Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Megérkezett az új Audi A8

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.12.01. 10:00
Tegnap este az Audi leleplezte luxusautójának új generációját, itt az új A8. Semmi meglepetés, semmi hivalkodás, az új modell továbbviszi a 2002-ben bemutatott elődje formáit. Ahogy korábban, az A8 ezúttal is igen hasonlít az A4-re, csak jóval nagyobb.

Amiről azonban a hozzá nem értők is könnyen azonosíthatják az A8-ast, az a LED-es fényszóró, vagyis itt már a nappali fény mellett, a normál lámpák szerepét is diódák veszik át. Az 5500 Kelvin színhőmérsékletű fény színe közel van a napéhoz, így kevésbé fárasztó a szemnek.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
LED-ek világítanak elöl

Az autó előtti területet egy kamera figyeli és automatikusan állítja be a mindig elérhető legjobb fénynyalábot. Ugyanakkor a navigációs rendszerrel összeköttetésben álló lámpa már magától tudja, hogy az autó felhajt az autópályára (több fény), vagy kanyarodni fog (eltérő nyaláb).

A luxusautó karosszériája továbbra is teljesen alumíniumból készül, ami 40 százalékos súlymegtakarítást jelent, mintha acélból készülne.  Az új A8 nagyon nagy, hossza eléri az 513 centimétert, azaz 7 centivel hosszabb, mint elődje. Ezzel a mérettel a Hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt is felülmúlja, viszont jóval könnyebb az Audi.  A jármű tengelytávolsága 2,99 méter, vagyis a kényelmes utastér garantált. Mindezek a normál változatra vonatkoznak, később bizonyosan érkezik majd a nyújtott variáns is. A csomagtartó 510 literes. 

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Nem csak quattro készül

Az utastér a külsőhöz hasonlóan visszafogott, de elegáns. Ötféle alapszín közül választhatnak a vevők, amelyhez háromféle tetőkárpit kérhető. Az utastér hangulatát azonban nemcsak ez, hanem különleges belső LED-es világítás teszi különlegessé. Ami a képekről is megállapítható az utastér nagyon tágas, ugyanakkor a vezető helyét úgy alakították ki, mintha egy sportkocsiban ülne, minden közel, szűken helyezkedik el.

Belül újdonság a fedélzeti rendszereket vezérlő MMI továbbfejlesztése. Korábban egyetlen gombbal irányított rendszerhez a jövőben touchpad is tartozik, amelyen számok és betűk vihetők be, akár kézírással is, de hat darab gyorsan elérhető rádióállomás is "elhelyezhető".

Alaphelyzetben a Bose 14 hangszórója és 600 watt teljesítmény biztosít kellemes zenei élményt, több milliós felárért bekerül a Bang & Olufsen 19 hangszórós 1400 wattos rendszere.




Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Ötféle alapszín létezik

Két motorral indul az Audi A8 gyártása. A 4,2 literes benzines 372 lóerős, nyomatéka 445 Nm. A már ismert, de továbbfejlesztett motorral 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 250 km/óra, fogyasztása elődjéhez képest 1,4 literrel kevesebb, 9,5 liter.

Ennél takarékosabb a 4,2-es dízel. A 350 lóerős, ugyanakkor 800 Nm nyomatékú motor 7,2 liter gázolajjal beéri, miközben a benzinesnél is gyorsabban, 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége ugyanúgy 250 km/óra.

Nem sokkal később 3.0 TDI (250 LE) variánssal is forgalomba kerül a jármű, amely 6,6 másodperc alatt van százon és 6,6 litert fogyaszt átlagosan. Ebből a motorból tervez az Audi egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Két 4,2-es motorral indul a gyártás

Új sebességváltót fejlesztett a modell számára az Audi, az elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú egység egy, a repülőgépek gázkarjához hasonlatos váltókarral aktivizálható, de a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathat a vezető. Igazi érdekessége az a funkció, hogy a navigációs rendszerrel együtt dolgozva, fölöslegesen nem kapcsol fel, hogyha várhatóan kanyarodás miatt úgyis vissza kellene váltania.  
Az alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyhez juttató összkerékhajtáshoz felárért sport differenciálmű is rendelhető, amely aktívan osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. 

