2012-ben indult az egész, amikor egy rejtélyes törzsvásárlójuk felkérte a McLarent, hogy alkossanak neki valami olyat, amilyen nem jön szembe az utcán. Ekkor készült el a McLaren Special Operations az X-1-essel, amit aztán több egyedi modell is követett, a legújabb pedig egy ezüst, szárnyas duó lett. Ebben a kategóriában újra egyre inkább divat a személyre szabott megjelenés, ezért azóta sorra kapja a megbízásokat az MSO részleg, akik büszkén számolnak be új kreációjukról, mely általában csupán egy modell, ám a mostani rejtélyes vevő rögtön két autót vihetett haza tőlük.

Az angolok ezúttal a 650S modellek alapjait használták, de nem véletlenül kaptak új nevet az autók. Az MSO R Coupé és MSO R Spider nemcsak külsőleg változott, hanem a műszaki tartalomba is belepiszkáltak egy picikét. Mindkét sportkocsit a Liquid Silver nevű ezüst árnyalattal fújták, ám a kupé szatén, a nyitható tetejű változat hagyományos fényes kivitelű. Az oldalán lévő sáv és az autón végighúzódó csík természetesen karbonmintás, hogy illeszkedjen az új aerodinamikai elemekhez, valamint a legfeltűnőbb változást hozó hátsó szárnyhoz. A beltér feketeségében üdítően hat a két piros kagylóülés.

Ahogyan a többi McLarenben, úgy az MSO R-ekben is biturbó V8-as motor dolgozik, csak itt a M838TL kódjelű erőforrás 688 lóerős teljesítményű, nyomatéka pedig kerek 700 Nm, amivel már masszív gumifüstölést lehet rendezni. Persze nemcsak erre, hanem versenypályára is több mint ideális. A megnövelt teljesítmény miatt a kipufogórendszert átdolgozták, új a dob, a csövek hosszabbak és titániumvégeket is kapott. Azt ugyan nem közölték, hogy mennyiben befolyásolta ez a dinamizmust, de bizonyára az alapul szolgáló 650S 3 másodperces 100-as sprintidejét hozza ez is.

A jól látható külső és belső változásokon kívül MSO feliratos kulcsok és számtalan apró plakett utal az egyedi építésű autóra.