Az autóipar sokszínű, a beszállítói hálózat igazán szerteágazó és a mérnökök sem feltétlenül gondolnak minden eshetőségre. Nem mellesleg bőven akadnak olyan esetek, amik papíron igazán jól működtek, de a valóságban már igazán nyűgös szerkezetnek bizonyult a végeredmény.

Vannak azonban olyan autók, amikre egészen egyszerűen lehetetlen nem vágyni. Néhány ezek közül igazán megkeserítheti életünket, azonban bőven akadnak olyanok, akik ennek ellenére is örömmel tartanak ilyen gépeket. Nekik pedig kijár a maximális tisztelet.

Renault Avantime - Cseppnyi kompromisszumra sem voltak hajlandók a franciák ezzel a furcsa szerzettel kapcsolatban, pontosan olyannak szerették volna legyártani, amilyennek megtervezték, így kerülhetett utcára a szinte kabrióvá tárulkozó egyterű kupé, amilyen kombinációval azóta sem találkozott az autóipar. Gigantikus értékvesztése mellett elektronikai anomáliák miatt érkezik a legtöbb panasz.

Lancia Delta HF Integrale – Igazi legendává tette a rallys múlt az olaszok kompaktját, ami nehezen viselte, hogy 2 literes turbómotorjából 200 lóerő feletti teljesítményt igyekeztek kipréselni. Mindezt egy aprócska és ennél fogva rettentően meleg motortérbe gyömöszkölték be olaszosan.

DeLorean DMC-12 – Az autóipar egyik leghíresebb bukása John DeLorean nevéhez fűződik. Üvegszálas műanyagból készült karosszériáját szálcsiszolt , rozsdamentes acél lemezekkel burkolták. A 2,7 literes PRV motor nem túl acélos, 150 lóerős teljesítménye már a ’80-as években is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a formájához illő menetdinamikával ruházza fel. A tulajdonosok elmondása szerint gondok leginkább az elektronikával, a légkondival és az üzemanyag adagolóval akadnak, valamint azzal, ha túl sokat áll az időgép.

Lotus Esprit – Kétség kívül megnyerő megjelenésű sportkocsi az Esprit kései generációja, mely a ’80-as évek végén jelent meg és hamisítatlan dinamikus, ék alakú formájával és persze bukólámpáival csábította a vevőket. Colin Champman műve természetesen könnyű, hiszen fém vázon egyben öntött műanyag karosszériát hord. Ennek okán látható jelei mutatkoznak a csavarodásnak is, néhány feljegyzés szerint a Renaulttól származó váltó sem maradéktalanul tökéletes.

BMW M5 (E60) – Minden idők egyik legelvetemültebb BMW-je a tízhengeres M5-ös, különösen az alig több mint 1000 darabban gyártott Touring változat, a Forma-1 technikával rokonságban álló tízhengeresnek azonban bőséggel akadnak problémái a tulajdonosok elmondása szerint. Az S85-ös kódjelű motorok csapágyproblémája elméletileg az alacsonyan fekvő olajteknő sérülései miatt jelentkeznek. A BMW csendben frissítette a rendszert.

Összeállításunk közel sem teljes, biztosak vagyunk benne, hogy bőven vannak még olyan autók, amiket borzasztóan kívánhatunk, de birtokolni időnként ordas nagy szívás. Jöhetnek a további tippek kommentben!

Elvittük a Suzukit Európa legmagasabb pontjára. Izgalmas volt. Nézd meg a képeinket! Kattints!