéka 445 Nm. A már ismert, de továbbfejlesztett motorral 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 250 km/óra, fogyasztása elődjéhez képest 1,4 literrel kevesebb, 9,5 liter.

Ennél takarékosabb a 4,2-es dízel. A 350 lóerős, ugyanakkor 800 Nm nyomatékú motor 7,2 liter gázolajjal beéri, miközben a benzinesnél is gyorsabban, 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége ugyanúgy 250 km/óra.

Nem sokkal később 3.0 TDI (250 LE) variánssal is forgalomba kerül a jármű, amely 6,6 másodperc alatt van százon és 6,6 litert fogyaszt átlagosan. Ebből a motorból tervez az Audi egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Két 4,2-es motorral indul a gyártás

Új sebességváltót fejlesztett a modell számára az Audi, az elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú egység egy, a repülőgépek gázkarjához hasonlatos váltókarral aktivizálható, de a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathat a vezető. Igazi érdekessége az a funkció, hogy a navigációs rendszerrel együtt dolgozva, fölöslegesen nem kapcsol fel, hogyha várhatóan kanyarodás miatt úgyis vissza kellene váltania.  
Az alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyhez juttató összkerékhajtáshoz felárért sport differenciálmű is rendelhető, amely aktívan osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. 

Az A8 természetesen adaptív légrugózással kerül forgalomba. A futómű és a kormányzás alapvetően három változata közül választhat a vezető: comfort, dynamic és auto. Ugyanakkor van lehetőség egyéni beállításra is. A módosítások hatással vannak a motor és sebességváltó működésére is.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Éjszaka segít a hőkamera

Nem feledkeztek meg a biztonságról sem az Audinál, ezen a fronton a legnagyobb újdonság a pre sense rendszer megjelenése. Az alapváltozata minden A8-ban meglesz, de további extrákkal bővíthető a rendszer. Alaphelyzetben egy továbbfejlesztett menetstabilizáló, amely veszély esetén aktiválja a vészvillogót, becsukja az oldal és tetőablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A komolyabb rendszerekben a távolságtartó tempomat (ACC) képes riasztani a vezetőt, ha előtte megáll egy autó, de ha kell, önállóan lassít is. A következő lépcsőben vészfékezésre is képes az A8. Emellett a memóriás ülések a vezető védelmére a legjobb pozícióba állnak.  

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
2,99 méter a tengelytávolsága

Természetesen az ACC dugóban araszolva is jó szolgálatot tesz, magától fékez és egy pedálnyomásra újra indul. Az A8 vezetőjét sávtartó és holttérfigyelő, valamint éjjel hőkamera segíti, amely figyelmeztet az autó előtt feltűnő gyalogosokra.

Igazi újdonság a sebességhatár-figyelmeztető, a kínálatban később megjelenő opció automatikusan jelzi a vezetőnek az éppen megengedett maximális sebességet. Ez persze főként Németországban lehet jó, ahol az autópályák 40 százalékán van valamiféle korlátozás.

Az új Audi A8-as Magyarországon 2010 áprilisától vásárolható meg.

Cikk nyomtatása

12 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment11 hozzászólás

Tazzz - 2009.12.01   21:46

A külső tényleg nem illik egy A8-féle presztízskörhöz, ez egy szép nagy A4es... Az első lámpa a kisebb modelleken még nem is lenne gáz, de ide nem illik, a hátsóval nekem nincs bajom, de inkább az eggyel régebbi modellre szavaznék ( szal a formavilággal sincs bajom, a régi hihetetlen jó volt, normális első lámpával sztem ez is az lenne ), vagy az új 7esre... De a hifi tényleg nagyon komoly... Legendásan szépen szól az a Bang & Olufsen :)

Kisrudi - 2009.12.01   17:03

Sztem meg pont ellenkezőleg. Nekem nagyon tetszik az új lámpa. A kis fénycsík(helyzetjelző) tökéletes folytatja az autó vonalát. mintha csal látnánk a tervező mozdulatait :)

Nekem tetszik. Az arany színnel vannak bajok való igaz. Nem adja ki jól a kocsi formáját.
Na de képzeljétek egy egy gyönyörű fekete vagy hófehér színben.....

Ankhiszesz - 2009.12.01   15:24

Az egy dolog, hogy óvatosan nyúltak a formavilághoz, mert sikeres(?) volt az előd, de hogy ennyire? Komolyan mondom ennél még a VW is innovatívabb kűlsőre! A ledes lámpák nevetségesen hülyén néznek ki elől, a led az jó meg minden, de könyörgöm nem így!
Adameusnak igaza van, ha el tudsz vonatkoztatni az autó külsejétől, akkor ez tényleg nagyon szupi.

Adameus - 2009.12.01   15:02

Valóban nem sokat változott, a lámpái elég rondák lettek, hátul lett is egy "szép" Seat Exeo hatása... Belülről viszont pazarabb lett, csak a sebváltó még fura. Végülis ha az ember mindig el tudja játszani, hogy csak bent ülve nyitja ki a szemeit, úgy nagyon jól sikerült autó. :)

presidental - 2009.12.01   14:57

Mi ez az S-osztályhoz meg a 7-es BMW-hez képest?
Ez egy nulla olyan mintha csak ráncfelvarrás lett volna.
Hát ez AUDI ez igen hoztátok a tőletek várhatót.

