Horváth Zsolti kollégánk éppen Barcelonában hegyezi a fülét és ceruzáját, hogy egyetlen részlet se kerülje el a figyelmét, és holnap kimerítő alapossággal mesélhessen a világ legújabb és ebből adódóan vélhetően legjobb luxuslimuzinjáról. Ne vegyük el a kenyerét: most unalmas tőmondatokban tájékoztatjuk azokat, akik nem tudnak 24 órát várni az igazira.

Formavilág

Tizenkét karosszériaszín, köztük három vadonatúj árnyalat.

Különösen széles Single Frame hűtőrács. Opciós progresszív HD Mátrix LED fényszóró, lézerfényszóró

Finoman döntött far, széles hátsó lámpatest, homogén organikus LED (OLED) fényforrás, krómsáv

Belső tér

Letisztult, leegyszerűsített belső kialakítás, belsőépítészet és kezelőszervek egysége. Teljesen integrált 10,1 colos érintőképernyő, minimális mennyiségű nyomógomb, motorosan zárható légbeömlő rostélyok. Nagyméretű, két darabból álló panoráma napfénytető az A8 L modellen. Természetes anyagok, színátmenetek.

Motoros ajtónyitás, továbbfejlesztett masszázsfunkciók, különösen finom bőr a komfort fejtámlán, opciós pihenőfotel az A8 L-ben masszírozós, fűthető talptámasszal. Fűthető külső és középső kartámaszok, fűthető kormánykerék. Kontúrvilágítás az ülések hátoldalán, Mátrix LED olvasólámpák

Vezérlőegység a hátsó üléssoron, 3D audiorendszer, illatosítók és ionizátor. Kiegészítő napfényérzékelő a kalaptartón: tökéletesített klímaszabályozás. 32 mm-rel hosszabb belső tér, több fej- és lábtér, nagyobb ajtónyílások.

Hajtáslánc

Piaci bevezetéskor két V6-os motorral: 286 lóerős 3.0 TDI és 340 lóerős 3.0 TFSI; a későbbiekben két V8-as: 435 lóerős 4.0 TDI és 460 lóerős 4.0 TFSI; csúcsmotor: 585 lóerős W12-es.

Minden motor 48 voltos elektromos hálózatot és mild hibrid konfigurációt kap (generátor mint indítómotor, vitorlázás, kiterjesztett start-stop fázis, öko-tanácsadó); a 3.0 TFSI kivételével minden motornál aktív motorbakok csillapítják a rezgéseket; minden benzinmotor aktív zajszűrést kap.

Audi A8 L e-tron quattro: 449 lóerős plug-in hibrid 50 km elektromos hatótávolsággal, széria indukciós töltővel

Széria második generációs nyolcfokozatú Tiptronic váltó módosított váltási folyamattal (vitorlázás után zökkenőmentes aktiválás, széria quattro összkerékhajtás; opciós sport-differenciálmű.

Felfüggesztés

Elöl-hátul ötlengőkaros futómű, opciós, dinamikus összkerék-kormányzás.

Alapfelszerelés az adaptív légrugózás és a hidraulikus szabályozású lengéscsillapítás; négy szinten állítható hasmagasság. Opciós Audi AI aktív felfüggesztés: kerekenként, rendkívül széles tartományban szabályoz a kényelmes és a sportos között. Oldalirányú ütközésnél kamerajel alapján megemeli a karosszériát.

AUDI AI: dugó robotpilóta a világon elsőként 60 km/óráig autóúton és autópályán (korláttal elválasztott útpályák esetén) fokozottan autonóm közlekedés. Parkolórobot, távvezérelhető garázsba beálló funkció.

Érzékelők

360 fokos környezeti észlelés: szenzorok, kamerák és lézeres szkennerek (világújdonság az autóiparban). Új csúcs: 41 vezetőtámogató segédrendszer, amelyek a vezetőtámogató kezelőközpontban egységesítik az adatokat.

Moduláris infotainment platform (MIB 2+), 50x gyorsabb processzor, mint az előző generációs platformnál. Car-to-X (kommunikáció autó és környezete között): jelzőtábla-felismerés, kockázati tájékoztatás. 400 fedélzeti funkció teljes mértékben tesztre szabható: 6 állandó és 1 vendég felhasználói profil

Kezelőszervek

Két érintőképernyő, opciós kapcsolósor és fényvezérlő felület tapintás- és hang-visszajelzéssel, intelligens kézírás-felismerés, több ujjas és egész szavas felismerés

Tanulóképes természetes beszéd felismerés és navigációs rendszer, térképfrissítés évente 4x, 3D várostérképek. Új digitális műszeregység HD kijelzővel (1920 x 720 pixel), head-up kjelző opciós

Helykínálat

37 mm-rel hosszabb (A8: 5172 mm / A8 L: 5302 mm), 4 mm-rel keskenyebb (A8 és A8L: 1945 mm), 13, illetve 17 mm-rel magasabb elődjénél (A8: 1473mm / A8 L: 1488 mm). A tengelytáv 6 mm-rel nőtt (A8: 2998 mm / A8 L: 3128 mm).

Térváz szénszálas, magnézium, melegen sajtolt acél és alumínium elemekkel. +24% torziós merevség.