Elkészült az Audi A7 második generációja, amelyet csütörtökön este mutatott be Németországban a Volkswagen-csoport prémium márkája. Az eseményen és a pénteki technológia bemutatókon a Vezess újságírója is ott van, így hamarosan részletesen is bemutatjuk az új négyajtós kupét, de addig is némi ízelítő a sajtóközleményből.

Az új A7 megőrizte elődje alapvető formáját, de a részletek már a márka jelenlegi formanyelvét követik. A nagy fémfelületek és élek hasonlóak az A8-ason megismertekhez. A hűtőmaszk és a lámpák is modernebbek, előbbi keskenyebb, laposabb, utóbbiak nemcsak formailag, de technológiában is. A hátsó lámpák kihasználják a LED-technika lehetőséget és fényjátékkal üdvözlik a tulajdonost. Elöl LED fényszórókat találunk, az alapkivitel mellett, mátrix LED kivitelben vagy a csúcsváltozatban lézerdiódákkal megspékelve.

Az Audi A7 második generációja 4969 milliméter hosszú, 1908 mm széles, 1422 mm magas. Tengelytávolsága 2926 mm, ami sejteti, hogy a hátsó üléseknél is komoly a helykínálat. A térdhely és a fejtér is nőtt hátul, ahová három- és kétszemélyes üléssor is választható. Alapesetben 535 literes a csomagtartó, amely az ülések ledöntésével 1390 literig bővíthető.

Az elegáns formát nem zavarja meg szárny, az 120 km/óránál emelkedik ki a csomagtérajtóból. Aki mégis sportosabb külsőre vágyik, annak ott az S Line csomag, egy egyedi hűtőmaszkkal, lökhárítókkal, küszöbökkel és diffúzorral. 15-féle szín közül lehet választani az A7 számára, amelyek közül nyolc teljesen új. Kerékből akár 21 colos is kerülhet az A7-re.

Modern és luxuskivitelű az új Audi A7 utastere, amelyet a horizontális vonalak különösen szélesnek mutatnak. Négyféle alaphangulat közül választhat a vevő, a műszerfal digitális (12,3 colos), de a középkonzolt is két képernyő uralja, a nagyobb 10,1 colos, az alatta lévő 8,6 colos.  A hagyományos kapcsolók szinte teljesen eltűntek, helyettük érintőfelületeken lehet a funkciókat elérni. Amikor az autó áll, akkor a felület fekete, míg működés közben a villanymotoros mozgatásnak köszönhetően valódi kapcsoló érzetét kelti.

Természetesen az Audi A7 is sokrétű vezetőtámogató rendszert kínál, összesen 39-et, amelyek már az önvezető autózás felé mutatnak. Öt radar, öt kamera, 12 ultrahangos érzékelő és egy lézerszkenner segíti a kocsit eligazodni. Az A7 képes leparkolni vagy a garázsba beállni önállóan, anélkül, hogy a sofőr benne ülne.

Persze azért gondoltak azokra is, akik maguk vezetnék a kocsit, nekik szólnak az olyan megoldások, mint a négykerék-kormányzás (1,1 méterrel csökkenti a fordulókört), a 400 milliméteres első féktárcsák vagy a sportdifferenciálmű. Fűtőműből négyfajta választható: az általános tekercsrugós megoldás mellett van sportfutómű, de kérhető elektromosan szabályozott lengéscsillapítás vagy szintszabályozós légrugózás is.

Egyetlen motort mutatott be az A7-hez az Audi. Az 55 TFSI variáns 3,0 literes benzinmotort takar lágyhibrid megoldással. Utóbbi a 48 V-os hálózatot és visszatáplálásra képes önindítógenerátort és lítiumion-akkumulátor rendszerét takarja. A kocsi 55-160 km/óra között tempónál való fékezéskor akár 12 kW energia visszatáplálására is képes, de van vitorlázó mód és motorleállító funkció is.

A hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóval kínált V6-os blokk maximális teljesítménye 340 lóerő, nyomatéka eléri az 500 Nm-t. Ezzel a négyajtós kupé 5,3 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, végsebessége pedig 250 km/óra. A modellt összkerékhajtással szerelik.

Hamarosan azonban újabb változatokkal bővül a kínálat, négy- és hathengeres benzines és dízelmotorokkal bővül a gyártás. Az új Audi A7 piaci bevezetése 2018-ban lesz, februárban jelenik meg Németországban, hozzánk várhatóan csak nyáron vagy ősszel érkezik meg.