400 darabos sorozatot gyárt a Toyota a Yaris kőkemény sportváltozatából. Az autó neve nem is TS (Toyota Sport), mint az első és a második generációból, hanem GRNM. A rövidítés a Gazoo Racing Masters of Nürburgring szavakat rejti. A Nordschleife mesterei azok a gyári tesztelők, akik ezen a versenypályán is hangolták a futóművet.

Motor: akár egy Lotusban

A motor 1,8 literes és mint az első Lexus IS vagy a Corolla TS esetében, itt is mechanikus feltöltő nyom bele annyi levegőt, hogy adekvát benzinmennyiség elégetésével 212 lóerő az eredmény. A kompresszoros Toyota-motor a Lotusnál is fut az Elise-ben. A maximális nyomaték 249 Nm, igen tekintélyes érték egy könnyű kisautóhoz. A sportmodell gyári adatok szerint 230 kilométer/órás végsebességre képes. Gyorsulása valahol 6,5 mp körül van százig.

Belül nincs harci színezés, a műszerfal alig változott, de jó sportüléseket kap az autó

A hangról a speciális kipufogó gondoskodik, a fejlesztők az eredeti két katalizátort kidobták, tettek bele egy másikat a Lexustól, majd öblösebbre vették a középső és a hátsó dobot. A trapéz alakú végződés középről dörög kifelé. A csomagot rendes oldaltartású sportülések egészítik ki.

Utcai sportmodell a WRC nyomán

Az autó egyedi és igényes konstrukció, tulajdonképpen tuti ráfizetés a Toyotának. A japán főnökség mégis rábólintott erre az élvezeti cikkre, mert a márka kommersz arculatát muszáj leporolni valamivel. A fejlesztés mélységét jelzi, hogy a motor külön olajhűtőt kapott. Az első fék négydugattyús, beszállítója az Alvics.

Balra az új sportmodell, középen a World Rally Car versenyautó, jobbra a kéttónusú fényezéssel rendelhető új változat a ráncfelvarrás utánról

Az autó a rali-világbajnokságban idén debütáló és jól szereplő Yaris WRC és az utcai Toyoták között kíván összekötő kapocs lenni. A ralis háttér miatt az autó a Finn-rali első gyorsasági szakaszával egy időben lesz rendelhető, július 27-én 18 órától.

Négy jön a magyar vevőknek

Összesen 400 darab készül belőle a sima Yarisokat is gyártó franciaországi üzemben. A sportváltozat temérdek egyedi alkatrésze miatt elég nehéz volt integrálni a GRMN gyártását a termelésbe, de sikerült megoldani a feladatot.

A Vezess információi szerint összesen öt jut belőle Magyarországnak, ami meglepően sok. Főleg, ha az autó 29 900 eurós németországi árát vesszük alapul, ami átszámítva 9 250 000 forint, pedig ott jóval csekélyebb az áfa.

A fejlesztők az eredeti két katalizátort kidobták, öblösebbre vették a középső és a hátsó dobot. A trapéz alakú végződés középről dörög kifelé

Az Autó Magazin testvérlapjától egy német kolléga már vezette az über Yarist. Szerinte a Toyota Yaris GRMN echte oldschool GTI, tehát zajos, keményen rugózó, kihúzatást igénylő sportmodell, amitől az egyre langyosabb autók már elszoktattak bennünket. A kocsit mi is várjuk, elvileg lesz belőle sajtóautó is. Ha tényleg kijut nekünk a jóból, igyekszünk elsőként megírni, milyen a Yaris 212 lóerővel, hatfokozatú kézi váltóval és önzáró differenciálművel.