A BMW nem bírta titokban tartani a meglepetést, így már hetek óta tudjuk, hogy az új generációs M5 1984-es születése óta először összkerékhajtást kap. Szerencsére maradt bőven egyéb finomság, amit nem árultak el, így a ma hajnali premier mégsem fulladt érdektelenségbe; a lényeg persze mégis csak a 4WD koncepciója.

A BMW az „érzelmileg leginkább magával ragadó összkerékhajtásként” emlegeti az M xDrive rendszert, amelynek lelke egy többtárcsás tengelykapcsolóval szerelt központi osztómű: ez korlátok nélkül képes megosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

A hajtáslánc másik kulcsfontosságú eleme a hátsó tengelyre szerelt Active M differenciálzár, amely szintén 0-100% között variálja a két oldal között a hajtást.

A vezető ötféle konfiguráció közül választhat, amiket a DSC és az M xDrive rendszerek üzemmódjainak variálásával aktiválhat. Alaphelyzetben összkerékhajtás és aktív DSC tartja úton az autót, kigyorsításkor minimális kipörgést engedélyezve a hátsó kerekeknek. M Dynamic üzemmódban a DSC és a 4WD rendszer egyaránt sportos állásba kapcsol (MDM, illetve 4WD Sport); ilyenkor kézben tarthatóan driftelhető az autó. A további három beállítás kikapcsolt DSC-vel működik, ezeket kifejezetten pályahasználatra szánták. Összkerékhajtás, sportos összkerékhajtás és a csak itt elérhető, tisztán hátsókerék-hajtású üzem áll rendelkezésre a vaduláshoz.

Az új BMW M5 motorja ismerősen hangzik, ám a 4,4 literes biturbó V8-ast alapvetően átdolgozták a mérnökök. Friss fejlesztésűek a turbófeltöltők, különlegesen hatékony töltőlevegő-hűtést vezettek be, valamint megnövelték a befecskendezési nyomást. Így a teljesítmény 600 lóerő percenkénti 5600 és 6700 fordulatszám között, míg a maximális nyomaték (a fejlesztések főleg ezt növelték) már 1800-tól egészen 5600-ig állandó és iszonyatos 750 Nm. A megfelelő kenésről elektronikus vezérlésű, változó szállítású olajszivattyú gondoskodik.

Az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200-ra 11,1 másodpercig tart eljutni. A végsebesség leszabályozott, de az M Driver csomag megrendelésével 305 km/óráig tolható ki a mókahatár.

 

A váltó egyedi hangolású, nyolcfokozatú M Steptronic egység. D-ben automatikusan kapcsol, de a kormányról vagy a padlókonzolról szekvenciális manuális váltásokkal is működtethető. A Drivelogic funkció révén a váltási jellemzők testre szabhatók.

A felfüggesztést (meg amúgy mindent) a Nürburgring nagykörén finomították. A karosszériát elöl-hátul extra merevítésekkel szerelték fel, ami közvetlen kormányreakciókat szavatol. Az eleve M-hangolású lengéscsillapítás három fokozatban állítható, akárcsak a motorkarakterisztika.

A kormányon két piros fülecskét találunk; ezekre előre ráprogramozható két egyedi beállításcsokor (motor, sebességváltó, felfüggesztés, összkerékhajtás, DSC, valamint head-up kijelző).

A módosított mechanikus adottságokhoz igazodva az autó szélesebb első kerékdobokat és lökhárítót kapott: kellett ugyanis a hely a hűtőrendszert ellátó, fékeket temperáló légbevezető csatornáknak.

Szintén új fejlesztés a hátsó diffúzor, amelyet szokásos módon kétszer két kipufogóvég fog közre. Utóbbiak hangja gombnyomásra változtatható sportos és kulturált között.

A motorházfedél szintén egyedi darab, és alumíniumból készült, nem úgy, mint a tetőlemez, amelyet szénszálas kompozit lemezből vágnak méretre. Ezeknek és egyéb tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően az új M5 az összkerékhajtás ellenére könnyebb közvetlen elődjénél.

Alapkiépítésben kék féknyerges M Sport tárcsák dolgoznak a BMW M5 alatt, felárért karbon-kerámia tárcsákat kapunk, aranyszínű nyergekkel. Utóbbiak nemcsak fáradásmentesek, de 23 kilóval könnyebbek is.

Elöl 275/40 R 19, hátul 285/40 R 19 méretű abroncsok feszülnek a polírozott felniken, de felárért 20 colosra duzzad a méret (275/35 R 20, illetve 285/35 R 20 abroncsokkal).

Az utastérben Merino bőrkárpitozású, motoros állítású M ülések várják az utasokat, de új fejlesztésű multifunkciós, extra oldaltartású kagylóülések is kérhetők.

Az új BMW M5 szeptembertől rendelhető, az első autókat jövő tavasszal adják át. Az első széria szokás szerint különleges kivitelű lesz: a mindössze 400 példányban készülő BMW M5 First Edition az eleve nem szerény 117 900 euró (35,6 millió Ft) helyett 137 400-ba (41,7 millió Ft) kerül.

Videón itt csodálhatod meg az autót, amely ráadásul máris megjelent a Need for Speed aktuális kiadásában.

Magyar siker várható a Hungaroringen