Herczig Norbi még a hétvégi Mecsek Rallye előtt megjegyezte, hogy csak magukkal és a saját tempójukkal akar foglalkozni a bajnokság hatodik futamán, nem számolgatnak, hanem majd a verseny végén eldől, hogy ez mire lesz elég. Nos, a hétvégi teljesítménye számokban: 5 szakaszgyőzelem, az idei harmadik futamgyőzelem és egy újabb abszolút bajnoki cím, az elmúlt három szezonban a harmadik.

A négyszeres bajnok az utolsó, Power Stage-en megszerzett második hellyel és az érte járó 2 ponttal behozhatatlan előnyre tett szert Hadik Andrással szemben. A kihívó derekasan helytállt a hétvégén, az utolsó pillanatig harcolt, de ezúttal nem tudott mit tenni: Az első nap kormányműproblémákkal küzdött, így szombaton 24.9 másodperc hátrányt halmozott fel Hercziggel szemben, de nem adta fel és az utolsó szakasz előtt 8.9 másodpercre megközelítette skodás riválisát. Aztán a Power Stage-en hibázott, lebontotta a Fiesta R5 elejét, így meg kellett elégednie a második hellyel.

A dobogó legalsó fokáért is komoly csata zajlott Vincze Ferenc és Ranga Péter között. A helyiek kedvence még az első nap első körében veszített sokat, mert rossz beállításokkal kezdte el a Mecsek Rallye-t, míg a szécsényi pilótát a második nap váltóproblémák hátráltatták, így az utolsó szakasz döntött közöttük a bronzérem sorsáról. Ranga Peti ugyan megnyerte az utolsó, Erő Gyorsaságit, de Vincze meg tudott őrizni 1.3 másodpercet Rangával szemben.

Az ötödik helyet Botka Dávid szerezte meg, aki idén másodszor állt rajthoz hazai bajnokin. Az ERC-n versenyző pilóta különböző aszfaltbeállításokat próbált ki a nyáron beszerzett R5-ös Skoda Fabián.

A 3-as kategóriában idei harmadik futamgyőzelmét zsebelte be Balogh János, aki sérült jobb bokával teljesítette a Mecsek Rallye-t. A második pozícióban Matics Mihály végzett, aki így három év elteltével hódította vissza az N-es bajnoki címet. Harmadikként Osváth Péter zárta a mecseki viadalt. A 3-as kategória legnagyobb meglepetését Szauer Gergő szolgáltatta, aki az első nap egész egyszerűen leiskolázta a komplett N-es mezőnyt. A mohácsi tehetség előadása azonban ideje korán véget ért, mert vasárnap az első gyorsaságin megütötte az általa hajtott Mitsubishi Lancer jobb első futóművét, defektet kapott és bár teljesítette az első kört, az utolsó két gyorsaságin már nem tudott elrajtolni.

Az ORC-ben Maricsek Miklós bizonyult a legsebesebbnek, aki így nemcsak az idei második futamgyőzelemnek, hanem az ORC abszolút bajnoki címének is örülhetett a Széchenyi téren felállított céldobogón.

Az 51. Mecsek Rallye-n elrajtolt 68 párosból végül 49 kettős ért célba. Az idei bajnokság a tervek szerint három hét múlva, az Eger Rallye-val zárul.

Az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye végeredménye:

1. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5) 1:21:53,9
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) +12,9
3. Vincze Ferenc, Bazsó Attila (Skoda Fabia R5 +30,0
4. Ranga Péter, Szőke Tamás (Skoda Fabia R5) +31,3
5. Botka Dávid, Mesterházi Márk (Skoda Fabia R5) +1:50,0
6. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Skoda Fabia R5) +2:11,6

Videón a Mecsek Rallye eseményei:



Szöveg Vörös Gergely, Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám