Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.04. 16:54
22 ország 58 szakújságírójának döntése alapján, összesen 414 ponttal a hetedik generációs Volkswagen Golf a 2013. év autója. A második kevesebb, mint fele ennyi pontot kapott, de sok szempontból nagyobb meglepetést okozott.
A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Vw  Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Volkswagen Golf VII

Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista - összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta...

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé - pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Vw  Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében - 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra - ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé - talán meglepetésként - nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!

160 hozzászólás

További cikkek

comment159 hozzászólás

Jaga77 - 2013.04.06   15:32

Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:34

L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:30

Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

L.Rómeó - 2013.03.11   14:29

bmw7:
amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
útyhogy vállaldföl a színed bátran.

jómunkás:
ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:14

Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

További 154 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

332 millióért eladó Putyin limuzinja

Nem mindennapi ajánlatra csaphatnak le a különleges kocsik gyűjtői. Egy elnöki ZIL-4112R keresi új gazdáját 1,2 millió dollárért, ...

1
Brazil őserdők német hőse

Brazil őserdők német hőse

Brazíliában készül, legfőképp a dél-amerikai piac igényeinek megfelelően. Mégis annyira európainak tűnik a Volkswagen Constellation. ...

Hibrid hajtást kapnak a BMW M-modellek

A tisztán elektromos hajtást kizárja, a hibrid konverziót viszont elkerülhetetlennek tartja a BMW sportrészlegének vezetője.

Még vonzóbb lehet a horvátországi autós nyaralás

Horvátország autópálya-matricák bevezetését tervezi az eddigi fizetőkapus rendszer helyett.

332 millióért eladó Putyin limuzinja

Nem mindennapi ajánlatra csaphatnak le a különleges kocsik gyűjtői. Egy elnöki ZIL-4112R keresi új gazdáját 1,2 millió dollárért, ...


Hibrid hajtást kapnak a BMW M-modellek

A tisztán elektromos hajtást kizárja, a hibrid konverziót viszont elkerülhetetlennek tartja a BMW sportrészlegének vezetője.


Még vonzóbb lehet a horvátországi autós nyaralás

Horvátország autópálya-matricák bevezetését tervezi az eddigi fizetőkapus rendszer helyett.


Gyári tuning a Suzuki SUV-hoz

Amilyen hosszú a neve, olyan dögösen néz ki a Vitara indiai kiadásának optikailag feljavított kiadása.


2
Jöhet az újabb benzinár-csökkenés

Jöhet az újabb benzinár-csökkenés

A GKI Energiakutató elemzése szerint a benzin ára csökkenhet a jövő héten, a dízelnél nem lesz változás.


1
A befagyott tó jegén parkoltak, rossz ötlet volt

A befagyott tó jegén parkoltak, rossz ötlet volt

Egy amerikai fesztivál szervezői egy befagyott tóhoz irányították a parkolni szándékozó látogatókat, anélkül, hogy tudták volna, ...


Ez lehet a világ legmegbízhatóbb autója

Tokióban és más kelet-ázsiai városokban is uralják az utcaképet az ősöregnek tűnő, de ma is gyártott taxik. Kipróbáltuk a Toyota ...


20 tonnás dömperrel menekült a rendőrök elől

14 hónap börtön kapott a férfi, aki tavaly egy 20 tonnás dömperrel randalírozott Nagy-Britanniában.


1
Brazil őserdők német hőse

Brazil őserdők német hőse

Brazíliában készül, legfőképp a dél-amerikai piac igényeinek megfelelően. Mégis annyira európainak tűnik a Volkswagen Constellation. ...


A férfi, aki allergiás az Audira

Igazi rémálom lehet, ha veszel egy új kocsit és nem tudod használni, mert kiütéses leszel és begyullad a szemed. Ez történt egy ...


10 milliárd egy kocsiért

Rekordösszegért kelt el egy klasszikus Ferrari versenyautó Párizsban. A Ferrari 335-össel anno Stirling Moss is versenyzett.


Túlélte a lehetetlent a kerékpáros

Egy kamion gázolta el a kínai kerékpárost, aki az eset után felállt és leporolta magát.