A legjobb esetben is évtizedeket venne igénybe az átállás a belső égésű motorokról az elektromos hajtásra – ezt Karlheinz Blessing, a Volkswagen AG személyzeti igazgatója mondta a Braunschweiger Zeitung lapnak.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a villanymotor a belső égésű motornál lényegesen egyszerűbb szerkezet, így szakértői becslések szerint egy elektromos autót akár 40-50 százalékkal rövidebb idő alatt is elő lehet állítani, ami a munkahelyek csökkenésével járhat. Így hosszú időbe telhet szavai szerint a munkahelyek csökkenésének társadalmi következményeit is figyelembe vevő, kezelő technológiai átállás.

A belső égésű motorok gyors kivezetéséről megindult politikai vitának “nincs sok köze a realitásokhoz” – mutatott rá a Volkswagen konszern igazgatóságának a tagja a lapinterjúban. Végső soron úgyis a felhasználók döntik el, hogy az elektromos mobilitás megfelel-e egyáltalán hétköznapi szükségleteiknek.

Nagy-Britannia már bejelentette, hogy 2040-től már nem lehet új benzines vagy dízelautókat értékesíteni a szigetországban. Norvégia 2025-re, India 2030-ra tűzte ki az értékesítési stop határidejét. A német Zöldek 2030-ra követelik a belső égésű motorok értékesítésének a leállítását.

Herbert Diess, a VW márkaigazgatója 2020-ra teszi az elektromos mobilitás széles körű elterjedését lehetővé tévő technológiai áttörést. A Volkswagen konszern pedig 2025-re készül az évi egymillió elektromos autó gyártására, és addigra már harminc elektromos és hibrid modell lesz a kínálatában. Tavaly a Volkswagen 10,3 millió autót értékesített.

Magyar siker várható a Hungaroringen