Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.04. 16:54
A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Volkswagen Golf VII

Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista - összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta...

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé - pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében - 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra - ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé - talán meglepetésként - nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

159 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment159 hozzászólás

Jaga77 - 2013.04.06   15:32

Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:34

L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:30

Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

L.Rómeó - 2013.03.11   14:29

bmw7:
amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
útyhogy vállaldföl a színed bátran.

jómunkás:
ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:14

Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

További 154 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

A húsvét így az igazi!

A nyuszi és a hímes tojás az autókat sem kíméli, van aki saját maga díszíti fel járművét húsvét alkalmából, de vannak akik inkább ...

Elgázolták, de ment tovább a rendőr

Számos tanulsága van az alábbi történetnek. Potenciális turisták számára mindenekelőtt az, hogy ha Thaiföldön furcsán alakulnak ...

F1: Ricciardo az élen az esőben

A Kínai Nagydíj utolsó, esős szabadedzésén a Red Bull ausztrál pilótája végzett az élen. Az idők nem mutatnak sokat.

Ezért ne parkolj a járdára!

Sorra karcolta össze a autókat a romániai nő, ezzel fejezve ki nemtetszését a járdára parkolás miatt.

F1: A Red Bull megfizet a fellebbezésért

A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken este közzétette a Red Bull fellebbezési ügyében született ítélet indoklását.

Ez még a képernyő előtt is durva, milyen lehet élőben?

Feszülten fogod várni a becsapódás pillanatát, és mikor megtörténik, még a monitor előtt is összerezzensz!

F1: Diszkósláger McLaren módra

A McLaren és a Mobil1 úgy érezte, ha már a pályán nem sikeres az új V6-os motor hangja, legalább a diszkókban jól szólhat.

F1: Sztrájkoló sztárok 1982-ből

Sztrájk miatt 1982-ben került veszélybe a dél-afrikai futam megrendezése, a pilóták valódi sztrájkba kezdtek ebben az évben.

F1: Räikkönenért megőrültek a kínai tinilányok

Kínában már a reptéren komoly sereg tinilány fogadta, mintha csak egy nyálas hangú popsztár érkezett volna az országba.


Fotókon a nyújtott tengelytávú C Merci!

Megérkeztek a Mercedes-Benz C-osztály nyújtott kivitelének első példányai Kínába. A világpremier előtt, a Pekingi Autószalon ...


F1: Nem adja fel az évet új Ferrari-főnök

A Kínai Nagydíj szabadedzésein bemutatkozott a Ferrari új csapatfőnöke, Marco Mattiacci, aki bevallotta, hogy szinte az utolsó ...


Több száz taxiengedélyt vettek el Budapesten

Az új taxirendelet szeptember 1-jei életbe lépése óta több száz taxi- és droszthasználati engedélyt vonatott vissza a Budapesti ...


F1: Sosem volt még ilyen erős mezőny?

Jenson Button szerint talán sosem volt még egyszerre ennyi tehetség a Forma-1-ben, mint ma. Daniel Ricciardót különösen nagyra ...


Hibrid sportautókkal erősít a Mercedes

Hipersportkocsi helyett hétköznapi sportmodelljeit vértezné fel hibrid technológiákkal a Mercedes-Benz. Az AMG már kutatja a ...


4
Szelfizés közben rúgták fejbe

Szelfizés közben rúgták fejbe

A mögötte elsuhanó vonatot akarta megörökíteni a fiatal srác, a semmiből jött a bakancs.


Alonso: Az eső mindent lenullázhat

Fernando Alonso elégedett a Ferrari pénteki munkájával, de a kétszeres bajnok spanyol szerint a várható szombati eső miatt nincs ...


2
Megállni tilos, de nem nekünk!

Megállni tilos, de nem nekünk!

Jellegzetes, mindennapi pillanatkép szerkesztőségünk utcájából.


Ez kellene a Balatonra

A Balatont 30 perc alatt tudnánk átszelni a piacon kapható leggyorsabb jetskivel. Te kipróbálnád?


Vettel: A Mercedes még nem húzott bele

Bár a Red Bull pilótái a Kínai Nagydíj edzésein nem voltak olyan messze a Mercedesektől, Vettel és Ricciardo szerint is jelentős ...


3
Lista a szeszesitalok kiürülési idejéről

Lista a szeszesitalok kiürülési idejéről

Zéró tolerancia ide, fokozott közúti ellenőrzések oda, sajnos várhatóan idén húsvétkor is rengetegen ülnek majd ittasan a volán ...