Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.04. 16:54
A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Volkswagen Golf VII

Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista - összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta...

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé - pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében - 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra - ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé - talán meglepetésként - nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!

Cikk nyomtatása

159 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment159 hozzászólás

Jaga77 - 2013.04.06   15:32

Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:34

L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:30

Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

L.Rómeó - 2013.03.11   14:29

bmw7:
amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
útyhogy vállaldföl a színed bátran.

jómunkás:
ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:14

Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

További 154 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Jöhetnek a háromautós csapatok

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone már a jövő évben el tudja képzelni a nyolccsapatos-háromautós mezőnyt, ugyanakkor ...

A közösségi közlekedés menti meg a világot

A közösségi közlekedés, valamint a kerékpáros és gyalogos infrastruktúra nagyléptékű fejlesztése lehet a kulcsa a klímaváltozás ...

Ettől azért tele lesz a gatya!

Ha egy elefántcsorda áll keresztben az úton, olyankor bizony nem szégyen a futás.

F1: Visszavonják a rádiótilalmat?

Újabb Forma-1-es kutyakomédia: a Szingapúri Nagydíjra bevezetett rádiókorlátozást már az első szabadedzés előtt módosíthatják ...

Készül a Mercedes következő nagy dobása

Részben alumínium szerkezetű karosszériával, a C-osztállyal közös alapokra épül az új generációs E-osztály. Már tesztelik a prototípusokat. ...

Olcsóbban autózhatnak a budapestiek

Átadtak négy autómegosztó pontot Budapest belvárosában. A taxisok még nem rettegnek, pedig idővel lehet okuk rá.

A tömegbe hajtott a politikus autója; egy halott

Két tucat embert, köztük saját főnökét is elgázolta az a sofőr, aki egy politikai kampányprogram során véletlenül lekaszálta ...

Amikor az olaszok dzsipet készítenek

A jelenleg leggyorsabban növekvő kategóriába, a kis szabadidő-autók közé érkezik a Jeep Renegade. Sokoldalúságával próbál a többiek ...

Az orosz gyalogosok nagyon vidám emberek

Mert vannak helyek, ahol bizony annak is örülni kell, ha átengednek az utcán.

Két autót is legyalult a motoros

Lassítás nélkül csapódott a Mercedesbe, ami aztán elsodorta az Audit. A hét legkeményebb balesete.


F1: Durva szmog, esőűzés Szingapúrban

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon szinte biztosan nem esik majd, erről gondoskodnak, de a szmog és a hőség így is feladja majd a ...


1
Így hoz halálközeli helyzetbe egy őrült autós

Így hoz halálközeli helyzetbe egy őrült autós

Az ilyen esetek után kell félreállni, és megvárni, míg elmúlik a remegés. Ez tényleg csak centiken múlott!


1
Használt autó: amitől rettegnek a vevők

Használt autó: amitől rettegnek a vevők

Aki használt dízelt keres, aligha költ szívesen 200-500 ezer forintot javításra. Pedig 150 000 km-től érik a lendkerékcsere.


F1: Alonso rendesen bepipult

Fernando Alonso éles hangon kelt ki a pletykákat terjesztő média, főleg az olasz sajtó ellen. Elege van a jövőjéről szóló spekulációkból. ...


Törött karral motorozni: nem menő

Egérút, tegnap délelőtt 10 óra körül. Eleve érdekes, ha valaki felkötött karral motorra ül, pláne az, ha forgalmas főúton, 70-es ...


Feleannyi idő alatt épül háromszor jobb út

Három magyarországi nagyberuházást fogadott el Brüsszel a közelmúltban, köztük a 62-es út korszerűsítését.


F1: Ecclestone a telemetriát is betiltaná

Ecclestone szerint remek ötlet, hogy a Szingapúri Nagydíjtól tilos a rádión tanácsokat adni a pilótáknak az autó beállításaival ...


Félezer lóerős Peugeot terepes

Nehéz eldönteni, melyik az izgalmasabb: az 500 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc, vagy a márkától eddig soha nem (illetve ...


46 év után találták meg a lopott autót

Minden jó, ha a vége jó: 46 év után, egy Hollandiába tartó konténerből előkerült egy lopott Jaguar.


F1: Hamilton kifut a versenyekből

Lewis Hamilton úgy érzi, az idő már nem az ő oldalán áll a világbajnoki harcban.


Felgyújtotta a sofőr hónaljszőrét, karamboloztak

Nehezen írtuk le a címet, de valóban ez történt: amerikai fiatalok rommá törték magukat és autójukat, mert azt gondolták, jó ...