Már kapható Magyarországon a Jeep Compass második generációja, mely igazán egyedi tagja lett a szabadidőautók egyre növekvő mezőnyének. Míg a legtöbb modell esetében a terepképességek csupán másodlagosak, addig a Compass aszfaltról letérve az egészen komoly terepen is könnyedén elboldogul okos összkerékhajtási rendszerével és a Trailhawk változat nagyobb terepszögeivel és megnövelt hasmagasságával.

2006-ban jelent meg a Jeep Compass első generációja, melynek helye a jelenlegi modelpalettában a Renegade és a Cherokee között van. A második generációt idén mutatták be a Los Angeles-i Autószalonon rögtön négy, jól elkülöníthető változatban: Sport, Longitude, Limited és a terepre fokozottan alkalmas Trailhawk. Számtalan helyről érkezhet a különféle piacokra a Jeep Compass, hiszen négy helyen gyártják, Mexikóban, Brazíliában, Kínában és Indiában is.

A képen látható Trailhawk változat nem véletlenül pózol az erdőben, eltérő lökhárítói miatt elöl 29,1, hátul 33,1 fokos lett a terepszöge. A Compass többi változatához képest hasmagassága 1,3 centivel magasabb, így 22,9 centiméter. Gázlómélysége 406,4 milliméteres. Ilyen adatokat ritkán látunk a többi szabadidőautó adatlapján. A Trailhawk azonban csak 2018-tól lesz elérhető.

Komoly összkerékhajtási rendszert dobtak a Compass alá, elvégre egy Jeepnek terepen is meg kell állnia a helyét. A rendszer akár a nyomaték 100 százalékát is képes egyetlen kerékhez irányítani. A kicsit több mint 1,6 tonnás autó vázszerkezetének 65%-a nagy szilárdságú acélok felhasználásával készült.

Itthon a 2 literes MultiJet 2 turbódízel 140 lóerős változatát próbáltuk, mely valószínűleg az egyik legnépszerűbb választás lesz. Kellő dinamikát nyújt és meglepően csendes még nagyobb terhelés mellett is. A hozzá kapcsolt 9 fokozatú automata észrevétlenül dolgozik, igazán harmonikus párost alkotnak.

Hét különböző hajtáslánc közül választhatnak majd a leendő Compass-tulajdonosok, a bevezetéskor egyelőre kétféle motor elérhető. A turbós benzinmotor 1,4 literes MultiAir 170 lóerős teljesítménnyel. A dízelmotor 2 literes MultiJet, melynek teljesítménye 140 lóerő, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Váltóból hatfokozatú kézi vagy 9 gangos automata választható.

Követi a mai trendet a műszerfal felépítése, a középkonzol tetején akár 8,4 colos érintőképernyő is trónolhat, amin a funkciók javát elérjük és akár a telefon képét s tükrözhetjük rá. Szerencsére a klíma főbb funkcióinak meghagyták a szokásos gombokat, így nem kell a menüben turkálni, ha állítani támad kedvünk. Érdekes, hogy a Compass műanyagjai szemre elég kellemetlennek tűnnek, pedig valójában a műszerfal teteje is puhább, mint amire a látvány és az elnagyolt textúra alapján számítani lehet.

Több mód is választható a terepviszonyoknak megfelelően, Auto, Snow (havas), Sand (homok) and Mud (sár) üzemmódok közül választhatunk, a Trailhawk modellben ezt kiegészítették egy Rock, tehát durva kövekkel tarkított út leküzdésére alkalmas a 12 rendszert optimalizáló tapadásvezérlő.

Nem csak ilyen ügyes tárolóhelyek, a számtalan légzsákon kívül egyéb biztonsági felszerelés is található a fedélzeten, mint a ráfutásgátló, a holttérfigyelő, sávelhagyásra valamint hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer és tolatókamera.

Alaphelyzetben a Jeep Compass csomagtartója 438 literes, a hátsó ülések lehajtása után viszont már 1251 liternyi rakodótér áll rendelkezésre. Gumijavító készlet vagy szükségpótkerék helyett igazán hasznos, teljes értékű pótkerék található a padló alatt.

Az alapot jelentő Sport felszereltséggel, 1,4 literes, 140 lóerős turbómotorral és elsőkerék-hajtással, valamint hatos kézi váltóval a Compass indulóára 7 020 000 Ft. A kínálat tetejét a 11,7 millió forintos áron kínált Compass Limited jelenti, melyben 2 literes dízelmotor dolgozik 170 lóerővel, 9 fokozatú automata váltóval és természetesen összkerékhajtással.