Nagyságrendileg 150 ezer fontért (52,8 millió Ft) egy csomó mindent lehet már kapni, a Ferrari Californiától a Bentley Continentalon át a Lamborghini Huracánig. Ehhez az elit csapathoz készül csatlakozni a Jaguar, mégpedig nem az F-Type még vadabb kivitelével, hanem az XE szedán extrém átépítésével.

 

A Jaguar XE SV Project 8 a Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) fejlesztése, amely a 2014-es F-TYPE Project 7 után ismét kézi gyártású, exkluzív ajánlatként jelenik meg a Jaguar gyűjtői kollekciójában (Collector’s Edition).

Az SVO mérnökei nem kevesebb mint 600 lóerőt facsartak ki az ismert ötliteres, nyolchengeres, kompresszoros motorból. A változó, aktív titánkipufogóval szerelt motornak erősen könnyített karosszériát kell mozgatnia: a márka legkönnyebb V8-as szedánjának első és hátsó lökhárítója, valamint motorházfedele szénszálas kompozitból készül, az aerodinamikai adottságokat állítható hátsó szárny, diffúzor, első splitter, valamint a lökhárítóba és a motorházfedélbe vágott nyílások optimalizálják.

A futómű-geometria nem változott, viszont keményebbek a rugók, a lengéscsillapítók kézzel fokozatmentesen állíthatók, a hasmagasság 15 mm-rel kisebb, a fékek pedig karbon-kerámia darabok. Utcai autóban korábban még nem alkalmazták a Forma 1-ben használatos szilícium-nitrid kerámia kerékcsapágyakat, míg az olajhűtésű aktív hátsó differenciálmű az XE történetében számít példa nélkülinek.

Az utasteret lakkozott szénszálas dekorfelületek és Alcantara uralja, a váltótárcsát pedig hagyományos váltókarra cserélték, hogy a sofőr ne csak a kormányról, hanem innen is kapcsolgathassa a nyolcfokozatú Quickshift váltót.

Más újdonságot is fel tud mutatni a Project 8: korábban egyetlen utcai Jaguarban sem volt versenypálya üzemmód, amely az ESP, a fojtószelep és a kormánymű reakcióit módosítva készíti fel az autót az extrém igénybevételre.

A Project 8 két kivitelben lesz kapható: normál négyülésesként, magnézium vázú sportülésekkel és erősen formázott hátsó paddal, de rendelhető kétszemélyes kivitelben is, ahol a hátsó pad helyén a négypontos biztonsági övek bekötésére szolgáló vázat helyeztek el.

Egy dolgon felárért sem változtathatnak a vevők: a Project 8 kizárólag balkormányos kivitelben készül, a hűséges brit vevők tehát megszívták.