Az A8 természetesen adaptív légrugózással kerül forgalomba. A futómű és a kormányzás alapvetően három változata közül választhat a vezető: comfort, dynamic és auto. Ugyanakkor van lehetőség egyéni beállításra is. A módosítások hatással vannak a motor és sebességváltó működésére is.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Éjszaka segít a hőkamera

Nem feledkeztek meg a biztonságról sem az Audinál, ezen a fronton a legnagyobb újdonság a pre sense rendszer megjelenése. Az alapváltozata minden A8-ban meglesz, de további extrákkal bővíthető a rendszer. Alaphelyzetben egy továbbfejlesztett menetstabilizáló, amely veszély esetén aktiválja a vészvillogót, becsukja az oldal és tetőablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A komolyabb rendszerekben a távolságtartó tempomat (ACC) képes riasztani a vezetőt, ha előtte megáll egy autó, de ha kell, önállóan lassít is. A következő lépcsőben vészfékezésre is képes az A8. Emellett a memóriás ülések a vezető védelmére a legjobb pozícióba állnak.  

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
2,99 méter a tengelytávolsága

Természetesen az ACC dugóban araszolva is jó szolgálatot tesz, magától fékez és egy pedálnyomásra újra indul. Az A8 vezetőjét sávtartó és holttérfigyelő, valamint éjjel hőkamera segíti, amely figyelmeztet az autó előtt feltűnő gyalogosokra.

Igazi újdonság a sebességhatár-figyelmeztető, a kínálatban később megjelenő opció automatikusan jelzi a vezetőnek az éppen megengedett maximális sebességet. Ez persze főként Németországban lehet jó, ahol az autópályák 40 százalékán van valamiféle korlátozás.

Az új Audi A8-as Magyarországon 2010 áprilisától vásárolható meg.

Cikk nyomtatása

11 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment11 hozzászólás

Tazzz - 2009.12.01   21:46

A külső tényleg nem illik egy A8-féle presztízskörhöz, ez egy szép nagy A4es... Az első lámpa a kisebb modelleken még nem is lenne gáz, de ide nem illik, a hátsóval nekem nincs bajom, de inkább az eggyel régebbi modellre szavaznék ( szal a formavilággal sincs bajom, a régi hihetetlen jó volt, normális első lámpával sztem ez is az lenne ), vagy az új 7esre... De a hifi tényleg nagyon komoly... Legendásan szépen szól az a Bang & Olufsen :)

Kisrudi - 2009.12.01   17:03

Sztem meg pont ellenkezőleg. Nekem nagyon tetszik az új lámpa. A kis fénycsík(helyzetjelző) tökéletes folytatja az autó vonalát. mintha csal látnánk a tervező mozdulatait :)

Nekem tetszik. Az arany színnel vannak bajok való igaz. Nem adja ki jól a kocsi formáját.
Na de képzeljétek egy egy gyönyörű fekete vagy hófehér színben.....

Ankhiszesz - 2009.12.01   15:24

Az egy dolog, hogy óvatosan nyúltak a formavilághoz, mert sikeres(?) volt az előd, de hogy ennyire? Komolyan mondom ennél még a VW is innovatívabb kűlsőre! A ledes lámpák nevetségesen hülyén néznek ki elől, a led az jó meg minden, de könyörgöm nem így!
Adameusnak igaza van, ha el tudsz vonatkoztatni az autó külsejétől, akkor ez tényleg nagyon szupi.

Adameus - 2009.12.01   15:02

Valóban nem sokat változott, a lámpái elég rondák lettek, hátul lett is egy "szép" Seat Exeo hatása... Belülről viszont pazarabb lett, csak a sebváltó még fura. Végülis ha az ember mindig el tudja játszani, hogy csak bent ülve nyitja ki a szemeit, úgy nagyon jól sikerült autó. :)

presidental - 2009.12.01   14:57

Mi ez az S-osztályhoz meg a 7-es BMW-hez képest?
Ez egy nulla olyan mintha csak ráncfelvarrás lett volna.
Hát ez AUDI ez igen hoztátok a tőletek várhatót.

