Már a valós vezetési szokásokat jobban figyelembe vevő, új globális üzemanyag-fogyasztási norma, a reálisabb eredményeket ígérő WLTP szerint homologizálta alaposan átdolgozott dízelmotorját a Honda; az új szabvány szerint az 1.6 i-DTEC erőforrás a Honda Civic fedélzetén 3,7 litert fogyaszt 100 km-en, CO2-kibocsátása átlagosan 99 g/km.

Ehhez alaposan átdolgozták a motort: a tartós króm-molibdén-acél ötvözetből készült dugattyúk és a hengerfal felületkezelése csökkenti az üzemi súrlódást. Plusz merevítő bordákkal tették szilárdabbá a blokkot, ami a zaj- és rezgéscsillapításban játszik fontos szerepet. A modernizált motor NOx- és részecske-kibocsátását már az új RDE norma szerint mérték; a motor új nitrogén-oxid-semlegesítő rendszert kapott, nagyobb felületű katalizátorral, a regenerálás szükségességét korommennyiség-érzékelő határozza meg.

Ezeken túlmenően a 1597 cm3-es motor Bosch befecskendezői, kisméretű turbófeltöltője, kisnyomású kipufogógáz-visszavezető rendszere és kis ellenállású szívósora ugyanaz, mint eddig. Nem változott a csúcsteljesítmény (120 LE 4000/percnél) és a maximális forgatónyomaték (300 Nm 2000/percnél) sem, az autó 10,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Az Angliában összeszerelt, módosított motor a 10. generációs Civic négy- és ötajtós kiviteléhez egyaránt rendelhető 2018 márciusától. Nem sokkal később az a kilencfokozatú automata váltó is megjelenik a kínálatban, amelyik ugyanezzel a dízelmotorral (illetve annak modernizálás előtti verziójával) az új Honda CR-V fedélzetén debütált.