A Reuters japánul tudó munkatársa a Chunichi Shimbun című újságban vette észre a cikket, ami – igaz, toyotás forrás megjelölése nélkül – a nagy japán gyártó elektromos mobilitással kapcsolatos terveiről szól. Eszerint a Toyota egy új akkumulátor-technológia segítségével nagy hatótávolságú, a jelenlegi villanyautóknál sokkal gyorsabban feltölthető elektromos autót fejleszt, amely 2022-ben kerülhet a közönség elé.

A Toyota hivatalosan nem kommentálta az értesülést, de szóvivőjük elismerte, hogy 2020-ban valóban tervezik egy új, szilárd szerkezetű, vagyis a lítiumion-akkumulátoroknál elvben biztonságosabb akkumulátor piacra vitelét.

Érdekes, mennyire külön utakon jár manapság a Toyota. Hibrid hajtásláncaikkal a hagyományos benzines autózást ugyan páratlanul tisztává és takarékossá tették az elmúlt két évtizedben, ugyanakkor – eddig – tökéletesen lemaradtak az elektromos autózás boomjáról. Viszont van hidrogénautójuk, ami egyelőre piacilag tökéletesen életképtelen. Kíváncsian várjuk 2020-at, és főleg 2022-t; vajon mit sikerül összehoznia a világ hol legnagyobb, hol második legnagyobb autógyártójának az elektromos autózás területén – végre! Mert, ugye, eddig ezt sikerült:

Toyota i-Road: elektromos, de olyan nagyon azért nem autó

Nyitókép: Toyota i-Concept tanulmány