Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.04. 16:54
A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Volkswagen Golf VII

Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista - összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta...

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé - pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében - 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra - ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé - talán meglepetésként - nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!

Cikk nyomtatása

160 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment159 hozzászólás

Jaga77 - 2013.04.06   15:32

Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:34

L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:30

Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

L.Rómeó - 2013.03.11   14:29

bmw7:
amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
útyhogy vállaldföl a színed bátran.

jómunkás:
ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:14

Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

További 154 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Másnaposan is veszélyes vezetni

Nem vezetünk járművet alkoholos befolyásoltság alatt, mert veszélyes. De az alkohol hatásai akkor is érvényesülnek, ha a szervezetből ...

F1: A Williamsnek ez volt a maximum

A Williams az időmérős csalódás után a Maláj Nagydíjon szépített, a Ferrarik és Mercik mögött hozták, amit lehetett.

F1: Szórták a büntetpontokat

A Maláj Nagydíj után a versenybírók több pilótának is büntetőpontokat osztottak ki, Pastor Maldonado már 8-at szerzett a lehetséges ...

Új rekord a Forma-1-ben

A Toro Rosso remekül szerepelt a Maláj Nagydíjon, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzőjévé vált. ...

F1: A Toro Rosso megérdemelten verte a Red Bullt

A Red Bull Racing keserves vasárnapot élt át Szepangban, nem elég, hogy Vettel győzött a Ferrarival, még saját fiókcsapatuk is ...

F1: Alonsóék jó képet vágnak a kettős kieséshez

A McLaren-Honda mindkét pilótájának fel kellett adnia a Maláj Nagydíjat, de szokás szerint optimistán beszéltek a csapat fejlődéséről. ...

F1: Räikkönen nyűgös a pocsék hétvége miatt

Kimi Räikkönen negyedik lett ugyan a Maláj Nagydíjon, de a finn versenyző nem elégedett a hétvégéjével. Sokszor érte utol a balszerencse. ...

Tavasszal tanácskozik a buszos szakma

Buszos kiállítással egybekötött konferenciát szerveznek a zsámbéki Driving Camp-ben. Ott lesz a szakma krémje.

1
Marad a havas idő

Marad a havas idő

Az autópályák, főutak már szárazak, de sokfelé találkozhatunk még csúszós havas útszakaszokkal. Továbbra is téli időjárásra kell ...


1
Mivel jár a Mikulás?

Mivel jár a Mikulás?

A marketing legenda szerint a Mikulás a messzi északon lakik és rénszarvasszánon közlekedik. Szerintünk pedig inkább valami méretes, ...


1
Könnyű spórolni a kötelezővel

Könnyű spórolni a kötelezővel

Magyarországon minden évben csak novemberben válthatunk kötelezőbiztosítást. A 2008-as tarifák ismertek, a díjak és a kedvezmények ...


1
Éles verseny az autósokért

Éles verseny az autósokért

A korábbiaknál is nagyobb verseny alakulhat ki a társaságok között, miután valószínűleg minden korábbinál többen cserélik le ...


1
Nagyvad lett a kis Merciből

Nagyvad lett a kis Merciből

Egyedi sportkocsit épített a Mercedes-Benz SLK alapjaira a dán Kleemann. Az autó ezúttal nemcsak nagyon gyors, de úgy is néz


1
A Volvo átment brutálba

A Volvo átment brutálba

Idén is rákészült a Volvo Észak-Amerika legfontosabb tuningkiállítására. Öt modellt hoztak a SEMA show-ra.


1
Négycsillagos a Smart ForTwo

Négycsillagos a Smart ForTwo

A Smart ForTwo sem kerülhette el a sorsát, az EuroNCAP szakemberei a miniautót is összetörték, hogy elmondhassák, mekkora eséllyel ...


1
Négycsillagos a VW Caddy

Négycsillagos a VW Caddy

A Volkswagen családi batárja, a megújított Caddy Life az EuroNCAP-nál négy csillagra vizsgázott.


F1: A Mercedesnek nem volt esélye Vettel ellen

Toto Wolff csapatfőnök és Niki Lauda is úgy véli, hogy a stratégiai kavarodás nélkül is nehezen nyerhetett volna a Mercedes Malajziában. ...


Vettel: Be akarok rúgni, mint egy csacsi

Sebastian Vettel kitörő örömmel nyilatkozott a Maláj Nagydíj után, amelyen máris megszerezte első ferraris győzelmét. A mercisek ...


Ez várhat az autósokra szerdán

Az üzemanyagpiaci árak és az árfolyam heti változását figyelembe véve április 1-én, a benzinnél 2 forintos csökkenés várható.


Okostelefonos alkalmazás helyettesítheti a jogsit

A mobil fizetés után eljöhet a mobil személyazonosítás kora: amerikai kutatók vonalkódos alkalmazáson dolgoznak, amely személyes ...