A Mountune ugyanazt a szerepet tölti be a Fordnál, mint a Toyotánál a Gazoo vagy a Volvónál a Polestar: úgy adnak teljesítménynövelést, hogy megmarad a gyári garancia – legalábbis általában.

A Ford egyetlen hivatalosan elismert tuningpartnere most újabb csomaggal rukkolt elő, ezúttal az eleve nem vézna Focus RS került gyújtópontba. A 2,3 literes turbómotor teljesítményét az eredeti 350-ről 400 lóerőre túrták fel, a nyomaték 470 helyett 590 Nm – ez még annál a 375 LE/510 Nm kombónál is több, mint amit a cég tavaly bemutatott munkája tudott.

A végsebességről és a gyorsulási adatról nem nyilatkozik a cég, azt viszont elárulták, hogy az M400 csomaggal már nem tarthatja meg a gyári garanciát az autó: nem a hivatalosan felszámított 3000 euró, hanem ez a valódi ára az új szívórendszerből, intercoolerből, motorvezérlésből és kipufogóból álló csomagnak. És ha már ugrik a gari, akár feljebb is tehetjük a lécet, hiszen a Mountune további átalakító alkatrészeket is kínál, a kovácsolt dugattyúktól kezdve az átalakított blokkig, így a 400 lóerő csak köztes állomásnak tűnik egy sokkal messzebb vezető úton…