A nyár végétől forgalmazza az R8 és TT sportmodellekhez választható Audi Sport Performance alkatrészeket az Audi. Később további típusokat is felvesznek a programba, amely a felfüggesztés, a kipufogó, valamint a külső és belső megjelenés terén igyekszik többet nyújtani a gyári alapoknál.

Ebben a Galériában az Audi R8-hoz kínált alkatrészek láthatók

Ebben a sorrendben haladva végig a kínálaton: fáradásra kevésbé hajlamos, nagyobb megállító erejű sportos fékbetétek – acél- és kerámiafékekhez –, valamint az Audi TT RS-hez tervezett acél első féktárcsák szerepelnek a kínálatban; az R8 esetében tárcsánként negyed kiló csökkentést érnek el titánalátét alkalmazásával. A TT családhoz fékhűtő aerodinamikai csomagokat is kínál az Audi.

Itt pedig az Audi TT RS tartozékai láthatók egyben

 

Két vagy három irányban állítható rugóstagok rendelhetők minden érintett modellhez; egyenesen a motorsport világából érkeznek a 20 colos, mart fekete alufelnik, amelyekkel összesen 7,2 (TT), illetve 8,0 (R8) kilót takaríthatunk meg. Az összkerekes TT-khez hátsó toronymerevítés is kérhető, aminek a járulékos előnye, hogy beépítése után a gyár hajlandó 280 km/órára emelni az autó végsebességét.

Sportos Alcantara kormánykerék piros középállás-jelöléssel, szénszálas S-Tronic váltófülekkel

Mindez persze kevéssé látványos, nem úgy, mint az aerodinamikai csomagok. Mindkét modellcsaládnál feltűnő eltéréseket kapunk az első légbeömlők, a küszöbök és a diffúzor terén. A beavatkozások nem a légellenállás csökkentését, hanem a leszorítóerő fokozását szolgálják: az R8 esetében végsebességnél (330 km/óra) az alapértéknél bő egy mázsával több, 250 kg nyomja lefelé az autót; a hétköznapi közlekedésben relevánsabb 150 km/óránál a normál érték kétszerese, 52 kg a leszorítóerő.

Az Audi TTS és TT RS modellekhez titán kipufogórendszert tervezett az Akrapovic.

Az Audi TT motorházfedélbe vágott légcserenyílásokkal gazdagodik, amelyeket – akárcsak a csomagok összes többi elemét – szénszálas kompozitokból (a TT esetében helyenként műanyagból) készítenek.

A végére maradtak a beltéri extrák: sportos Alcantara kormánykerék piros középállás-jelöléssel, szénszálas váltófülekkel (S-Tronic váltó esetén), illetve a TT hátsó üléseinek a helyére beszerelhető, szénszálas toronymerevítő szerepel a palettán, ami 20 kilóval csökkenti az autó tömegét, és értelemszerűen fokozza a torziós merevséget, valamint a kanyarstabilitást.

Ahová mi megyünk, ott nem kellenek utasok…