Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Megérkezett az új Audi A8

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.12.01. 10:00
Tegnap este az Audi leleplezte luxusautójának új generációját, itt az új A8. Semmi meglepetés, semmi hivalkodás, az új modell továbbviszi a 2002-ben bemutatott elődje formáit. Ahogy korábban, az A8 ezúttal is igen hasonlít az A4-re, csak jóval nagyobb.

Amiről azonban a hozzá nem értők is könnyen azonosíthatják az A8-ast, az a LED-es fényszóró, vagyis itt már a nappali fény mellett, a normál lámpák szerepét is diódák veszik át. Az 5500 Kelvin színhőmérsékletű fény színe közel van a napéhoz, így kevésbé fárasztó a szemnek.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
LED-ek világítanak elöl

Az autó előtti területet egy kamera figyeli és automatikusan állítja be a mindig elérhető legjobb fénynyalábot. Ugyanakkor a navigációs rendszerrel összeköttetésben álló lámpa már magától tudja, hogy az autó felhajt az autópályára (több fény), vagy kanyarodni fog (eltérő nyaláb).

A luxusautó karosszériája továbbra is teljesen alumíniumból készül, ami 40 százalékos súlymegtakarítást jelent, mintha acélból készülne.  Az új A8 nagyon nagy, hossza eléri az 513 centimétert, azaz 7 centivel hosszabb, mint elődje. Ezzel a mérettel a Hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt is felülmúlja, viszont jóval könnyebb az Audi.  A jármű tengelytávolsága 2,99 méter, vagyis a kényelmes utastér garantált. Mindezek a normál változatra vonatkoznak, később bizonyosan érkezik majd a nyújtott variáns is. A csomagtartó 510 literes. 

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Nem csak quattro készül

Az utastér a külsőhöz hasonlóan visszafogott, de elegáns. Ötféle alapszín közül választhatnak a vevők, amelyhez háromféle tetőkárpit kérhető. Az utastér hangulatát azonban nemcsak ez, hanem különleges belső LED-es világítás teszi különlegessé. Ami a képekről is megállapítható az utastér nagyon tágas, ugyanakkor a vezető helyét úgy alakították ki, mintha egy sportkocsiban ülne, minden közel, szűken helyezkedik el.

Belül újdonság a fedélzeti rendszereket vezérlő MMI továbbfejlesztése. Korábban egyetlen gombbal irányított rendszerhez a jövőben touchpad is tartozik, amelyen számok és betűk vihetők be, akár kézírással is, de hat darab gyorsan elérhető rádióállomás is "elhelyezhető".

Alaphelyzetben a Bose 14 hangszórója és 600 watt teljesítmény biztosít kellemes zenei élményt, több milliós felárért bekerül a Bang & Olufsen 19 hangszórós 1400 wattos rendszere.




Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Ötféle alapszín létezik

Két motorral indul az Audi A8 gyártása. A 4,2 literes benzines 372 lóerős, nyomatéka 445 Nm. A már ismert, de továbbfejlesztett motorral 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 250 km/óra, fogyasztása elődjéhez képest 1,4 literrel kevesebb, 9,5 liter.

Ennél takarékosabb a 4,2-es dízel. A 350 lóerős, ugyanakkor 800 Nm nyomatékú motor 7,2 liter gázolajjal beéri, miközben a benzinesnél is gyorsabban, 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége ugyanúgy 250 km/óra.

Nem sokkal később 3.0 TDI (250 LE) variánssal is forgalomba kerül a jármű, amely 6,6 másodperc alatt van százon és 6,6 litert fogyaszt átlagosan. Ebből a motorból tervez az Audi egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Két 4,2-es motorral indul a gyártás

Új sebességváltót fejlesztett a modell számára az Audi, az elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú egység egy, a repülőgépek gázkarjához hasonlatos váltókarral aktivizálható, de a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathat a vezető. Igazi érdekessége az a funkció, hogy a navigációs rendszerrel együtt dolgozva, fölöslegesen nem kapcsol fel, hogyha várhatóan kanyarodás miatt úgyis vissza kellene váltania.  
Az alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyhez juttató összkerékhajtáshoz felárért sport differenciálmű is rendelhető, amely aktívan osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. 

