Már jövőre végleges formájában süvegelhetjük meg az autóipar új földesurát, a BMW X7-est, München válaszát a Mercedes GLS-re, meg az összes full size amerikai SUV-ra.

A luxuspiacra fellépő óriásmodell nemcsak formajegyeit kölcsönzi a 7-es szedántól, hanem műszaki alapjait is. Persze egy ekkora testen furán mutatnának a visszafogott márkaazonosító elemek, de a brutális hűtőmaszk talán így is túlzás – meglátjuk, mit szól hozzá a piac (alighanem semmit, hiszen a BMW mesterien csillapítja sorozatgyártásba kerülő tanulmányautóinak formatervét, ld. X2, hogy egy folyamatban lévő példát mondjunk).

A BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó 3 x 2 üléses, hatalmas fejtámaszokkal – ebből alighanem hét teljes értékű férőhely lesz, bár Amerikában divat a hatszemélyes óriás-terepjáró. Az ergonómia jónak tűnik, ha a látványos digitális műszeregység helyére konvencionálisabb kijelzőt képzelünk. A kapcsolók beszállítói alighanem megorroltak a BMW-re a projekt miatt, nem sok munkát bíztak rájuk, az biztos.

A kristályüveg váltókarborítás mellett elengedhetetlen alkotóelem a konnektivitás: az utasok nemcsak a külvilággal, de egymással is virtuális kapcsolatot ápolhatnak majd a fedélzeten.

A motorválaszték ebben a műfajban nem szokott széles lenni, a képeken látható modell iPerformance, azaz konnektoros hibrid hajtást kapott, de a lényegi részletekről még nem tudunk semmit.