Sebestyén Balázs szereti a nagy, robusztus autókat, de a környezettudatos közlekedés is igen közel áll hozzá, ezért már több mint egy éve a Lexus RX hibrid változatával közlekedik. Nemrég készült vele egy interjú, amiben Balázs az alábbiakat nyilatkozta:

“Családapaként az ember sok mindent átértékel, és a korábbinál sokkal hangsúlyosabbá válnak bizonyos szempontok – ilyen az általunk vezetett autó környezetbarát volta is. Éppen ezért egy ideje motoszkált bennem, hogy elektromos, vagy hibrid autóra kellene váltanom. Fontos volt számomra ugyanakkor, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnöm: ha az ember megszokott egy bizonyos teljesítményt, nem szívesen mond le róla, de épp ez a helyzet a megszokott hatótávval is: az életmódomba nehezen férne bele, hogy töltőponttól töltőpontig autózom, és ott akár egy fél órát is elveszítek, mire újra indulhatok. Így kis utánajárás után a tisztán elektromos autó, és a szintén töltést igénylő plug-in hibrid hajtás kiesett, maradt a full hibrid.”

“Volt bennem némi szkepticizmus, amikor beültem az RX hibrid változatába, a nagyjából 6 liter körüli fogyasztással, és minimális károsanyag-kibocsátással kombinált 313 lóerő, a dinamikus gyorsulás azonban meggyőzött. Nem mondom persze, hogy nem kellett némi idő megszokni azt, hogy a városban legtöbbször teljesen csendesen, tisztán elektromos módban suhan az autó, és szabályosan figyelni kell, hogy a gyalogosok észreveszik-e, hogy közeledem.”

Balázs időközben szabályos hibrid-szakértővé vált, és nem egyszer reggeli műsorában is igyekezett eloszlatni társai vagy épp a hallgatók ezzel kapcsolatos tévhiteit. A népszerű rádiós azt is elmondta, hogy korábbi negatív tapasztalatai miatt az autó megbízhatósága, alacsony szervizigénye is nagy súllyal esik latba nála.

“Természetesen, amellett, hogy a mindennapokban környezettudatosan közlekedik, az ember így, negyven éves fejjel is vágyik időnként egy-egy igazi élményautózásra. A Lexus e tekintetben kellemesen meglepett: jóllehet a márka neve idehaza is szinte egybeforrt a környezetbarát hibrid autózással, alkalmam volt kipróbálni az egyik brutális sportmodellt, az RC-F-et is. Nos, az öt literes V8-as benzinmotor hangja, a 4.5 másodperces, szó szerint az ülésbe préselő gyorsulás 100-ra, és a német autópályákon kiautózható 270 km/órás végsebesség után azért nehéz volt letörölni a mosolyt az arcomról” – árulta el mosolyogva Balázs.