Az A8 természetesen adaptív légrugózással kerül forgalomba. A futómű és a kormányzás alapvetően három változata közül választhat a vezető: comfort, dynamic és auto. Ugyanakkor van lehetőség egyéni beállításra is. A módosítások hatással vannak a motor és sebességváltó működésére is.

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
Éjszaka segít a hőkamera

Nem feledkeztek meg a biztonságról sem az Audinál, ezen a fronton a legnagyobb újdonság a pre sense rendszer megjelenése. Az alapváltozata minden A8-ban meglesz, de további extrákkal bővíthető a rendszer. Alaphelyzetben egy továbbfejlesztett menetstabilizáló, amely veszély esetén aktiválja a vészvillogót, becsukja az oldal és tetőablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A komolyabb rendszerekben a távolságtartó tempomat (ACC) képes riasztani a vezetőt, ha előtte megáll egy autó, de ha kell, önállóan lassít is. A következő lépcsőben vészfékezésre is képes az A8. Emellett a memóriás ülések a vezető védelmére a legjobb pozícióba állnak.  

Audi A8 Megérkezett az új Audi A8
2,99 méter a tengelytávolsága

Természetesen az ACC dugóban araszolva is jó szolgálatot tesz, magától fékez és egy pedálnyomásra újra indul. Az A8 vezetőjét sávtartó és holttérfigyelő, valamint éjjel hőkamera segíti, amely figyelmeztet az autó előtt feltűnő gyalogosokra.

Igazi újdonság a sebességhatár-figyelmeztető, a kínálatban később megjelenő opció automatikusan jelzi a vezetőnek az éppen megengedett maximális sebességet. Ez persze főként Németországban lehet jó, ahol az autópályák 40 százalékán van valamiféle korlátozás.

Az új Audi A8-as Magyarországon 2010 áprilisától vásárolható meg.

Cikk nyomtatása

12 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment11 hozzászólás

Tazzz - 2009.12.01   21:46

A külső tényleg nem illik egy A8-féle presztízskörhöz, ez egy szép nagy A4es... Az első lámpa a kisebb modelleken még nem is lenne gáz, de ide nem illik, a hátsóval nekem nincs bajom, de inkább az eggyel régebbi modellre szavaznék ( szal a formavilággal sincs bajom, a régi hihetetlen jó volt, normális első lámpával sztem ez is az lenne ), vagy az új 7esre... De a hifi tényleg nagyon komoly... Legendásan szépen szól az a Bang & Olufsen :)

Kisrudi - 2009.12.01   17:03

Sztem meg pont ellenkezőleg. Nekem nagyon tetszik az új lámpa. A kis fénycsík(helyzetjelző) tökéletes folytatja az autó vonalát. mintha csal látnánk a tervező mozdulatait :)

Nekem tetszik. Az arany színnel vannak bajok való igaz. Nem adja ki jól a kocsi formáját.
Na de képzeljétek egy egy gyönyörű fekete vagy hófehér színben.....

Ankhiszesz - 2009.12.01   15:24

Az egy dolog, hogy óvatosan nyúltak a formavilághoz, mert sikeres(?) volt az előd, de hogy ennyire? Komolyan mondom ennél még a VW is innovatívabb kűlsőre! A ledes lámpák nevetségesen hülyén néznek ki elől, a led az jó meg minden, de könyörgöm nem így!
Adameusnak igaza van, ha el tudsz vonatkoztatni az autó külsejétől, akkor ez tényleg nagyon szupi.

