Az M1-es BMW önmagában is egy igazi kincs, már csak azért is, mert a bajorok azóta sem készítettek ehhez fogható sportkocsit és nagy valószínűséggel még hosszú ideig nem lesz a palettán ilyen középmotoros, kétüléses gép. Akár azt is hihetnénk, hogy akkoriban is megelégedtek a tulajdonosok és a kereskedők a márka csúcsmodelljével, de ez természetesen nem így volt, a ’80-as években éppen úgy vágytak az egyediségre és a plusz teljesítményre, mint ma.

Csupán három évig maradt gyártásban a kalandos előéletű modell, ezen időszak alatt 453 darabot szereltek össze a Giugiaro által tervezett M1-esből. Kétségkívül egyike a legritkább autóknak, de még ezt is lehet fokozni, hiszen az AHG nevű változatból mindössze 10 darab készült. Az autó vérbeli versenygép, ezért Peter Gartemann kereskedő ehhez szerette volna igazítani a bajor sportkocsi megjelenését.

A szokatlan fényezésen túl – a tulajdonosok szó szerint bármilyen színben vagy mintával kérhették – az AHG-k különlegessége a mélyre húzott kötény és az aerodinamikai szett, mely szélesítéseket és látványos hátsó szárnyat kapott, valamint 3 részes BBS felniket. Nem elégedtek meg az optikai változtatásokkal, a 3,5 literes M88-as sorhatoshoz is hozzányúltak, az eredmény 350 lóerősre duzzasztott teljesítmény lett.

A képeken látható kékes mintázatú példány egy magángyűjteményből származik, teljes mértékben eredeti és ennek megfelelően borsos árat kérnek a 34 ezer kilométert futott 1981-es gépért. Tavaly egy kevesebb mint 7 ezer kilométert futott példányt 200 millió forintnak megfelelő összegért vittek el, így vélhetően ez is hasonló értéket képvisel.

Elvittük a Suzukit Európa legmagasabb pontjára. Izgalmas volt. Nézd meg a képeinket! Kattints!