Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Év Autója 2013: Volkswagen Golf

Elsöprő többséggel győzött a Volkswagen, a második a Toyota GT86

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.04. 16:54
A költséghatékony fejlesztés és gyártás szent gráljának tekintett, rendkívül moduláris padlólemezre (MQB) épülő Volkswagen Golf a papírforma szerint megnyerte a 2013. Év Autója választást.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Volkswagen Golf VII

Időről időre előfordul, hogy ilyen elsöprő fölénnyel szavaznak bizalmat egy adott modellnek az Év Autója bizottság tagjai, és a Golf szakmai előélete alapján az idei hegemónia aligha okozott meglepetést bárkinek.

A Vezess.hu szerzőinek több alkalommal is volt szerencséjük az autóhoz, és már-már kínosan éreztük magunkat, annyira nagyon tetszett a Golf, gyakorlatilag kiviteltől függetlenül. Kiváló minőség, hó helykínálat, átgondolt ergonómia, gazdag felszereltség és még urasabb opciós lista - összességében annyira összeszedett az autó, hogy kritikus szakmai meggyőződéssel is nehéz érdemi kifogásokat találni rajta. Ezt házi Év Autója zsűritagunk, Gajdán Miklós is így gondolta...

Forradalmi jellemzője voltaképpen csak egy van, annak a jelentősége viszont mérföldkőnek ígérkezik az autóiparban: az a bizonyos MQB padlólemez, amely egy apró szeletétől eltekintve minden pontján, minden irányban nyújtható vagy zsugorítható; így gyors és költséghatékony fejlesztést, illetve gyártást tesz lehetővé - pont amire az autóiparnak és a vásárlóknak a legnagyobb szüksége van.

A Golf és az ÉV Autója

A Golf, mint az európai autóipar meghatározó szereplője, visszatérő játékos az Év Autója választásokon. A legelső Golf (ma talán érthetetlen módon) második helyen debütált a versenyen, a Citroën CX és az Audi 50 között. 1984-ben a második generációs modellt ketten is megelőzték, a FIAT Uno és a Peugeot 205. Utódja 1992-ben elnyerte a díjat, szoros versenyben legyőzve az Opel Astrát és a Citroën ZX-et. 1998-ban a második lett az Alfa Romeo 156 mögött, épp csak megelőzve az Audi A6-ot. 2004-ben a harmadik helyen végzett; ekkor a FIAT Panda és a Mazda3 utasította maga mögé, aztán öt évvel később, 2009-ben újra bronzérmes lett, ezúttal az élet-halálharcot vívó Opel Insignia és Ford Fiesta mögött.

Volkswagen Golf Év Autója 2013: Volkswagen Golf
Toyota GT86 (...és Subaru BRZ)

Ne menjünk ugyanakkor el szó nélkül a második és harmadik helyezettek mellett sem. A Toyota GT86 (és ikertestvére, a Subaru BRZ) ritka fegyvertényt hajtottak végre, amikor sportkocsiként dobogóra kerültek, hiszen ez igen ritkán fordult elő a COTY (Car of the Year) történetében - 1965-ben a Ford Mustang, 1972-ben a Mercedes 350 SL, 1974-ben a Fiat X 1/9 került be az első háromba. 1978-ban a Porsche 928 lett az Év Autója. 1990-ben a Mercedes SL került fel a dobogóra - ötven év alatt mindössze fél tucat sportkocsi bizonyult méltónak az elismerésre.

A Toyota GT86 vélhetően nem csak műszaki kifinomultságával, hanem a gyökerekhez visszatérő, ma már igen ritka koncepciójával érdemelte ki a zsűri bizalmát.

A dobogó legalsó fokára (a 414 pontos Golf és a 202 pontos GT86 mögé - talán meglepetésként - nem a különleges ajtószerkezetű Ford B-Max, nem a multimédiás forradalmár Renault Clio és nem is a sportos A-osztály, hanem a Volvo kompakt ferdehátúja léphetett fel 189 ponttal. A Ford B-Max 148, a Mercedes A-osztály 138, a Renault Clio 128, a Peugeot 208 120, a Hyundai i30 111 pontot kapott. 

Szerintetek is a Golf érdemelte a díjat? Visszafogott hangnemben várjuk a hozzászólásokat a témában!

Cikk nyomtatása

159 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment159 hozzászólás

Jaga77 - 2013.04.06   15:32

Az új Mazda 6-nak kellett volna megnyernie az év autója címet! Ha alsó közép kategória, akkor Mazda 3, de a Honda Civic, Ford Focus is jobb autó a Golfnál. Megbízhatóbbak, élvezetesebben vezethetőbbek, több a visszajelzés a kormányról, stabilabb futómű, jobb sebességváltók, és megbízhatóbbak. Túl vannak árazva a Volkswagenek, pláne az Audik! Ha prémium kategória, akkor inkább BMW az jobb autókat csinál. A Volkswagen konszernből még a Seat Leon ér valamit szerintem. Az kevésbé unalmas mint a Golf, és élvezetesebb is vezetni, meg jobb az ára is!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:34

L.Rómeó! Ha nekem írsz, legyél már szíves normálisan írni,mert sajnos így olvasatlanul ugorlak át ! Köszönöm

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:30

Nagy baromság ez a díj,így ebben a formában. Semmi kategória,csak úgy bele egy kalpba minden.De lehet döngetni a mellet :Az év autója lett . Na meg van mire hivatkozni miért annyi az annyi.

