Japán autós magazinok jó ideje cikkeznek arról, hogy új motort fejleszt a Toyota: két darab, soros négyhengeres blokk összeillesztéséből vadonatúj, 90 fokos hengerszögű, 4,0 literes V8-ast terveznek, amely a Lexus F sportmodell-családját szolgálná ki.

A japán Best Car grafikusa a Lexus LC alapján képzelte el, milyen lehetne a következő generációs GS szedán

Ez a motor elérheti a 600 lóerőt – pont ugyanilyen erős a Nissan GT-R Nismo –, nyomatéka 680 Nm köré eshet. A tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó motor elsőként az LC kupé várható sportverziójában juthat szerephez, de a visszatérő GS F szuperszedán is megkaphatja ugyanezt a hajtásláncot – már ha tényleg épül ilyen, legutóbb ugyanis még a vészharangot kongatták a GS széria felett.

Nem eszik persze ilyen forrón a kását: egyelőre még az LC F megvalósulása is várat magára, a Lexus legutóbb hivatalosan cáfolta az értesüléseket, hogy a modell prototípusa ott lenne az idei Tokió Autószalonon.

Egészen más, vadabb optikát gondolt a feltételezett Lexus LC F-hez a Best Car grafikusa,- mint a szintén japán Le Volant Boost (nyitóképünkön) rajzolómestere

A jelenlegi Lexus GS F 5,0 literes szívómotorja 477 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 530 Nm. Az autó 4,5 mp alatt gyorsul százra, szabályozott végsebessége 270 km/óra.