Bár sokak szerint a mai Forma-1 már igen kopottas, ettől függetlenül rengeteg rajongót húz be évről évre és számos technológiai újítással kísérleteznek a mérnökök, hogy az autók gyorsabbak és hatékonyabbak legyenek. A technika azonban ma már hamar elérhetővé válik és folyamatosan száll le a versenyzésből az utcai autókba. Ebben az összeállításban nyolc olyan autót szedtünk össze, amik szoros szállal kötődnek a száguldó cirkuszhoz.

Lexus LFA - Csupán 500 darabot készítettek a Lexus eddigi legsportosabb modelljéből, amit 2010-ben dobtak piacra és pillanatok alatt gazdára is talált minden egyes példány. A hajtás leglényegesebb eleme a 4,8 literes V10-es motor, melyet a Toyota Motorsport részlege és a Yamaha fejlesztett közösen és annyira heves, hogy csak a digitális műszer képes lekövetni a fordulatot, ami akár 9500 is lehet.

Ferrari LaFerrari – A furcsa nevű szerzet az olaszok csúcsmodellje, mely az F40 és az Enzo vonalát viszi tovább a lehető legmodernebb formában. 6,3 literes V12-es motorja 800 lóerős és energia-visszanyerő KERS rendszert is kapott, mellyel összességében bő 960 lóerősre nő a teljesítménye.

BMW M5 (E60) – Igazán szokatlan csomagolást választott az F1-es technikának a BMW, hiszen nem egy sportkocsi, hanem egy bivalyerős limuzin kapta a Sauber-Williams csapatnál szerzett tapasztalatokből épülő 5 literes V10-est. A motor teljesítménye több lépcsőben növekedett, akár 500 lóerős is lehet a ménes négyajtós vagy kombi karosszériában.

Ariel Atom – Ha a lehető legközelebb szeretnél kerülni a Forma-1-hez közúton, akkor az Atomot neked találták ki. Már csak azért is, mert az összeállítás többi tagjával ellentétben teljesen nyitott, rettentően könnyű és a képen látható változatot egy V8-as motor 500 lóereje hajtja.

Ferrari 355 F1 – 1994-ben váltotta a 348-as Ferrarit a 355-ös modell, melynek karosszériáját természetesen a Pininfarina stúdió rajzolta. A V8-as motorral szerelt sportkocsi megvásárolható volt zárt Berlinetta, nyitott Spider és levehető tetős Targa kivitelben is. Az F1 változatban jelentek meg először a váltóhoz tartozó kormány mögötti fülecskék.

McLaren P1 – A Porsche 918 Spyder és a LaFerrari közvetlen ellenfele volt az angolok csúcsmodellje, ami természetesen hibrid hajtást kapott. Az autót a McLaren F1-es részlegével közösen fejlesztették és a KERS rendszer mellett hatalmas hátsó szárnyat is kapott DRS móddal.

McLaren F1 – Már a neve is jelzi a kötődést, ráadásul az F1 igazi nehézbombázó volt a maga idejében, hosszas uralkodását csak a Bugatti Veyron törte meg. 1992-ben szabadították az utakra a karbon vázas, háromüléses szupersportkocsit, amiben a BMW-től származó V12-es motor dolgozott.

Honda NSX – A japánok frappáns válasza az olasz sportkocsikra. Bár pilótafülkéjét vadászgépek ihlették, a finomhangolást nem bízták a véletlenre, minden idők egyik legjobb F1 pilótája, a legendás Ayrton Senna végezte.