A bochumi Ruhr egyetem kutatói arra voltak kíváncsiak, melyik autómárka vásárlói támogatják legaktívabban kedvenc gyártójukat, ezért különböző autós fórumokon figyelték és elemezték a bejegyzéseket. Ennek alapján meglepő eredmények születtek: nem az Audi, és nem is a BMW nyert, bár mindketten fenn vannak a dobogón: egyikük vásárlóközönsége sem tud azonban annyit áradozni, beszélgetni és kérdezni autójáról, mint a volvósok.

Involvement-Index 2017: mennyire aktív hívők az egyes márkák vásárlói?

Az Involvement-index (azaz hogy mennyire foglalkoztatja az embert az autója) átlagos értéke 1,0; ehhez képest a Volvós közösségben 7,5 körül mértek a kutatók – az említett két német prémiummárka 4,0 alatt van.

Az is érdekes, hogy hogyan változott a helyzet az utóbbi években. Az évek óta halott Saab ügyfelei érthető módon egyre kevésbé rajonganak autójukért (2. ábra), de még mindig ott vannak az élmezőnyben (1. ábra). Nem kevésbé megdöbbentő, hogy a Porsche szintén erősen zuhan. Erre is van azonban magyarázat: a márka vásárlóinak többsége ma már nem sportautókat, hanem luxus-szabadidőjárműveket keres, azaz nem benzin folyik az ereikben.

Erősödik a Lexus, zuhan a Toyota

Forrás: Automobilwoche