További 6 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Még többet dolgoztatják a női pilótát

Susie Wolff a jövőben még nagyobb szerepet kap a Williams munkájában, a versenyzőnőt hivatalos tesztpilótának nevezték ki.

Bárki jelentkezhet a Mercedes iskolájába

A kecskeméti Mercedes-Benz iskola a 2015/16-os tanévben először nyitja meg kapuit a magyar gyermekek részére.

F1: Megszólalt a Ferrari kirúgott csapatfőnöke

Marco Mattiaccit teljesen váratlanul menesztette a Ferrari-elnök Sergio Marchionne a hét elején. A távozott csapatfőnök először ...

2
Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Koromfekete péntek a legdurvább dízelekkel

Összeszedtük a legalpáribb, legizmosabb dízelmotoros füstokádó szörnyeket, amelyek még videón nézve is rontják a levegő összetételét. ...

F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi ...

A sors így bánik el a türelmetlen bunkókkal

Oké, hogy városi kisautó, és minden lyukba befér, de ettől meg nem kell szabálytalankodni, mert ez lesz a vége.

2
Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két évük van arra, hogy felállítsák szakpolitikai keretüket az alternatív ...

Így talán még soha nem tört Maserati

Oszlopnak csapódtak az olasz sportautóval, mindkét fiút súlyos sérülésekkel szállították kórházba, egyiküknek a lábát már nem ...

F1: A több pont sem menti meg Buttont

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke ismét utalt rá, hogy idei teljesítménye ellenére Jenson Buttonra nem számítanak többé Wokingban. ...

A BKK ott van a világ egyik kedvenc appjában

Péntektől a BKK közlekedési információi is megjelennek a közösségalapú közlekedési és navigációs alkalmazásban, a Google tulajdonában ...

Kirabolták a magyar kaminos csapatot

Kirabolták a magyar versenykamionos istállót, a Oxxo-csapatot. Mindent vittek ami mozdítható volt a műhelyben.

Bringásokat fogtak az M1 autópályán

Kerékpárral igyekezett Nyugat-Európába szökni két szerb állampolgár. Az M1-esen fogták el őket.

Gombnyomásra vadul be a Rolls-Royce

Jelentős, de váratlanul visszafogott optikai módosításokkal, valamint motor- és futóműtuninggal várja az elégedetlen Rolls-Royce-tulajdonosok ...


F1: Hülkenberg indul a Le Mans-i 24 óráson

Nico Hülkenberg jövőre marad a Force Indiánál a Forma-1-ben, a német versenyző azonban extraként a Le Mans-i 24 óráson is indul.


Belső információk az új BMW 7-esről

Most először sikerült lencsevégre kapni a BMW új generációs zászlóshajójának a műszerfalát. Jelentős változások lesznek.


1
Milliárdos autóipari fejlesztés Komáromban

Milliárdos autóipari fejlesztés Komáromban

Magyarországon építi fel a dél-koreai Woory Industrial tizedik üzemét, Komáromban autóelektronikai alkatrészeket gyártanak majd. ...


Razziáznak a rendőrök Budapesten

Három kerületre kiterjedő fokozott ellenőrzést rendelt el Budapest rendőrfőkapitánya: az ellenőrzés a IV., a XIII. és a XV. kerületben ...


Nem várt irányt vesz a Renault sportmodellek fejlesztése

Brit lapértesülések szerint a távoli jövőben benzin-elektromos hajtáslánccal gyártaná Renaultsport modelleit a francia márka.


6
Havazás és ónos eső nehezíti a közlekedést

Havazás és ónos eső nehezíti a közlekedést

Vezessen mindenki óvatosan, mert az országban a téli csapadékok miatt sokfelé síkosak az utak. Debrecenben hó, Miskolc környékén ...


Célegyenesben az Audi győri ökoprojektje

Egy évvel a bejelentés után elkezdte felépíteni geotermikus hőenergia telepét az Audi szerződött beszállítója. A gyár hőszükségletének ...


Ford Petrányi. 1992 óta a piacon. (X)

Családi vállalkozásként jól tudjuk, hogy milyen egy vállalkozás élete, mennyi mindennel kell foglalkozni, s az idővel milyen ...


1
Így buliznak a kínai milliomosok Amerikában

Így buliznak a kínai milliomosok Amerikában

Vagyis a milliomosok huszonéves csemetéi, akinek olyan természetes a krómozott Lamborghini, mint nekünk mondjuk a Suzuki


2
Ez nem bringás önérzet, ez nagybetűs bunkóság

Ez nem bringás önérzet, ez nagybetűs bunkóság

Ez az a fajta bringás önérzet, ami miatt csak éleződik a konfliktus autós és kerékpáros között.


Autóevő oroszlánra bukkantunk

Ha szafariparkba indulsz, inkább hagyd otthon a kedvenc sportkocsidat, mert még véletlenül megrágja egy játékos kedvű oroszlán.