Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

19 hozzászólás ehhez a cikkhez:
Dombornyomott az új magyar jogosítvány

accelerate. - 2013.02.09 // 20:36

cartulaj: bocsi, de ismét megnéztem a jogsitam, és nyugodtan elhiheted nekem, hogy 70év : A,BE,B1 kategóriában. A többi úgy van ahogy írtad te és én is ami 45év.
De ezen úgysem veszünk össze :)

cartulaj - 2013.02.09 // 19:21

accelerate.:
Bocs.de helyesbitenem kell,az U.K.-ban A;B;kategoriaban 60 eves korig nem kell vizsgalat,C;kategorianal,45 ev felett 5 evente.Dombornyomott jogsi az nincs./eddig/

v_gabe - 2013.02.09 // 13:35

Az elfogadott okmányokat itt lehet megnézni: http://prado.consilium.europa.eu/hu/categories/hun/b/resultbycountrycategory.html

A jogosítvány szemlátomást nincs köztük...

v_gabe - 2013.02.09 // 13:33

papalaci: tegyük hozzá, hogy tavaly nyáron Sopron előtt megállított az osztrák határőr és ha nincs ott a családom nem engednek haza. Csak jogsi volt nálam.

Kis info az EUvonalról:
"Fontos!

A magyar jogosítvány (vezetői engedély), ami itthon személyazonosításra is alkalmas, az EU-ban nem elfogadott úti okmány (nincs benne a fenti EU-s adatbázisban), tehát külföldön csak mint jogosítvány használható."

daneel19 - 2013.02.09 // 06:49

Azért tőlünk délre és keletre senki ne induljon el csak jogsival útlevél nélkül!

papalaci - 2013.02.08 // 20:53

v_gabe! Tegyük hozzá, hogy a magyar vezetői engedély az EU területén bárhol helyettesíti a személyit. Vagyis otthonról elindulsz és akár Párizsig mehetsz csak jogsival, még útlevél sem kell.

papalaci - 2013.02.08 // 20:51

Tisztelt bubo, a 3,5 t-ás jármű B kategóriával vezethető, nem kell hozzá 2.csoportú eü vélemény.

papalaci - 2013.02.08 // 20:49

Még szerencse, hogy én már lecseréltem, igaz svájcira :-) Itt az úgynevezett úrvezetőknek 70 éves korig nem kell időközi orvosira menni, DE!!! A háziorvos, amennyiben olyan egészségi probléma merül fel, korlátozhatja vagy le is tilthatja. A hivatásosoknál más a helyzet. 45 év felett már 3 évente kell menni a háziorvoshoz. Már amennyiben a háziorvos akkreditált orvos a kanton közlekedési hatóságánál. Az orvost is felelősségre vonhatják, ha például egy cukorbetegnek csak úgy "okosba" megadja az engedélyt. Mindezzel együtt a rendszer jól és relatíve olcsón működik.

husky - 2013.02.08 // 20:31

Sajnos a bunkó, primitív viselkedést nem lehet kiszürni, sőt a vakok is kaphatnak jogsit! Ezért mennek át a piroson nem állnak meg STOP táblánál. A korlátotl szellemi képességűek is, akik 2-3 autó helyét foglaljak el 1 autóval.
A donorjelöltek, akik 110-zel előznek, ha 90-nel megyek a 70-es táblánál.
Aki részegen halálos balesetet okoz attól vegyék már el életfogytig, ÖRÖKRE a jogsit! Ennyi volt, tegyék fekete listára!! Soha többé ne kaphasson!

Fogash73 - 2013.02.08 // 19:34

hakapeszi!

és ha majd egy félsüket-félvak-negyedórás reakcióidejű vénember eltapos, mert nem tud időben a fékre lépni, akkor is ez lesz a véleményed?

A sok hülye (szellemileg/fizikailag vezetésre alkalmatlan egyén) miatt szerintem érdemes lenne ÖT évente újra vizsgázni kreszből is, nem csak a 10 évenkénti orvosi lenne fontos...

