Többször is írtunk már a Ford és a repülést fiatal korban népszerűsítő amerikai Experimental Aircraft Association alapítvány kapcsolatáról. Az autógyár rendszeresen épít át repülési tematika szerint egy-egy autót, amelynek egyetlen példányát minden évben elárverezik, és a bevételt a Young Eagles ifjúsági tagozat megsegítésére fordítják.

Idén egy F-150 került sorra, méghozzá annak is a Raptor sportváltozata. A 3,5 literes ikerturbós Mustang-motor teljesítményét a gyári 450-ről 545 lóerőre emelték, de nem is ez teszi igazán különlegessé az F-22 lopakodó taktikai vadászrepülőgépről mintázott fenevadat, és nem is az átdolgozott futómű, amelynek csillapítása külön aszfalt- és terepfokozattal bír, és még nem is a túlméretes fékrendszer a beadlock (azaz az abroncsot a felnire csavarokkal rögzítő) felnik öblében vagy az 1500 wattos hifi, hanem az iszonyatos fényerejű reflektorsor a tetőkereten, az egyedi festés, a repülőt mintázó hűtőmaszk, vagy a műszerfal extra LED-világítása.

 

Az oldalsó fellépőket motor tolja ki, a kipufogóvégek szénszálas kompozitból készültek, a platón két pótkeréknek, marmonkannának és emelőnek alakítottak ki tárolóhelyet.

A Ford 2008 óta 3 millió dollárral támogatta ilyenformán az alapítvány munkáját; a Ford F-22 F-150 Raptor az árverésen elképesztő 300 ezer dollárt hozott az ügynek. Ez persze bagó az F-22 150 millió dolláros egységárához képest…