További 6 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ilyen egy verseny, ha Darth Vader ül a volán mögött

Szegény Csubakkának esélye sem volt a sötét nagyúrral szemben.

Nem hétköznapi 11-es párbaj

A Volkswagen világbajnoka, a foci-vb győztes Thomas Müller ellen.

1
Hegymenetben borult a betonkeverő - videó

Hegymenetben borult a betonkeverő - videó

Túl meredek volt az emelkedő, a betonkeverő súlypontja pedig túlságosan hátra került, így a képlet végeredménye egy látványos, ...

F1: Mediterrán GP-ért nyomul Görögország

Noha Görögország költségvetésére a csődközeli a legenyhébb jelző, az ország nagyon szeretne Forma-1-es futamot rendezni.

Szappanopera

Ontják a modellgyárak a különböző SLS-eket, ez itt épp a legmérgesebb verzió apró változata a Minichamps-től, ami sajnos nem ...

Így szállítanak egy 700 milliós hímes tojást

A Bugatti csapata semmit nem bíz a véletlenre, még a küllőket is szépen becsomagolták.

F1: Button először beszélt a visszavonulásról

Jenson Button először ismerte be nyilvánosan, hogy a McLarennél zajló átalakítások visszavonulásra kényszeríthetik.

Valódi halálfélelem egy versenyautóban

Ha a tökösség alatt ezt a történetet találjátok az értelmező szótárban, ne lepődjetek meg.

1
15 érv, hogy miért ne parkolj tilosban!

15 érv, hogy miért ne parkolj tilosban!

Ha a mikuláscsomag nem elég, majd a nép igazságot tesz, de abban nem lesz köszönet.

Menetpróbán az országutak királynője

A Scania második generációs Euro 6-os motorral szerelt G 410-es nyergesvontatója sem okozott csalódást. Van olyan jó, mint a ...


F1: A Mercedes befogta Hamiltonék száját

A Mercedes minden erejével szeretné elejét venni a háborúskodásnak Nico Rosberg és Lewis Hamilton között. Nem nyilatkozhatnak.


Újra áremelés a kutakon

Mindkét üzemanyag árát emeli pénteken a magyar olajtársaság.


Menetiránnyal szemben haladt a metró!

Elinduláskor az ellenirányú vágányra tévedt egy New York-i metrószerelvény. Személyzete nem hallotta a figyelmeztetést, 10 percen ...


Már tesztelik a Maserati terepjáróját

Ritka rusnya jószág a Maserati Levante prototípusa. Szerencsére a karosszéria még csak tákolmány: a lényeg a Ghibli eltorzított ...


F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar

A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb ...


Megvan a nyár legrészegebb melósa

Ilyen állapotban még a legegyszerűbb feladat is pokolian nehéz.


Renault versenyautó Nissan GT-R motorral

Bemutatta Le Mans-homológ vázra épülő versenyautóját a Renault. A 111 millióért kínált gép egyelőre márkakupában indul majd.


Összkerékhajtással jön a Ford Focus RS

A legfrissebb hírek szerint négy hajtott kerék viszi majd át a Focus RS akár 350 lóerős teljesítményét az aszfaltra. Premier ...


Nem segített a rendőrség a kocsiba zárt babán

Egy floridai rendőrségi diszpécser elutasította egy anya segélyhívását, mert gyermeke nem volt közvetlen életveszélyben. Nyomozás ...


10
Lehúzás a ferihegyi reptéren

Lehúzás a ferihegyi reptéren

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid ...


3
Kimaxolták a jeges vödröt!

Kimaxolták a jeges vödröt!

Új szintre emelte az amerikai srác a jeges zuhanyt, csoda, hogy nem fulladt meg.