Nyolc fő kategóriában összesen 177 hibajelenséget jelölhetett be az a 12 ezer brit autós, aki részt vett a J.D. Power jármű-megbízhatósági felmérésében.

Érdekes, hogy a prémium márkák vásárlóit a jelek szerint nem zavarják a gondok; a problémák sokasodásával nem romlott jelentősen a márkahűség. A tömegmárkáknál azonban már a legkisebb gubanc hatására megorroltak autójukra a vásárlók. Elsősorban nem nagy hibákról, hanem olyan idegesítő, konstrukciós problémákról van szó, amelyek a mindennapi használati értéket csökkentik, de nem orvosolhatók szakszervizben – ilyenek a csikorgó fékek, a párásodó ablakok, a rosszul programozott infotainment rendszerek.

A nyolc terület közül az utastér kapta a legjobb minősítést, a legtöbb probléma pedig a külsőt érinti. Ez nem csoda, hiszen a válaszadók 31 százaléka eleve megjelenése alapján döntött az autó mellett. Szintén fontos vásárlási szempont a takarékosság, ám mivel az autók többségükben nem tudják hozni az elméleti értékeket, ez komoly elégedetlenségre ad okot. És persze ott vannak az elektronikus rendszerek, amelyek három év után gyakran vacakolnak: főleg a Bluetooth és a hangvezérlés dobja be eddigre a törülközőt.

És akkor lássuk a márkákat megbízhatósági sorrendben: az élen a Kia és a Volvo végzett, mögöttük a Škoda és a Suzuki. A Toyota a hatodik, a sokáig etalonként kezelt Honda pedig átlag alatti teljesítményt nyújt, a lista legalján pedig két neves német prémium márka kullog.