Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Már gyártják az új Suzuki SX4-est Esztergomban

Orbán Viktor is ott volt az indulásnál

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.09.06. 13:30
Csütörtökön elindult az új Suzuki, az SX4 sorozatgyártása. A ceremónián részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, Yamamoto Tadamicsi, Japán magyarországi nagykövete és a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki is. 

Suzuki SX4 Már gyártják az új Suzuki SX4-est Esztergomban

Az első autót még 1992-ben gyártották az esztergomi üzemben, ez ma a Közlekedési Múzeumban látható, azóta 2,23 millió autó készült itt. 1993-ban átadták a tízezredik Magyarországon gyártott Suzukit, és a márka vált a legnépszerűbb új autóvá Magyarországon. A szedánok gyártása is megkezdődött 1993-ban, még ugyanabban az évben beindult a második műszak, és már japán importra is készültek alkatrészek.

A Suzuki és a Fiat együttműködéséből létrejött SX4 2006-ban gördült le először az esztergomi gyártósorról, a kisautók után ekkor készült a gyárban először szabadidő-autó. A gyár bővítése 2007-ben folytatódott, a közel 50 milliárd forintos beruházással és 1500 új alkalmazott felvételével egy modell, a Splash gyártását készítették elő, és megkezdődött az SX4 szedánok forgalmazása is.

Az új SX4 S-Cross első hivatalos példányát Orbán Viktor vezette le a szalagról. A vállalattal történt megállapodásnak megfelelően 2017 végére állni fog az új komáromi Duna-híd, olyan teherbírással, amely megfelel az autószállító járműveknek, és szintén 2017-re megépítik az Esztergomot és az M1-es autópályát összekötő utat.

Az új SX4 előszériás modelljét már próbálhattuk, kattintson és olvassa el, hogy szerepelt a nemzetközi menetpróbán az autó! Két 1,6-os motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást. Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető.

A sorozatgyártásról szóló helyszíni riportunkat keresse holnap reggel a Vezess.hu-n!

(Forrás: MTI)

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

5 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment5 hozzászólás

kilahim72 - 2013.09.08   07:29

Én Suzukis vagyok, de ezzel az árral, még ha a felszereltség és a technika indokolja is, itthon esélytelen lesz. A várható érték vesztés, csak hosszú távon fordul pluszba. Az autó fazonja pedig lehetett volna egy kicsit szív dobogtatóbb. Az Ignis féle koncepció tovább fejlesztése szerintem (is)nagyobb sikert hozhatott volna. A Suzuki a kis autó gyártás bajnoka, ebben a szegmensben pedig ahol az új SX4 indul már nagyon nagy a konkurencia. Itt már a technikával vagy az árral lehet nagyot robbantani, az előzetes alapján egyikben sem világbajnok az autó. De azért is, Go-Go Suzuki!

menőmanó - 2013.09.06   19:39

Ennek a faroknak mindenhol ott kell lennie?

Fakó - 2013.09.06   18:45

Egész pofás Nissan-utánzat lett.

Ambrus Gergely - 2013.09.06   18:09

Hát nem mondanám igazán szépnek, sőt forradalminak sem, a motorválasztéka átlagos, egyedül a dízellel piacképes.
Valószínűleg az ára is magas lesz, itt nem lesz nagy sikere.

bundaska1001 - 2013.09.06   17:24

Nagyon sajnálom hogy az IGNIS gyártásával le álltak.Tovább kellet volna fejleszteni,mondjuk kicsit nagyobb utas tér+csomagtér,esetleg 4-tárcsa fék,stb.

Szólj hozzá Te is!

1
Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Új körömlakk-sorozatot mutatnak be Amerikában, amit az 50 éves Ford Mustang ihletett.

A nap képe - Ross Brawn köszönti a lapátra tett Ferrari főnököt

Ross Brawn a visszavonult csapatfőnökök csodavilágában várja a Ferrari csapat lapátra tett vezetőjét, igaz csak egy karikatúrán ...

1
Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Itt a négy irányból érkező tömeget nem irányítja közlekedési lámpa, rendőr, csak a vakszerencse.

F1: Maldonado, a balesetek királya

Sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál

Új appal rendelhetünk taxit a fővárosban

Telefonon követhetjük, hol jár a taxi, amit hívtunk. Tiszta scifi.

Budapesten nyílt a világ első MINI bárja

A közelmúltban hivatalosan is megnyílt a világ első MINI bárja, a brit kisautó által inspirált MINI BAR BUDAPEST.

F1: Tisztogatás a Ferrarinál

Stefano Domenicali nem az egyetlen áldozat a Ferrarinál, a csapat alapos átszervezésbe kezd annak érdekében, hogy újra futamgyőzelmekért ...

Kapkodtak az autógumikért Európában

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének adatai szerint az ágazat az idei év első negyedévében kétszámjegyű növekedést ...

4
Karbantartási művészet a BKV-nál

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


2
Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...