1987-2017: ebben az évben tölti be a harmincat a Ford Sierra Cosworth RS500. Születése az Escorttal áll összefüggésben, mert az 1980-as modellváltással elsőkerék-hajtásra átállított, alapjaiban új autó elnyerte ugyan az Év Autója címet, a raliban nem tudta megismételni elődje sikereit. Így a Sierrából vált versenyautó-alap, mert hosszában beépített orrmotorjával, mérsékelt légellenállásával és hátsókerék-hajtásával alkalmas volt versenygépek építésére.

A brit férfiak az alap Sierra űrkorszaki formájának is nagyon örülhettek, kell valami plusz annak, aki a sajátságos konyha és az esős időjárás szorításában vergődik

A turbós és 16 szelepes motort a Cosworth fejlesztette. A piros szelepfedeles verzió 204 lóerős, amivel a Sierra RS Cosworth végsebessége 240 km/óra, gyorsulása nulláról százra 7 másodperc. Bár a Cossie jellegzetes hátsó szárnyát otrombának találta a főnökség, a ferdehátú karosszéria akkora felhajtóerőt termelt, hogy szükség volt a légterelőkre.

Amíg lanyha volt a töltőnyomás, nem értetted, mitől kell rettegni padlógáznál. Aztán lesújtott a turbómotor

A Ford továbbfejlesztette a nagyszárnyas sportváltozatot, így született 30 éve a Sierra RS500 Cosworth. A legkeményebb verzió csak jobbkormányosként készült, 500 darabos szériában. Az FIA beérte ennyivel homológ versenyautók alapjaként.

Az RS500 Cosworth versenyváltozata 500-550 lóerőt tudott, a széria 224-et

Az RS500 Cosworth többek között masszívabb hengertömbbel, hatásosabb hűtéssel, nagyobb turbóval, az égéstérbe sokkal több benzint döntő AC-pumpával és injektorokkal tér el a 204 lóerőstől. A versenyváltozatok 500-550 lóerőt tudtak, míg a széria RS500 224-et.

Íme egy ralis videó:

Ez pedig a Cossie-szubkultúra egy része, márkatalálkozós folklór heveny gumiégetéssel: