A McLaren azért építette meg 1997-ben az F1 XP GT Longtail modellt, hogy a márka 1995-ös Le Mans-i győzelménél felmelegedett vasat tovább üssék. Bár a bravúrt nem sikerült megismételniük, a versenyautó homologizációs modellje különleges, elnyújtott karosszériájával és egyedi, palackzöld színével sokak emlékezetében megmaradt.

A nagy példakép

Most ezt a formulát rángatta elő a McLaren Special Operation (MSO) részlege, hogy mindössze hat autót elkészítve emléket állítson a húsz évvel ezelőtti prototípusnak.

A szín adott; ezt nyeregbarna színre fényezett légterelők ellenpontozzák. A beltérben pont fordítva: a bőr belső kárpitozás zöld tónusú öltéseket és betéteket kap.

További képekért kattints!

A McLaren 570GT a modellcsalád túrázója: hátsó szélvédője felnyitható, alatta bőrrel burkolt csomagtartó-szerűséget találunk, rugói elöl 15, hátul 10 százalékkal lágyabbak, mint az 570S modellé.

Az XP-zöld autók természetesen már gazdára találtak: német, holland és angol rajongók csaptak le rájuk. A különleges kivitel 21 ezer fonttal, azaz 7,3 millió forinttal emeli meg az eleve nem csekély alapárat. A 189 ezer fontos (65,8 millió Ft) vételár beépített emelőt, tolatókamerát, riasztót, Bowers & Wilkins hifit, autóponyvát, valamint egyedi kovácsolt felniket is tartalmaz.