Az ilyen "okosba" háziorvosok meg pont azoknak hosszabbítanak, akik úgy mennek be: "jajj doktor úr, alig bírok menni, úgy fájnak a lábaim". Aztán meg röhögünk a jutubon, hogy egy amcsi nyugger megint berontott egy kirakaton, illetve számtalan balesetnek az az oka, hogy a vezető nem tudott a kellő gyorsasággal és erővel kormányozni/fékre lépni/stb...

accelerate. - 2013.02.08 // 15:13

Azt konkrétan tudom, hogy az Egyesült Királyságban az úrvezetőknek 70 éves korig nem kell orvosi vizsgálat, a tehergépjármű vezetőknek 45 év a határ.
Szerintem az a másik véglet,ami szerintem rossz!!
Kívánom, hogy Lacky Úrnak még nagyon sokáig legyen jó az egészsége, de a rendszeres orvosi vizsgálat a saját és mások epsége érdekében is fontos.
Az összeg és a vizsgálat minősége már más kérdés.

HakapesziM - 2013.02.08 // 14:53

Sok országban - úgy tudom pl. a svédeknél - nincs is orvosi lejárata a jogsinak. Nálunk hivatásosoknál különösen hosszú herce - hurca. Volt egy jó fej házidokim, egy kisöreg, annyi idő alatt állította ki a papírt, ameddig ezt írom. Minden vizsgálat nélkül. Sajnos nincs már közöttünk, majd néznem kell mást aki "okosban" intézi. Nem érek rá három napokat ücsörögni különböző várótermekben.

v_gabe - 2013.02.08 // 13:23

Tegyük hozzá, hogy a jogosítvány csak belföldön helyettesíti a személyit, külföldön nem!

Macsingaga - 2013.02.08 // 12:05

Nem tudom mi a probléma?

Elmegy orvoshoz,egészséges: vezethet,ha nem akkor nem is szabad vezetni!

Kempelen10. - 2013.02.08 // 11:53

Kedves Lacky úr!
Nem tartozom e dolog kitalálói közé és nem is ragaszkodom hozzá foggal körömmel.
Annak örülök, hogy ön egészséges, kívánok is önnek hosszú életet, ám sajnos a korosztályának tagjai között kiemelkedően magas az egészségügyi kockázat. Joga van ezért is engem okolni, de értelme nincs.
A hazai közegészségügyi állapotokat figyelembe véve szerintem a 60 éves kor sajnos már az a kor, ami fokozott kockázatot jelent. Ez persze nem minősít senkit, pusztán egy tény, amit természetesen Ön bármikor és bármilyen hangosan tagadhat, kíváncsian várom az ellenkezőt alátámasztó kutatások eredményeit, amik minden bizonnyal az Ön rendelkezésére állnak. Kérem, ne fosszon meg minket tőlük.
Szeretném nyomatékosítani, csak az Ön kedvéért, hogy az Ön korosztálya nem csak Önből áll, javaslom megbarátkozni ezzel a ténnyel.
Jó egészséget kívánok Önnek!

bubo - 2013.02.08 // 10:52

A kérdés a következő azokkal akik eddig a saját vállalkozásukban a saját 3,5 t -ás kistehert vezették azoknak is kell majd az eü 2-es csoport?

W. A. Lacky - 2013.02.08 // 10:44

Kedves Holday! Valszeg ön azon kiválasztottak közé tartozik, akik ezt a baromságot kitalálták, ezért ragaszkodik hozzá foggal-körömmel. Közlöm önnel, hogy 60 éves vagyok és - mint idáig minden évben - kiválóan teljesítem a Cooper-teszt követelményeit. Sem nekem, sem a hozzám hasonlóknak, semmi szükségünk sincs a semmitmondó orvosi vizsgálatokra. - Van valami panasza? - Nincs. - Köszönöm. Maximum egy vérnyomásmérés, látásvizsgálat és pecsét: alkalmas. Ennek csak a pénzbeszedés a célja. Valóban van egy kor, amely fölött gyorsan... De könyörgöm, nem a 60 éves kor az! Mivel csupán bénzlehúzásról van szó, ezért tartom rosszindulatúnak ezt a szabályozást.

Holiday - 2013.02.08 // 10:13

Nem kell dolgoznia Lacky úr. És autót sem kell vezetnie. A világ lakosságának 80%-as nem vezet életében 1 métert sem autót.

Viszont el kell mondjam Önnek, hogy a közvetlen környezetmben is van jó pár olyan beteg ember (cukorbetegek), akik 1 éve még egészségesek voltak, a jogsijuk még évekig érvényes, miközben sajnos többször bekómáztak már autóban ülve. Szerencsére nem történt baleset. Tudom, hogy ez nem általános, de nem is kizárható. Van egy kor, ami fölött sajnos gyorsan le tud romlani az egészségi állapot és ettől még sajnos sokan beülnek a volán mögé.