L.Rómeó - 2013.03.11   14:29

bmw7:
amúty tessókám érzem ám h közénk tartozol.
megérzzik ezt a tessók! csak tessók tudnok így mennőzni autóval csippa gyerekek nem. aranylánc bmwjellel van-e?
útyhogy vállaldföl a színed bátran.

jómunkás:
ez forrong azújdonságoktól változatos padlózat turbó stb stb stb. namega rajság ammi vwjellel jár!

Jómunkásembervótvalamikor - 2013.03.11   14:14

Én utána olvastam a dolgoknak,de még mindig nem tiszta ,hogy
mire is kapott ennyi pontot ez az autó.Annyival jobb a többinél?(Nem hiszem)
Van benne valami forradalmi újdonság? (mi lenne az?)

További 154 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Az autó, amibe egymillióért sem ülnénk be

Azt hiszed, szemétdomb az autód utastere? Annyira biztos nem gáz, mint az, amit itt láthatsz. Csak erős gyomorral kattints!

SUV a Nürburgringen?! Nooormális?!

Mi keresnivalója lehet egy szabadidőjárműnek a Nürburgringen? Például hogy bebizonyítsa, menetdinamika terén felveszi a versenyt ...

1
Rizikós használtan az Octavia?

Rizikós használtan az Octavia?

Kevés annyira jól sikerült autó van, mint az Octavia II. Sajnos a típus megbízhatósága közel sem olyan szintű, mint használati ...

A nap képe - Az F1-es kormány fejlődése

Ez a Mercedes-csapat által közölt kép tökéletesen illusztrálja azt, hova fejlődött a Forma-1 az 1950-es évek óta.

F1: Életveszélyes pörgések hihetetlen véggel

Sebastian Vettel 360 fokos megpördülése szerencsésen ért véget a hétvégén, de nem ő az egyetlen aki így megúszta a hihetetlen ...

3
Autóval jár nyaralni a magyar

Autóval jár nyaralni a magyar

A legtöbben, ha belföldi pihenésről van szó, akkor autóval indulnak útnak. A közösségi közlekedést kevesen választják.

Az autó, ami után 2 milliárdot adóznánk

A világ legdrágább autója a 250 GTO, minden autógyűjtő álma, ami nélkül nem lehet teljes a kollekció.

33. születésnapját ünnepli Fernando Alonso

Ezen a napon tölti be 33. életévét a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.

7
Turistaosztályról a businessre

Turistaosztályról a businessre

A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változatból több mint 2,4 millió darabot adtak el. Az új C-osztályra talán ...

F1: A Red Bull túllőtt a célon

A Red Bull főnöke szerint a csapat az idény első felében erőn felül teljesített, túlszárnyalták az elképzeléseiket.


Ritka BMW-t fogtak a rendőrök

A francia hatóságok által körözött bajor kabrió a kiszombori határőrök hálóján akadt fent.


7 milliárdba került a magyaroknak a Forma-1

Több mint 7 milliárd forinttal támogatta az állam idén a Forma-1 Magyar Nagydíjat. Néhány éven belül tízmilliárdnál is többe ...


11 autós poén, amitől garantált a könnyezés!

A filmipar kitermelt jó pár olyan alkotást, amiben a legjobb poénok bizony autókhoz köthetők. Összeszedtünk a legjavát.


5
Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Alkalmanként közel négyezer forintnak megfelelő összeget kell fizetnie annak az autósnak, aki 2020 után dízeles autójával London ...


F1: Ecclestone visszavonulót fújt

A Forma-1 ura már visszavonatná a 2015-re bevezetett biztonsági autós újrarajtolásos szabályt.


Tölts már le egy négyzónás klímát, köszi!

Napjaink autói egyre inkább kerekeken gördülő számítógépek. Akkor viszont kezeljük is őket úgy, gondolta a Siemens, és belefogott ...


5
Miért halt meg a dzsesszdobos?

Miért halt meg a dzsesszdobos?

Szép dolog segíteni másokon, okos dolog, ha ezt úgy tesszük, ahogy tanultuk. Egyébként veszélyes, sőt, halálos is lehet a jó ...


A nap képe - Korlátnak csapódott autó az M7-esen

Mentőhelikopter vitte kórházba a törökbálinti baleset egyik sérültjét azt követően, hogy autójuk a korlátnak csapódott.


F1: Újabb Ferrari-főnököt rúgtak ki?

Brit sajtóértesülés szerint a Ferrari lapátra tette technikai főnökét, Pat Fry-t is.


Ausztráliában nyomul a Tatra

A cseh gyártó mindent megtesz azért, hogy a tengerentúlon is újra népszerű legyen.


F1: Hamilton megizmosodik

Lewis Hamilton úgy véli, hogy a rajta nem múlik a bajnoki siker, a nyári szünet után még erősebben tér majd vissza, csak az autó ...