A Gazoo Racing a Toyota házon belüli versenyműhelye, amely a márka motorsport-tevékenységei mellett a szériamodellekből faragott utcai sportautókért is felel. Sokáig csak japán belpiacos átdolgozásokban gyönyörködhettünk, ám a Yaris GRMN jóvoltából immár Európában is láthatjuk, mire képesek a japánok, ha elgurul a gyógyszerük.

Hamarosan azonban ennél is komolyabb erődemonstrációra számíthatunk tőlük: úgy tudni ugyanis, a Gazoo Racing kapta a megbízást az új generációs Lexus GS F sportszedán kifejlesztésére.

Még mindig nem biztos, lesz-e folytatása a GS sztorinak. A mostani hír amellett szól, hogy igen.

Az első generációs modell nem akármilyen képességekkel bírt: kézzel összeszerelt, 5.0 V8-as motorja 477 lóerős volt (illetve most is az), végsebessége 270 km/óra, gyorsulása 4,6 másodperc – lenyűgöző adatok, de a versenyosztály bevonásával még jobban eldurvulhat a helyzet.

„A Gazoo Racing minden fejlesztésénél az önfeledt vezetési élmény, ha úgy tetszik, a játékosság az első számú szempont, és ennek a Lexus esetében is így kell lennie.” – mondta el amerikai újságírókkal beszélgetve Tomojama Sigeki, a Gazoo Racing elnöke, hozzátéve, hogy a pontos visszajelzés és az extrém tömegcsökkentés a két legfontosabb feladat.

A Gazoo Racing jelenlegi legfontosabb projektje a hamarosan megjelenő Toyota Supra készre csiszolása