A legtöbb sportkocsi ma már az utastér mögött hordja a motorját, hiszen ez a felépítés egyéb más hasznos tulajdonságok mellett remek egyensúlyt ad az autónak, de bőséggel akadtak a piacon hagyományosabb anatómiájú gépek is. Nem túl régen kezdték el azt csiripelni a madarak, hogy az orrmotoros sportkocsik egyik igazán klasszikus képviselője a következő generációnál már szakít a hagyománnyal, úgy hírlik, a Corvette középmotoros felépítéssel menne neki az európai konkurenciának.

Porsche 928 - Bár a 911-es árnyékából nehéz kitörni, a Porsche V8-as motorral szerelt luxussportkocsijának remekül sikerült. 1977-ben mutatkozott be a Genfi Autószalonon és valamilyen csoda folytán még az Év Autója címet is elnyerte. A gépháztető alatt kezdetben 4,5 literes nyolchengeres motor lakott közel 220 lóerős teljesítménnyel. Legerősebb változata a GTS volt 5,4 literes lökettérfogattal, amiből 345 lóerőt és 500 Nm nyomatékot húztak ki.

Nissan GT-R Nismo – 2007 óta van piacon a Godzillának is nevezett japán sportkocsi, melynek legerősebb változatában 600 lóerőt ad le a VR38DETT kódjelű turbós V6. A Nismo változatot látványos spoilereiről ismerhetjük fel a 315 km/órás sebességre képes modellt.

Ferrari 550 Maranello – Az olaszok a napokban jelentették ki, hogy mindig fognak kínálni szívó V12-es motorral szerelt csúcsmodellt, mert a tulajdonosok imádják ezeket az autókat. Közülük talán az egyik legszebb formájú az 550-es, mely a ’90-es évek végén mutatkozott be. A hosszú motorháztető alatt 65 fokos V12-es motor 5473 köbcentijének kellett a hatalmas tér. Teljesítménye 478 lóerő, melyet 7000-es fordulattól ad le.

Aston Martin One-77 – Sokat mondó a név, hiszen az angolok sportkocsijából mindössze 77 darab készült 2009 és 2012 között. Az ára körülbelül 460 millió forintnak megfelelő angol font volt, ami csak jobban hergelte a vevőket, így hamar elkelt mindegyik példány. Ahogyan az egy valódi Aston Martinhoz illik, a One-77-est 7,3 literes szívó V12-es motor hajtja. Teljesítménye 760 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm. Az Aston Martin állítása szerint ez volt a világ legerősebb szívómotorja, amikor az első darabot leszállították.

Lexus LFA Nürbugring Edition – A japánok megismételhetetlen sportkocsija 2010-től mindössze két éven át készült és összesen 500 példányt építettek az erre felkészített gyárban. A legritkább azonban mégis a Zöld Pokolról elnevezett kiadás. A 4,8 literes szívó V10 ebben az esetben már 570 lóerős, a váltója pedig 0,05 másodperccel gyorsabban cserél fokozatot. 50 darab létezik belőle és 7:22.85-ös köridőt mentek vele a Nürbugringen.

Chevrolet Corvette (C4) – Az amerikai sportkocsi egyik legjellegzetesebb megjelenési formája az ék alakú, C4-es kódjelű generáció, melynek ZR1 nevű változata látható a képen, mely 1990-től volt a kínálat tagja. A 375 (később 405) lóerős változat esetében a Lotus segített a GM-nek a motor, a fék és a kormányzás hangolásában.

Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss – A német-angol együttműködésből született méregdrága sportkocsi legritkább változata a legendás versenyzőről elnevezett, 200 kilogrammal könnyebb, múltidéző kiadás, amiből csupán 75 darab készült. Kompresszoros V8-as motorja 640 lóerős, ami akár 350 km/órás sebességgel is repítheti a tető és szélvédő nélküli autót.