Újabb taggal gyarapodott a Vision Gran Turismo autók illusztris listája. Ezúttal a McLaren tervezett autót a konzoljátékhoz, méghozzá a program alkotójának aktív segítségével. A McLaren Ultimate Vision Gran Turismo egyetlen konkrét jövőbeli autónak sem előtanulmánya, ám a márka dizájnerei szerint 2030 után ilyen jellegű kocsikra számíthatunk a brit sportmárkától.

Ha így lesz, ideje elkezdeni edzeni a törzsizmainkat: ebben az autóban középen, előredőlve foglal helyet a sofőr, mintha egy sportmotor nyergében ülne.

Ez hülyén hangzik a hétköznapi életben, de remek lesz a játék POV, azaz karakter szemszögű üzemmódjában, hiszen az üvegkupola alól akadálytalan körkörös kilátás tárul elénk, jobban felmérhető a pálya.

A virtuális autó virtuális karbonrostokból épül fel, akár a márka utcai típusai. A menetkész tömeget 1000 kg-ra képzelték, a karosszériát integrált aktív aerodinamikai elemek borítják: a légbeömlő nyílások körül parányi lemezeket találunk, amelyeket kanyarban felnyitva megnő a légellenállás és a leszorítóerő, azaz segít ráfordulni a kanyarra.

A fékek karbon-kerámia rendszerűek, de nem a keréknél, hanem a hajtótengely másik végénél, a differenciálműnél kaptak helyet, így csökken a rugózatlan tömeg, valamint mérhető a fékek hőmérséklete.

A motor elvileg a jól ismert 4,0 literes V8-as, de itt hibrid kiegészítést kapott: az első kerekeket egy-egy villanymotor hajtja meg. Az összteljesítmény 1150 LE, a maximális nyomaték 1275 Nm. Mármint a programban.