Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:343.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.04. 16:54
22 ország 58 szakújságírójának döntése alapján, összesen 414 ponttal a hetedik generációs Volkswagen Golf a 2013. év autója. A második kevesebb, mint fele ennyi pontot kapott, de sok szempontból nagyobb meglepetést okozott.
A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Vw  Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Volkswagen Golf VII

Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista - összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta...

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé - pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Vw  Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében - 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra - ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé - talán meglepetésként - nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!

160 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment159 hozzászólás

Jaga77 - 2013.04.06   15:32

Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:34

L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:30

Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

L.Rómeó - 2013.03.11   14:29

bmw7:
amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
útyhogy vállaldföl a színed bátran.

jómunkás:
ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:14

Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

További 154 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: A Mercedes megfoghatatlan Monzában

Az Olasz Nagydíj második szabadedzésén is kényelmes előnnyel zárt az élen a Mercedes párosa, de Rosberg közelebb került Hamiltonhoz, ...

F1: Decemberig tart a 2016-os idény?

Lehetséges, hogy a jövő évben egészen december közepéig tart majd a Forma-1-es világbajnokság, mivel a csapatok nem akarnak megválni ...

Új P+R parkoló nyílik Budapesten

Szeptember 7-én hétfőtől már használhatják az autósok az új P+R parkolót az Etele téren.

Kiss Norbi tovább növelheti előnyét a Hungaroringen

Negyedszázad után újra felbőgnek a versenykamionok a Hungaroringen. A címvédő Európa-bajnok Kiss Norbi személyében magyar versenyzőnek ...

F1: A Williamsnek eszében sem volt eladni Bottast

Noha Valtteri Bottast sokáig emlegették lehetséges befutóként a Ferrarinál, a Williams szerint soha nem akarták "eladni" a finnt. ...

Gigantikus csőtörés Budapesten

Többméteres sugárral tört fel a víz pénteken Budapesten. Nem egy mobil gejzír költözött a Kolosy térre, hanem egy építkezésen ...

F1: A Mercedes megfoghatatlan Monzában

Az Olasz Nagydíj második szabadedzésén is kényelmes előnnyel zárt az élen a Mercedes párosa, de Rosberg közelebb került Hamiltonhoz, ...


Új P+R parkoló nyílik Budapesten

Szeptember 7-én hétfőtől már használhatják az autósok az új P+R parkolót az Etele téren.


F1: Decemberig tart a 2016-os idény?

Lehetséges, hogy a jövő évben egészen december közepéig tart majd a Forma-1-es világbajnokság, mivel a csapatok nem akarnak megválni ...


Kegyetlenül büntetnek a Dagálynál

Megbüntettek, de végül élveztem. Már amennyire egy ilyet lehet.


Kiss Norbi tovább növelheti előnyét a Hungaroringen

Negyedszázad után újra felbőgnek a versenykamionok a Hungaroringen. A címvédő Európa-bajnok Kiss Norbi személyében magyar versenyzőnek ...


F1: A Williamsnek eszében sem volt eladni Bottast

Noha Valtteri Bottast sokáig emlegették lehetséges befutóként a Ferrarinál, a Williams szerint soha nem akarták "eladni" a finnt. ...


Gigantikus csőtörés Budapesten

Többméteres sugárral tört fel a víz pénteken Budapesten. Nem egy mobil gejzír költözött a Kolosy térre, hanem egy építkezésen ...


Ideges vagy? Tanulj nyugalmat ettől a madártól!

A hollófélék a legokosabb madarak közé tartoznak. Ez a példány például rájött a szívrohammentes élet titkára.


Mercedes versenyautó pályára és utcára

A C-osztályos kupé premierje után néhány nappal az abból készült versenyautót is bemutatta a Mercedes. A túraautó jövőre áll ...


F1: Vettel a melleit fogdosná, ha nő lenne

Sebastian Vettel olyan interjún vett részt nemrég, amit valószínűleg sokáig emlegetni fog. Ti is!


F1: Hamilton agyonverte a mezőnyt

A frissített erőforrású Mercedesszel Lewis Hamilton elképesztő fölénnyel verte a mezőnyt az Olasz Nagydíj első szabadedzésén. ...


F1: A pilóták is bezárnák a versenyautókat

Justin Wilson augusztusi indycaros balesete óta az F1-es versenyzők egyre inkább támogatják a zárt pilótafülkék bevezetését.