W. A. Lacky - 2013.02.08 // 09:54

Hurrá! 65 éves koromig dolgozhatok mint az állat. Akár bele is dögölhetek, de hogy autót is vezethessek ez idő alatt, ahhoz 2 évenként orvosi vizsga kell! Imádom az ilyen következetes idiotizmust.

Szólj hozzá Te is!

F1: Fogynak a McLaren szponzorai?

A McLarennél cáfolják, hogy menekülnének tőlük a szponzorok, de a csapatnak még mindig nem sikerült névadó támogatót találnia.

F1: Vettelből nem lesz másodhegedűs

Bár matematikailag Daniel Ricciardo még mindig elkaphatja a Mercedes-versenyzőket a bajnokságban, a Red Bull nem csinál első ...

Buszbaleset Makón - 13 sérült

Oldalára borult egy busz az M43-as autópálya földeáki lehajtójánál. Tizenhárman sérültek meg, vannak súlyos sérültek is.

Magyar trolik uniós forrásból

Hivatalosan átadták Szeged új trolibuszflottáját, melyet az Ikarus gyártott. A járműveket uniós pénzből vásárolták.

Játékelőzetes ennyire még nem büntetett

Rég túlléptünk már a kötöttpályás autóversenyeken, és ezt a játékok is tudják.

Hihetetlen: Nissan Leaf pick-up!

A Nissan amerikai leányvállalatának megbízhatósági csoportja szabadidejében platós kisteherautót épített egy Leaf villanyautóból. ...

F1: Alonso "egyelőre marad" a Ferrarinál

Minden korábbi cáfolat ellenére úgy tűnik, Fernando Alonso ferraris jövője bizonytalan. A Honda mindent megadna a szerződtetéséért. ...

A világ leggyorsabb nője

A svéd Eva Haakansson közel 390 km/órával száguldott saját építésű elektromos motorkerékpárján. Uraim, tessék utána csinálni!

1
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról

7 állati jó GIF autóink evolúciójáról

Ezekre a mozgóképekre minden benzinvérű gerjedni fog, elképesztő az átalakulás folyamata.

F1: Rosberg az utolsó pillanatig remélt

Nico Rosberg egészen a garázsa való beállásáig nem akarta feladni a Szingapúri Nagydíjat, legalább pár pontot menteni akart, ...


Vadóc kisterepessel újít a Toyota

Kiszivárogtak a Toyota párizsi világpremierjének képei. Az autó a Nissan Qashqai ellenfeleként léphetne piacra


Helikopter szállt az erőember vállára

Helikopter szállt le pár pillanatra egy osztrák erőember vállára, akinek a 747 kilogramm súly megtartásával sikerült új világrekordot ...


Több mint 190 lóerő a Polo GTI-ben

A technikai részleteket a januári beharangozás óta pontosították, de a lényeg maradt: jóval erősebb lett a VW Polo GTI.


1
Melyik autóba fér be a család?

Melyik autóba fér be a család?

Vajon hány, többé-kevésbé átlagautóba fér bele három gyerekülés? Meglepő eredmények jönnek.


A nászútján gázolták el, eltört a gerince

Élete legszebb élménye egy pillanat alatt változott rémálommá, amint egy autó elgázolta a férjével andalgó nászutas asszonyt. ...


F1: A Force India odavágott a McLarennek

A Force India komoly sikert könyvelhetett el a Szingapúri Nagydíjon: kettős pontszerzéssel megelőzték a McLarent a konstruktőri ...


F1: Megégett az autóban a McLaren-pilóta

Egyetlen árva pontot szerzett a McLaren Szingapúrban, és annak is nagy ára volt: Kevin Magnussen a futam után orvosi ellátásra ...


Massa: Vicc volt a stratégiánk!

Felipe Massa úgy véli, hogy az 5. hely volt a maximum, de a Williamsnél pocsék stratégiát választottak az eléréséhez. Valtteri ...


F1: Vergne a jövőjéért versenyzett

A Szingapúri Nagydíj hőse talán Jean-Eric Vergne volt, aki úgy ismételte meg élete eddigi legjobb eredményét, a hatodik helyet, ...


F1: Alonsóval kibabrált a biztonsági autó

Fernando Alonso egy ideig a második helyen állt Szingapúrban, de a verseny felénél beküldött safety car miatt taktikát kellett ...


F1: Rosberg nem borul ki, de javulást akar

Nico Rosberg számára keserű véget ért a Szingapúri Nagydíj: miután a felvezető körre sem tudott elindulni, a 14. körben feladta ...