Adameus - 2009.12.01   15:02

Valóban nem sokat változott, a lámpái elég rondák lettek, hátul lett is egy "szép" Seat Exeo hatása... Belülről viszont pazarabb lett, csak a sebváltó még fura. Végülis ha az ember mindig el tudja játszani, hogy csak bent ülve nyitja ki a szemeit, úgy nagyon jól sikerült autó. :)

presidental - 2009.12.01   14:57

Mi ez az S-osztályhoz meg a 7-es BMW-hez képest?
Ez egy nulla olyan mintha csak ráncfelvarrás lett volna.
Hát ez AUDI ez igen hoztátok a tőletek várhatót.

További 6 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Hollywood is sorban áll a Ford Ferrarijáért

Megesik, hogy a több mint 320 lóerős Focus RS-t leárnyékolja egy autó. A nagyjából 3 mp alatt 100-ra gyorsuló GT erre is képes.

Személyesen találkoztunk az első, és az utolsó Veyronnal

A 450. Bugatti Veyron is gazára talált nemrég, ez volt az utolsó darab, amit legyártottak, és ezzel bezárult egy korszák.

Vérszomjas hiperhibrid a Koenigsegg Regera

Beadta a derekát, és benzin-elektromos hajtásláncot tervezett a svéd szupersportkocsi-márka - igaz, nem úgy csinálták, mint mások. ...

Súlyos baleset a 31-es főúton

Totálkárossá tört két autó, hárman megsérültek, olaj folyt az útra.

Az első gumiabroncs, amely áramot termel

A Goodyear az idei Genfi Autószalonon mutatta be legújabb gumiabroncs-koncepcióját, amely képes áramot termelni.

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Három autó rohant egymásba Óbudán

Ketten megsérültek, amikor három autó összeütközött Óbudán. Egy embert úgy kellett kivágni a roncsból.

1
Bátor újdonságok a Suzukitól

Bátor újdonságok a Suzukitól

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a ...

Postán jön az elszámolás az autóhiteleseknek

A deviza alapú autóhitelesek és a gépjárműlízinges ügyfelek is március-áprilisban kapják meg az elszámolásról az értesítő leveleket. ...


2
Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt ...


2
Így veri át az embereket a ©koda

Így veri át az embereket a ©koda

Zseniális reklám a ©kodától, csak koncentrálj erősen, különben lemaradsz a lényegről.


F1: A Force India szenvedésre készül

A Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint kezdetben nem lehet nagy sikereket remélni az istállótól, amely az ...


3
Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

Bár Szlovákián kívül Európában még sehol nem áruljak az autóikat, a Qoros egyre nyomasztóbban idegesíti jó kis autóival a kontinens ...


Alonso: Húzós lesz kimaradni

Fernando Alonso is megszólalt a szezonnyitó kihagyásáról, sok sikert kívánt Kevin Magnussennek.


Fényjáték a szövetkarosszéria alatt

A német EDAG ipari háttérfejlesztő vállalat minden évben hoz valami érdekes fényjátékkal megbolondított koncepciót Genfbe.


Lauda: Az idén nem lesz totális Merci-uralom

Niki Lauda, a Mercedes elnöke nem ért egyet azokkal, akik szerint a csapat előnye még a tavalyinál is nagyobb lesz a jövő héten ...


1
Nem létező lyukat töm be a Nissan Sway?

Nem létező lyukat töm be a Nissan Sway?

Azt hihettük, a Note, a Quashqai és a Pulsar jelenlétével lefedettnek tekinti a B és C szegmenst a Nissan. A jelek szerint nem ...


1
Nem épült még ennél durvább utcai Lamborghini

Nem épült még ennél durvább utcai Lamborghini

Könnyebb, áramvonalasabb, erősebb, intenzívebb: sorolhatjuk a jelzőket, a Lamborghini minden téren a csúcsra tört legújabb modellváltozatának ...


A törökök újra beveszik Budát

Budapest már olyan régóta próbál új midibuszt venni, hogy már az újságírók is elvesztették a fonalat. Egy biztos: a törökök előtt ...


F1: Alonso miatt változtatnak a szabályokon

Fernando Alonso furcsa balesete után a Nemzetközi Automobil Szövetség ezután a teszteken is kötelezővé tenné az autókon a fedélzeti ...